• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل 9300 امروز 4
3
دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

برگزاری ۳۵۰ برنامه فرهنگی و هنری در ۶ روز نخست نوروز امسال

  • کد خبر : 5332
  • ۰۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳
برگزاری ۳۵۰ برنامه فرهنگی و هنری در ۶ روز نخست نوروز امسال
دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری بیش از ۳۵۰ برنامه فرهنگی و هنری در ۶ روز نخست نوروز امسال در سراسر کشور از سوی ادارات کل استانی این وزارتخانه خبر داد و گفت: ویژه برنامه های نوروزی در ۶۵ رایزنی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور نیز در حال برگزاری است.

جمهور پرس/ محمود شالویی روز یکشنبه – ۷ فروردین – با بیان اینکه به دستور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ستادهای استانی گرامیداشت نوروز در همه استان ها تشکیل شده است، گفت: تمامی ادارات کل این وزارتخانه در سراسر کشور، با تدابیر و برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل صورت گرفته، نسبت به برگزاری شکوهمند جشن‌های نوروز در دولت مردمی اهتمام دارند و به طور روزانه گزارش فعالیت های خود را اعلام می کنند.

وی گفت: بر همین اساس و با تجمیع گزارش های دریافتی اولیه تا ششم فروردین از سوی ۲۷ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور، بیش از ۳۵۰ رویداد فرهنگی و برنامه های متنوع هنری با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه برگزار شده است. همچنین مراکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از طریق ۶۵ رایزنی فرهنگی برنامه های نوروزی را برگزار می کنند.

دبیر شورای پاسداشت زبان فارسی با اشاره به جایگاه دیرپای آیین های نوروزی در فرهنگ غنی ایران اسلامی افزود: همان طور که زبان فارسی عامل وحدت‌بخش و انسجام‌آفرین ما ایرانیان است، نوروز هم از از مولفه های هویتی تمدن ایرانی و از گرامی ترین جشن های ایرانیان از دیرباز تا کنون بوده و خوشبختانه همکاران ما در استان‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری غنی و در چارچوب ارزش‌های والای معنوی بر اساس ویژگی های منطقه ای و بومی در جای جای میهن عزیزمان را با حداکثر ظرفیت و با برنامه ریزی مناسب به پیش می برند.

بنا به گفته شالویی، علاوه بر مراکز استانی، در سایر شهرهای هر استان هم رویدادهای فرهنگی در حال برگزاری است و برنامه های بومی و محلی همچون نوروزخوانی و نقالی، نمایش‌های نوروزی خیابانی، نغمه‌ها و نواهای بومی و موسیقی محلی، نمایشگاه های گردشگری و معرفی مولفه های فرهنگی هر منطقه، برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، برپایی غرفه فرهنگ و هنر در مبادی ورودی شهرها با اولویت شهرهای گردشگرپذیر، کارگاه های هنرهای تجسمی، نمایشگاه عکس، جشنواره های شعر و داستان، گرامیداشت شهدا و ویژه برنامه های سال نو در بقاع متبرکه، نمایش فیلم و ‌سایر برنامه‌های فرهنگی با حفظ هویت ملی و منطبق با ارزش‌های والای معنوی از جمله برنامه هایی است که در شش روز نخست امسال در اکثر شهرهای کشورمان برگزار شده و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

برگزاری ۳۵۰ برنامه فرهنگی و هنری در ۶ روز نخست نوروز امسال

دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بر لزوم ارائه گزارش جامع فعالیت های فرهنگی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در ایام نوروز تاکید کرد و گفت: گزارش اولیه فعالیت های استان ها در بازه زمانی آغاز تعطیلات نوروزی تا ششم فروردین روز گذشته آماده و تقدیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و همه استان ها باید گزارش تکمیلی فعالیت ها و اقدامات خود را به منظور جمعبندی و ارائه گزارش نهایی در اسرع وقت به ستاد برگزاری جشن نوروز وزارتخانه ارسال کنند.

شالویی در پایان با بیان اینکه در نوروز امسال پس از دو سال محدودیت های ناشی از بیماری کرونا شاهد افزایش چشمگیر سفرها بودیم، اظهار کرد: امیدواریم با بهبود شرایط و ادامه نشاط اجتماعی که این روزها شکل گرفته، در عرصه فرهنگ و هنر هم در سال جدید رونق و استقبال مردم فرهنگدوست کشورمان را از رویدادهای فرهنگی و هنری را مشاهده کنیم. با این رویکرد مناسبت ماه مبارک رمضان را که امسال در امتداد تعطیلات نوروزی قرار گرفته در پیش داریم و لازم است همه استان ها نسبت به فعالیت های فرهنگی متناسب با این ایام برنامه ریزی کنند. همچنین پس از دو سال شاهد برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهیم بود که بزرگترین رویداد فرهنگی کشورمان با مخاطب میلیونی محسوب می شود و همه این موارد ما را نسبت به بازگشت رونق به عرصه فرهنگ و هنر و ارتقای سطح فرهنگی جامعه در دولت سیزدهم امیدوار می کند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=5332

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.