• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل 9296 امروز 0
3
سخنگوی صنعت برق:

برق مورد نیاز کشور تامین است/ محدودیت‌های صنایع بزرگ برطرف شد

  • کد خبر : 2743
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
برق مورد نیاز کشور تامین است/ محدودیت‌های صنایع بزرگ برطرف شد
سخنگوی صنعت برق گفت: اکنون برق مورد نیاز کشور تامین شده است و بر این اساس محدودیت‌هایی که برای برخی مشترکان بزرگ صنعتی لحاظ شده بود برطرف شده و مشکلی وجود ندارد.

جمهور پرس/ «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: به دلیل کاهش دمای هوا از ابتدای بهمن و به دنبال آن افزایش مصرف گاز در بخش مشترکان خانگی و تجاری، با وجود همکاری خوب وزارت نیرو و نفت، با محدودیت سوخت برای نیروگاه ها روبه‌رو شدیم که در نهایت برای حفظ پایداری شبکه برق کشور و تامین برق همه مشترکان با همکاری وزارت صمت، محدودیت‌هایی برای مصرف برق برخی از صنایع اعمال شد.

وی ادامه‌داد: البته همه بخش های صنعتی درگیر این محدودیت نبوده و بیشتر بر صنایع عمده از جمله صنایع فولاد و سیمان تمرکز شد که در روزهای اخیر بخش زیادی از این محدودیت برطرف شده و با تامین سوخت نیروگاه ها این محدودیت ها به طور کامل یا تا بیشترین حد ممکن برطرف شد.

رجبی مشهدی خاطرنشان‌کرد: مشترکان صنایع عمده مس و آلومینیوم نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد مصرف داشته اند و مصرف بیشتری را به خود اختصاص داده اند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق گفت: محدودیتی در خصوص مصرف شهرک ها اعمال نشد و بخش مورد نظر ما فقط صنایع عمده بوده اند تا بتوان با این کار برق مشترکان بیشتری را تامین کرد.

وی از توسعه ۶هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاهی خبر داد و خاطرنشان‌کرد: برای تابستان سال آینده حدود ۶ هزار مگاوات از طریق نیروگاه های جدید یا ارتقاء نیروگاه‌های موجود به ظرفیت شبکه برق کشور افزوده خواهد شد که البته در کنار آن باید اضافه شدن مشترکان جدید یا توسعه دیماندها و افزایش مصرف سالیانه را نیز در نظر گرفت.

رجبی مشهدی، خشکسالی را عاملی مهم و تاثیر گذار در تامین برق دانست و افزود: تاکنون بارندگی های خوبی داشته‌ایم، به گونه ای که میزان بارش ها از پیش بینی‌ها نیز بهتر بوده است اما همچنان نیازمند مدیریت مصرف هستیم و اگر برنامه زمانبندی درستی برای تولید مشترکان صنعتی چه مستقل چه شهرکی داشته باشیم، می‌توان برق مورد نیاز را در چارچوب توان تولید تامین کرد.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=2743

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.