• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل 9479 امروز 4
2
«مهر سیمرغ» در فجر ۴۰- شماره هفتم؛

استقبال شنوندگان رادیو از اخبار فجر چهلم

  • کد خبر : 3051
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۱۱
استقبال شنوندگان رادیو از اخبار فجر چهلم
اخبار چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر در هشت برنامه رادیویی طنین انداخت و با استقبال شنوندگان روبه‌رو شد.

جمهور پرس/ صدای جمهوری اسلامی ایران نیز در کنار سیما برنامه‌های متنوعی برای پوشش چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر تدارک دیده که با بازخوردهای مثبتی روبه‌‎رو شده‌اند.

هشت شبکه رادیویی مختلف مانند ایران، جوان، فرهنگ، نمایش، گفتگو، سلامت، اقتصاد و صبا برنامه های ویژه‌ای برای جشنواره فیلم فجر اجرا می‌کنند که تا به اینجای کار موفق بوده‌اند؛ برنامه پرانتز باز از سری برنامه‌های قدیمی رادیوست که حالا طرفداران را با صدای نیما رئیسی و مجید واشقانی از رادیو نمایش به خانه جشنواره کشانده است.

صنعت سینما دیگر برنامه ای است که در ۶ روز گذشته از جشنواره از دید اقتصادی به موضوعاتی نظیر بسترهای نوین پخش فیلم تهدید یا فرصت برای صنعت سینما، بررسی وضعیت پخش فیلم توسط VOD ها در ایران و جهان و میزان رضایت مخاطبان از آثار سینماگران پرداخت. شهرام گیل آبادی، پژوهشگر هنر، سعید الهی مدیر بخش فرهنگی چهلمین جشنواره فیلم فجر، مهوش وقاری بازیگر، پیمان شوقی و حمیدرضا مدقق (منتقد سینما) و … از میهمانان این برنامه هستند.

رادیو گفتگو هم هر شب ساعت ۲۱ برنامه سودای سیمرغ را به روی آنتن می برد. این برنامه طی یک ساعت به طور زنده با حضور هنرمندان، عوامل تولید فیلم‌ها و منتقدان به بررسی آثار، رویدادها و حواشی چهلمین جشنواره فیلم فجر می‌پردازد.

برنامه هدهد صبا با پخش گزارش‌های ارسالی خبرنگاران و گفت‌وگو با آنها با اجرای غزل نهانی و به تهیه‌کنندگی سینا محمدحسن به آخرین اخبار جشنواره فیلم فجر می‌پردازد.

هفت اقلیم و برداشت۴۰ نیز کاری از رادیو فرهنگ است که به صورت روزانه به بررسی و تحلیل برنامه های رادیویی می پردازد. در کنار رادیو فرهنگ، کافه رادیو و سینماچی از برنامه‌های تولیدی رادیو جوان هستند که تاکنون به صورت تولیدی ۳ قسمت را روی آنتن برده است.

فاطمه شهبندی، تهیه کننده برنامه تولیدی سینماچی، در گفت‌وگو با مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، درباره این برنامه بیان کرد: سعی کردیم در برنامه‌مان با منتقدان, اهالی هنر و بیشتر با خبرنگاران صحبت کنیم. مجری- کارشناس برنامه علی مرادخانی است و با خبرنگارانی مانند موذن، قناعتی، دمزآبادی و بکایی صحبت کردیم.

وی افزود: سعی می‌کنیم به طور روزانه برنامه را تحلیل کنیم و در آخرین قسمت ضبط شده نگاهی کلی به اخبار و اتفاقات روزهای اخیر جشنواره داشته‌ایم.

تصویر خیال از دیگر برنامه‌های رادیو برای پوشش اخبار چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر بوده که شبکه رادیویی سلامت برای اولین بار با آن به فجر آمده است.  این برنامه از دیدی جدید به بررسی فیلم‌های چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر می‌پردازد.

مرتضی میلانی یکی از تهیه‌کنندگان این برنامه، در گفت‌وگو با مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، درباره این برنامه رادیویی اظهار کرد: برنامه به نقد روانشناسی فیلم‌ها در جشنواره امسال می‌پردازد و سعی می‌کنیم با کارشناسان از دید جامعه و روانشناسی به فیلم‌ها بپردازیم. مینو خانی و صبا رادمان از کارشناسان برنامه هستند و سعی کرده‌ایم از خبرنگاران دیگر هم استفاده کنیم.

میلانی در ادامه بیان کرد: برنامه به صورت زنده پخش می‌شود و با توجه به جذاب بودن سینما بازخوردهای خوبی از جشنواره فیلم فجر دریافت کرده‌ایم و این برنامه نگاه نو و جدیدی از دید روانشناختی به فیلم‌ها دارند. اولین سالی است که در قالب جشنواره فیلم فجر برنامه را پخش می‌کنیم.

برنامه‌های مختلف شبکه‌های رادیویی تا ۲۲ بهمن ماه، همزمان با اختتامیه چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، همراه شنوندگان همیشگی خود خواهند بود.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=3051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.