• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل 9300 امروز 4
6

از خودت چه خبر؟

  • کد خبر : 5564
  • ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
از خودت چه خبر؟
یادداشت/ فریبا قدرتی

جمهور پرس/ راستی از خودت چه خبر؟ همه آنچه در این نوشتار بیان می شود حول این دو سوال می چرخد؛ چقدر خودت را دوست داری؟ چقدر به خودت احترام می‌گذاری؟

آیا تا به حال پیش آمده وقتی قرار است اسامی کسانی را که دوست دارید نام ببرید از خودتان هم یادی کنید؟ چقدر به علایق خود اهمیت می دهید؟ وقتی در خیابان با عجله در حال حرکت هستید، چشمتان به شیرینی های خوشمزه ویترین قنادی می‌افتد ودلتان عمیقا خوردن آن را می‌خواهد چقدر متقاعد می‌شود که وارد مغازه شوید و برای خودتان خرید کنید و لذت ببرید؟ آیا ساعاتی از روز را به رسیدگی و فکرکردن به نیازهای جسمی و روانی خود اختصاص می دهید؟

راستی اگر از شما در مورد خودتان سوال کنند چقدر قادر به توضیح آگاهانه هستید؟ آیا خبر دارید که چه کارهایی شما را خوشحال می کند؟ آیا می دانید چه نکات منفی در زندگی شما وجود دارد که می‌تواند تغییر کند و روح شما را به سمت آرامش سوق دهد؟ آیا تا به حال به ناخودآگاه خود سفر کرده اید؟

این سوال و سوالاتی از این دست شما را به سمت واژگان عمیقی به نام (خود مراقبتی) سوق می‌دهد، خود مراقبتی به این معنا است که ما یاد بگیریم چگونه ذهن، جسم، احساسات و فعالیت‌های فیزیکی و رفتارهای خود را مدیریت کنیم و در هر موقعیت و مکان بهترین واکنش را بروز دهیم، طبیعتا این مراقبت باید کیفیت زندگی را افزایش داده و کمک کند تا ما حال بهتری را تجربه نماییم؛ پس برای داشتن سلامت جسم و روان به خود مراقبتی بپردازیم و همچنین برای دوست داشتن دیگران از خودمان آغاز کنیم، بلی خود را دوست بداریم؛ برای خود وقت بگذاریم؛ کارهای جسمی و روحی مورد علاقه خود را اولویت گذاری کرده و با انجام آنها شادمانی واقعی را تجربه کنیم. فراموش نکنید وقتی هر انسانی به صلح با خود می رسد از رابطه با خود لذت برده و آرامش را ابتدا در درون خود جستجو می‌کند یقیناً این سبک زیبای زندگی او را به اوج خوشبختی خواهد رساند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=5564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.