• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل 9296 امروز 0
4

اتصال دو میلیون و ۴۲۶ هزار دستگاه کارتخوان بانکی به سامانه مودیان مالیاتی

  • کد خبر : 3549
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
اتصال دو میلیون و ۴۲۶ هزار دستگاه کارتخوان بانکی به سامانه مودیان مالیاتی
رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی از اتصال دو میلیون و ۴۲۶ هزار دستگاه کارتخوان بانکی به پرونده مالیاتی خبر داد.
جمهور پرس/ رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی گفت: از مسائل اقتصادی کشور شفاف نبودن فعالیت‌های اقتصادی است که برای حل این مشکل ، طرح ساماندهی دستگاه‌‎های کارتخوان بانکی و درگاه‌های پرداخت الکترونیک در حال انجام است.
به گفته محمد برزگری تمام اشخاص دارای ابزار پرداخت‌‎های بانکی تا پایان بهمن فرصت دارند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir، فهرست تمامی دستگاه‎های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیک خود را مشاهده کرده و نسبت به الصاق آن‌ها به پرونده مالیاتی قبلی یا تشکیل پرونده مالیاتی جدید اقدام کنند و دستگاه‌های کارتخوان بانکی که متناظر با پرونده مالیاتی نباشند، غیرفعال خواهند شد. درخواست غیرفعال شدن دو میلیون و ۳۲۱ هزار کارتخوان نیز در درگاه سازمان امور مالیاتی کشور ثبت شده است.
بانک مرکزی نیز تاکنون برخی ابزار‌های پرداخت را به دلایل فوت صاحبان یا رعایت نکردن قوانین استفاده صحیح از دستگاه‌های پوز، مسدود کرده و باقیمانده این ابزار‌های پرداخت همراه با کد ملی  صاحبان آن‌ها بر روی درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی قرار گرفته است.
قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان که در جلسه ۲۱  مهر سال ۹۸ در مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳۹۸/۸/۱ به تأیید شورای نگهبان رسیده است.
لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=3549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.