• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل 9432 امروز 3
3

آیت‌الله رئیسی: شهید سلیمانی یک دیپلمات مقتدر و یک میدان‌دار دیپلمات بود/ ترامپ باید محاکمه و قصاص شود

  • کد خبر : 1242
  • ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
آیت‌الله رئیسی: شهید سلیمانی یک دیپلمات مقتدر و یک میدان‌دار دیپلمات بود/ ترامپ باید محاکمه و قصاص شود
رئیس‌جمهور گفت: سردار سلیمانی را نباید فقط یک شخصیت عالی‌رتبه نظامی دید؛ او تخصص فتح سرزمین‌ها را داشت اما مهم‌تر از آن تخصصی بود که خداوند برای فتح دلها در او قرار داده بود.

جمهور پرس/ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز(۱۳ دی)  در مراسم  بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مصلی تهران با گرامی‌داشت یاد و خاطره حاج قاسم و عرض تبریک و تسلیت به خانواده و همرزمان ایشان، گفت: برای شهید حاج قاسم سلیمانی در همین مکان مقدس مقتدای بصیرت آفرین‌مان عنوان مکتب حاج قاسم را مطرح فرمودند.

وی افزود: حاج قاسم نه بعنوان یک فرد بلکه بعنوان یک فرهنگ و بعنوان یک راه و بعنوان یک مکتب معرفی شد. اگر شخصیت وجودی یک فرد آنقدر توسعه بیاید، دیگر یک شخص حقیقی نیست بلکه دارای توسعه وجودی است که از او بعنوان یک ملت و امت یاد می‌شود. توسعه وجودی ابراهیم خلیل‌الله آنقدر بود که او را تبدیل به یک امت کرد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه حاج قاسم با پیروی از آیات قرآن و آموزه‌‌های اهل‌بیت و تأسی از ولایت، دارای یک وسعت وجودی شده بود، اظهار داشت: او یک شخص نیست بلکه یک مکتب است و با ترور و موشک از بین نمی‌رود. مکتب می‌ماند و بقاء دارد. مالک برای امیرالمومنین یک شخصیت برجسته بود که در پرتوی عبودیت پرودگار و عمل به وظیفه از وسعتی برخودار شده بود که راه او راه امیرالمومنین بود. راه حاج قاسم در امتداد مکتب امام خمینی و امام خامنه‌ای است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: او اهل مراقبه و صدق بود. اهل دلدادگی به خدا و اخلاص بود. اولین نکته در مکتب حاج قاسم، برای خدا اندیشیدن و برای خدا عمل کردن و در مسیر خدا ایستادگی کردن بود. برای کارهای بزرگ خشیت از خدا می‌تواند کار را پیش ببرد و هراس نداشتن از انجام وظیفه است که همین رمز پیروزی حاج قاسم بود.

وی افزود: او ساز و برگ نظامی آمریکا را می‌دانست اما از عمق جان عقیده داشت که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. از عمق جان عقیده داشت که ما می‌توانیم و بهانه‌هایی مثل نمی‌شود و مگر می‌توانیم و سازش کردن در منطق حاج قاسم نبود و ایستادگی و مقاومت و دشمن‌ستیزی در مکتب حاج قاسم بود. او به مثابه یک مکتب و یک آرمان بلند عمل کرد. او یک سردار و شخصیت نظامی بود اما نباید او را فقط یک شخصیت عالی‌رتبه نظامی دید؛ تخصص فتح سرزمین‌ها را داشت اما مهم‌تر از آن تخصصی بود که خداوند برای فتح دلها در او قرار داده بود.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه روز تشییع پیکر حاج قاسم، وقتی حضرت آقا می‌خواستند برای نماز بروند فرمودند قیامتی برپا شده است.  و خداوند دلها را متوجه این سردار مخلص و فداکار کرد و این قیامت برپا شد، گفت: این فتح قلوب با پول و امکانات اتفاق نمی‌افتد بلکه او روح بزرگی بود که به تعبیر قران کریم برای یاران رسول‌الله بکار می‌رود. او در برابر دشمنان و آمریکا سخت و شدید بود اما در مقابل فرزند شهدا بی‌تاب می‌شد و مصداق رحماء بینهم بود.

رئیس‌جمهور با اشاره به حضور حاج قاسم در لباس خادمی آستان قدس گفت: یک بار در آستان قدس به من فرمودند که کاری نمی‌توانی برای این شهدای فاطمیون انجام بدهی؟ گفتم ۲۴ ساعت دیگر اطلاع می‌دهم. حضرت رضا عنایتی کرد و حدود ۷۰ الی ۸۰ خانواده شهدای فاطمیون را سر و سامان دادیم.

وی با تاکید بر اینکه حاج قاسم به دنبال رفع مشکلات مردم، خانواده شهدا و گرفتارها بود، گفت: شهید سلیمانی یک دیپلمات مقتدر و یک میدان‌دار دیپلمات بود که در هر دو میدان خوش درخشید. یک فرمانده فراجناحی در فکر دفع شر و دفع فساد و ظلم است. دفاع از شیعه، سنی، فلسطینی، لبنانی، ایزدی، مسیحی، متدین به ادیان ابراهیمی و… برنامه او بود.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=1242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.