• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل 9296 امروز 0
6
مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

ایران – لبنان؛ امیدواری برای صدرنشینی در گروه A

  • کد خبر : 5353
  • ۰۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۶:۰۷
ایران – لبنان؛ امیدواری برای صدرنشینی در گروه A
تیم ملی فوتبال ایران در هفته پایانی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف لبنان می‌رود.

جمهور پرس/ در چارچوب هفته دهم مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا از گروه A، تیم ملی فوتبال ایران روز سه شنبه نهم فروردین ماه از ساعت ۱۶ در ورزشگاه امام رضا (ع) میزبان لبنان خواهد بود.

ایران با ۲۲ امتیاز در جایگاه دوم این گروه قرار دارد و صعودش به جام جهانی را قطعی کرده، اما لبنان با ۶ امتیاز در جایگاه پنجم قرار دارد و شانسی حتی برای صعود به مرحله پلی آف جام جهانی نیز ندارد.

در بازی رفت سونی سعد روی اشتباه علیرضا بیرانوند دروازه ایران را باز کرد، اما بازیکنان تیم ملی که چیزی برای از دست دادن نداشتند حملات زیادی را روی دروازه لبنان ترتیب دادند و بالاخره سردار آزمون و احمد نوراللهی در دقایق ۱+۹۰ و ۵+۹۰ موفق شدند دروازه لبنان را باز کنند تا تیم ملی کشورمان با پیروزی لبنان را ترک کند.

ایران در دیدار گذشته مقدماتی جام جهانی با نتیجه ۲ بر صفر مقابل کره جنوبی شکست خورد و صدرنشینی گروه A را از دست داد. لبنان نیز در ورزشگاه خانگی خود با نتیجه سه بر صفر مغلوب سوریه شد.

شاگردان دراگان اسکوچیچ امیدوار هستند تا با کسب ۳ امتیاز این مسابقه و شکست یا تساوی کره جنوبی مقابل امارات به عنوان صدرنشین راهی جام جهانی شوند. کره‌ای‌ها تفاضل گل بهتری نسبت به ایران دارند، بنابراین در صورت شکست کره مقابل امارات و تساوی ایران برابر لبنان، باز هم شاگردان اسکوچیچ دوم می‌شوند.

علیرضا جهانبخش به دلیل مثبت شدن تست کرونای خود نتوانست در دیدار مقابل کره جنوبی به میدان برود، اما این بازیکن مشکلی برای بازی مقابل لبنان ندارد، در طرف مقابل تست کرونای حسن مهنا و محمد ناصر ۲ بازیکن لبنان در بدو ورود به مشهد مثبت اعلام شد تا دیدارمقابل ایران را از دست بدهند.

۲ تیم تاکنون ۱۱ بار به مصاف یکدیگر رفته اند که ایران ۹ بار و لبنان یک بار پیروز شده اند. یک دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است. ایران تاکنون ۲۹ بار دروازه لبنان را باز کرده و لبنانی‌ها تاکنون ۳ بار موفق به باز کردن دروازه ایران شده اند.

جواد نکونام، هافبک پیشین تیم ملی کشورمان با ۷ گل زده بهترین گلزن ایران مقابل لبنان است.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=5353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.