• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل 9479 امروز 4
3

با یادگیری کمک های اولیه نجات بخش جان انسان ها باشیم

  • کد خبر : 8349
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۵۰
با یادگیری کمک های اولیه نجات بخش جان انسان ها باشیم
یادداشت/ محمد مهدی ابراهیمی

جمهور پرس/ در جامعه امروزی کمک های اولیه ضرورتی برای همگان است زیرا مسئله جان انسان ها در میان است.
کمک های اولیه به زبان ساده یعنی مجموعه اقدامات و مراقبت‌های فوری و آنی که بلافاصله پس از وقوع حادثه بر روی شخص مصدوم تا رسیدن پزشک، نیروهای امدادی و رساندن به مراکز درمانی توسط یک شخص آموزش دیده صورت می‌گیرد. بنابراین هر فردی نمی‌تواند اقدامات اولیه را برای مصدوم حادثه دیده انجام دهد زیرا باعث می‌شود وضعیت فرد بدتر شود و بعضاً باعث آسیب های غیر قابل جبران شود. اهمیت کمک های اولیه و نجات جان انسان ها بسیار زیاد است همانطور که در آیات قرآن کریم آمده است هرکس انسانی را از مرگ نجات دهد گویا همه مردم را از مرگ نجات داده است.
افراد می‌توانند با مراجعه به جمعیت هلال احمر محل سکونت خود دوره های آموزشی کمک های اولیه را ثبت نام کنند و توسط مربی و استاد مربوطه آموزش های علمی را فرا بگیرند.
سانحه و حادثه زمان و مکان نمی‌شناسد و ممکن است در هر لحظه، همه‌جا و برای هر کسی اتفاق بیافتد، پس هر فردی امکان دارد به طور ناگهانی و غیرمنتظره برای کمک به خود و یا دیگران به مهارت‌های پزشکی و کمک‌های اولیه نیازمند باشد.
کشور ایران جزو ۱۰ کشور حادثه خیز دنیا محسوب می‌شود. بنابراین بایستی همیشه خود را برای مقابله با هر گونه حادثه احتمالی آماده کنیم. اگر فقط آمار حوادث رانندگی را مدنظر قرار دهیم، باز هم آمار بسیار بالایی از حادثه خیزی را داریم.کمک های اولیه همراه در طول تاریخ تمدن مورد توجه انسان ها بوده و هست. مهارت هایی که با آموختن آن ها می توانیم جان خود و دیگران را نجات دهیم. از صدمات ناشی از حوادث کم کنیم. صدماتی که می تواند باقی عمر فرد آسیب دیده را تحت تاثیر قرار دهد. مهارت هایی که نه تنها به شخص شما و دیگران کمک می کند، بلکه نگاه مثبت از طرف دیگران نسبت به فردی که کمک های اولیه را بلد است، می تواند تشویقی باشد برای آموزش و یادگیری کمک های اولیه برای دیگران.
گاهی دانستن یک نکته کوچک اما برای فرد مصدوم بسیار حیاتی و مهم، می‌تواند آن را از مرگ نجات دهد.
دانستن اقدامات اولیه برخورد با صحنه حادثه، روش احیاء قلبی و ریوی، مانور هایملیش و …. ضروریاتی هستند که توسط مربی آموزشی جمعیت هلال احمر به افراد آموزش داده می‌شود تا آنها در هنگام وقوع حوادث چه در جامعه چه در خانواده همواره آماده باشند و غافلگیر نشوند و وضعیت اضطراری را مدیریت کنند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=8349

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.