• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل 9296 امروز 0
3

اسماعیلی: محدودیتی برای گسترش ارتباطات فرهنگی با برزیل نداریم

  • کد خبر : 8199
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
اسماعیلی: محدودیتی برای گسترش ارتباطات فرهنگی با برزیل نداریم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با سفیر برزیل در تهران با اشاره به گسترش تعاملات فرهنگی و تاکید بر نداشتن هیچ محدویتی برای توسعه روابط با این کشور، از آمادگی این وزارتخانه برای برپایی رویدادهای مشترک فرهنگی و هنری ایران و برزیل خبر داد.

جمهور پرس/ محمدمهدی اسماعیلی دوشنبه- ۲۳ خردادماه ۱۴۰۱- در دیدار با «لودمار گونسالوس د آگیارنتو» با اشاره به اینکه دولت مردمی در حال حاضر تعاملات اقتصادی بسیاری را با دولت برزیل دارد، افزود: توقع می رود تعاملات فرهنگی و هنری دو کشور نیز گسترش یاید.

وی با اشاره به اینکه در میان بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری برخی حوزه‌ها از ظرفیت بیشتری برای برپایی رویدادهای مشترک دو کشور برخوردار است، اظهار داشت: حوزه سینما و تولید آثار سینمایی مشترک یا برپایی هفته‌های فیلم‌های سینمایی ایران و برزیل می‌تواند به شناخت بیشتر ملت‌ها از فرهنگ یکدیگر کمک کند.

تاکید بر برپایی رویدادهای مشترک فرهنگی و هنری

رئیس شورای هنر کشور از آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برپایی رویدادهای مشترک فرهنگی و هنری دو کشور خبر داد و گفت: با بهره‌مندی از ظرفیت بالای تاریخی و فرهنگی شهرهای مختلف ایران می توانیم میزبان اهالی فرهنگ و هنر کشور برزیل باشیم.

اسماعیلی: محدودیتی برای گسترش ارتباطات فرهنگی با برزیل نداریم

به گفته اسماعیلی، در همین راستا تفاهم‌نامه‌هایی مانند خواهرخواندگی شهرها می تواند در این زمینه موثر باشد.

زبان فرهنگ و هنر رساترین ابزار برای تعامل با کشورها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تاکید براینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ گونه محدودیتی برای گسترش ارتباطات فرهنگی با کشور برزیل ندارد، تصریح کرد: معتقدیم زبان فرهنگ و هنر رساترین ابزار برای تعامل با کشورهای مختلف است.

اسماعیلی همچنین به آمادگی میزبانی شهرهای مختلف ایران از گردشگران برزیلی جام جهانی فوتبال قطر اشاره کرد و افزود: جزایر و شهرهای مختلف ایران می تواند انتخاب مناسبی برای گردشگران برزیلی حاضر در جام جهانی فوتبال باشد تا از این طریق بستر مناسبی برای شناخت بیشتر فرهنگ و تمدن کهن ایران برای مردم برزیل فراهم شود.

تاکید بر تقویت دیپلماسی فرهنگی

همچنین در ادامه این دیدار سفیر برزیل در تهران نیز بر اهمیت دیپلماسی فرهنگی تاکید کرد و گفت: دیپلماسی فرهنگی کمک بسیاری به شناخت بیشتر دو ملت ایران و برزیل از یکدیگر می کند و با تقویت این دیپلماسی می توان با تبلیغات سیاسی منفی که غرب علیه ایران می‌کند، مقابله کرد.

لودمار گونسالوس د آگیارنتو افزود: اینکه چندی پیش هنرمندان روسی توسط غربی‌ها با تحریم مواجه شدند اقدامی کاملا ناپسند محسوب می‌شود زیرا فرهنگ باید صرفا ابزاری برای دیپلماسی فرهنگی میان ملت‌ها باشد نه آنکه با چنین اقداماتی ملت‌ها را از هم دور کند.

پیشنهاد اکران فیلم‌های سینمایی برزیلی در ایران 

سفیر برزیل اظهار داشت: باید از طریق حوزه‌های مختلف هنری بر اشتراکات دو ملت ایران و برزیل تاکید کنیم به عنوان مثال اکران تعدادی فیلم سینمایی مناسب ساخته هنرمندان بزریل در ایران می تواند نخستین قدم در راستای شناخت بیشتر مردم ایران از فرهنگ برزیل به شمار آید.

اسماعیلی: محدودیتی برای گسترش ارتباطات فرهنگی با برزیل نداریم

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه خواهرخواندگی دو شهر آبادان و سانتوس مدتی است پیگیری می‌شود، ابراز امیدواری کرد: تفاهم‌نامه خواهرخواندگی دو شهر فوتبالی آبادان و سانتوس قبل از جام جهانی فوتبال قطر به امضا طرفین برسد.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=8199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.