• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل 9300 امروز 4
4

هنرمندان پیشتاز جهاد تبیین باشند/ نظام جامع رسانه‌ای به‌ زودی تصویب می‌شود

  • کد خبر : 7155
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
هنرمندان پیشتاز جهاد تبیین باشند/ نظام جامع رسانه‌ای به‌ زودی تصویب می‌شود
وزیر فرهنگ در دیدار با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه گفت: در مدیریت فرهنگی دولت مردمی تلاش شده در استان‌های سراسر کشور، امور در اختیار نخبگان و چهر های برازنده و جوان انقلابی باشد تا فضای فرهنگی و هنری کشور به یک فضای تراز انقلاب اسلامی نزدیکتر شود.

جمهور پرس/ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ، روز پنجشنبه با هدف بررسی کمبودها و کاستی های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اسلامشهر سفری نیمروزه به این شهرستان داشت که در این سفر چند ساعته ضمن بررسی امور فرهنگی و هنری اسلامشهر با رویکرد محرومیت زدایی در راستای تحقق عدالت فرهنگی، با حضور در میان اهالی فرهنگ و هنر و نخبگان شهرستان اسلامشهر، در دیداری صمیمی پای سخنان آن‌ها نشست.
وزیر فرهنگ در دیدار صمیمانه با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان اسلامشهر گفت: حوزه مدیریت دولتی در عرصه رسانه ای، فرهنگی و هنری باید به سمت و سوی فضای ریل گذاری، نظارت و هدایت حرکت کند و امور میدانی باید به جریان‌های مردمی و انقلابی سپرده شود و دولت انقلابی نیز در همین راستا که مطالبه به‌حق مقام معظم رهبری از دست اندرکاران فرهنگی در بدنه دولت و حاکمیت است، نهایت تلاش خود را انجام می دهد.
وی افزود: در نخستین جلسه ای که به عنوان خدمتگزار عرصه فرهنگ و هنر به محضر مقام معظم رهبری رسیدم، یکی از مهمترین نکاتی که ایشان تاکید نمودند، فعال شدن جدی گروه های مردمی جبهه انقلاب فرهنگی در عرصه های مختلف بود که تلاش کرده ایم این نکته مهم را در مجموعه وزارت فرهنگ دنبال کنیم. همچنین تلاش شده در استان‌های سراسر کشور، امور در اختیار نخبگان و چهر های برازنده جوانان های انقلابی باشد تا فضای فرهنگی کشور به یک فضای تراز انقلاب اسلامی نزدیکتر شود.
اسماعیلی در ادامه به اهداف سفرهای استانی در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: اهالی فرهنگ و هنر سراسر کشور مطالبات مختلفی دارند که برای احقاق این مطالبات تلاش خواهیم کرد، برخی مطالبات به مسائل زیرساختی مربوط می شود که در این خصوص دولت مردمی در قالب سفرهای استانی تمام همت خود را به کار بسته تا همه پروژه‌های نیمه کاره استان ها را به سرانجام مشخصی برساند، اما نباید فراموش کنیم مهمتر از مسائل زیرساختی، تمرکز بر تولید محتوای مبتنی بر تفکر فاخر انقلاب اسلامی است که باید در کنار زیرساخت، تولید محتوای غنی مورد توجه باشد.
وزیر فرهنگ در دولت مردمی با اشاره به ظرفیت بالای فرهنگی و هنری شهرستان اسلامشهر، تصریح کرد: شهرستان اسلامشهر یکی از کانون های اصلی هیأت های مذهبی و آیینی در کشور است که باید از این پتاسیل به بهترین شکل ممکن استفاده شود. از سوی دیگر مساجد و هیئات مذهبی می توانند میزبان فعالیتهای غنی فرهنگی شهرها باشند.
وی با تاکید بر حل مشکلات مختلف اهالی رسانه خاطرنشان کرد: در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی دولت که ریاست کمیسیون را عهده دار هستم، جلسه سوم بررسی نظام جامع رسانه‌ای را پشت سر گذاشته ایم و امیدوارم در آینده ای نزدیک نظام جامع رسانه‌ای را بتوانیم در دولت به تصویب برسانیم که انشاالله با تصویب این نظام جامع بسیاری از مشکلات اهالی رسانه مرتفع شود.
وزیر فرهنگ در ادامه به اهمیت حمایت از فعالان قرآنی کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود ۱۵ هزار فعال قرآنی عضو صندوق اعتباری هنر شده اند و قرار است با تلاش معاونت قرآنی وزارت فرهنگ این روند در خصوص فعالان و خادمان قرآنی ادامه یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش تاثیرگذار موسیقی فاخر در تعالی فرهنگ و هنر کشور پرداخت و تصریح کرد: موسیقی و سرود امروزه از مفاخر جمهوری اسلامی محسوب میشود و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سرودهای انقلابی و ارزشمند بسیاری توسط اهالی موسیقی خلق شده است که برخی از آنان ضمن ایجاد شور و نشاط ملی در کشور، در سطح بین الملل هم درخشش داشته اند که اثر «سلام فرمانده» از این دست آثار به شمار می‌آید. در واقع در دولت مردمی در همه حوزه‌های هنری فاخر محدودیتی برای حمایت نداریم زیرا معتقدیم هنر باید وسیله رسیدن به کمال انسان باشد.
وی ادامه داد: هنر ذاتا اگر به خوبی و با هنرمندی استفاده شود مهمترین ابراز فرهنگی کشور خواهد بود همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند «هیچ ابزاری مهمتر از هنر در خصوص جهاد تبیین وجود ندارد» و امروزه هنرمندان میتوانند بخوبی در جهاد تبیین نقش آفرینی کنند زیرا هنرمندان و اهالی فرهنگ باید پیشتاز جهاد تبیین باشند، جهاد تبیین امروز در دل مطالبه ای است که مقام معظم رهبری سالهای سال است با انتخاب شعار سال به آن اشاره میکنند، شعارهایی که ایشان برای برون رفت از مسائل اقتصادی کشور طراحی و عنوان می کنند.
اسماعیلی در پایان به حل مشکلات فرهنگی شهرستان اسلامشهر تاکید کرد و افزود: به امید خدا تمامی مسئولان شهرستان اسلامشهر همکاری لازم را خواهند داشت تا مسائل مختلف فرهنگی و هنری این شهرستان را حل کنیم زیرا نباید شهرستان اسلامشهر با داشتن استعدادهای مختلف گرفتار مشکلات فرهنگی باشد و بنده به‌ عنوان خدمتگزار اهالی فرهنگ و هنر کشور از هیچ تلاشی برای حل این مسائل دریغ نخواهم کرد و معتقدم در کشور هیچ بن بستی وجود ندارد و با توجه به استعداد های جوان انقلابی و منابع غنی ناامیدی واژه بی معنایی است و همه قله‌های پیشرفت و تعالی دست یافتنی خواهد بود.
لازم به ذکر است وزیر فرهنگ در ابتدای سفر نیمروزه خود به اسلامشهر با حضور در گلزار شهدای اسلامشهر به مقام شامخ شهیدان این شهرستان ادای احترام کرد و در ادامه از چند مرکز فرهنگی و هنری اسلامشهر مانند مجتمع فرهنگی شهید صارمی قائمیه، کانون فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) واوان به عنوان کانون برتر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و چاپخانه تپه سیف بازدید کرد.
وزیر ارشاد در ادامه سفر خود با حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین نوروزی امام جمعه اسلامشهر نیز دیدار و گفتگو کرد.
حضور و سخنرانی در جمع اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان اسلامشهر پایان کار سفر نیمروزی وزیر فرهنگ بود.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=7155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.