• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل 9296 امروز 0
3
نماینده مردم تهران:

بودجه ۱۴۰۱ اولین گام برای حذف فقر مطلق/ نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی خوش‌بینیم

  • کد خبر : 5018
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۶:۵۴
بودجه ۱۴۰۱ اولین گام برای حذف فقر مطلق/ نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی خوش‌بینیم
نماینده مردم تهران گفت: نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۱ خوشبین هستیم و دولت با ارائه لایحه‌ بودجه چشم‌انداز خوبی را برای سال آینده کشور ترسیم کرده است.

جمهور پرس/ محسن دهنوی در گفت و گو با ایرنا درمورد اقدامات دولت سیزدهم برای حل مشکلات معیشتی مردم گفت: بخشی از برنامه‌هایی که رییس جمهور در مبارزه با فقر اعلام کرده است در لایحه بودجه  امسال آمده است این برنامه دولت قابل تقدیر است و اقدام مهمی برای رفع مشکلات معیشتی مردم است.

عضو هیات رییسه مجلس گفت:اگر دولت بتواند با اراده و عزم راسخ برای رفع مشکلات جامعه اقدام کند حتما به نتیجه مطلوب می‌رسد و ما آثار ملموس آن را بر سر سفره مردم خواهیم دید با ظرفیت عظیم منابع و نیروی انسانی کار آمد در کشور نباید شاهد فقر در کشور باشیم.

دهنوی گفت: دولت با تدوین برنامه و راهبرد مشخص به دنبال این است که  کشور را از فقر مطلق خارج کند. برون رفت از این وضعیت بستگی به ساز و کار دولت و برنامه‌ها و راهبردهایی دارد که بتواند در این مسیر عملیاتی کند.

نماینده مردم تهران بیان داشت:دولت در لایحه بودجه اقدامات خوبی را برای حل مشکلات معیشتی مردم آغاز کرده بود در بودجه برای افزایش مستمری، مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی و یارانه‌ای که برای افراد آسیب‌پذیر در نظر گرفته است نشان می دهد که دولت حمایت از اقشار آسیب پذیر را در دستور کار قرار داده است و مجلس هم از این اقدام دولت حمایت کرده است.

دهنوی با اشاره به صندوق پیشرفت عدالت گفت: دولت درصندوق پیشرفت وعدالت منابعی را برای توسعه استان‌ها در نظر گرفته است این اقدام قابل تقدیر است و رویکرد بسیار مثبتی برای حل مشکلات اشتغال در استان‌های کشور است.

روحیه دولت سیزدهم مردمی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن بیان داشت: اقدامات دولت برای حل مشکلات جامعه نشان می‌دهد که روحیه دولت سیزدهم مردمی است، آیت الله رییسی در سفرهای استانی  با حضور در بین مردم، مشکلات استان‌ها را رصد می‌کند و وقتی در جریان مشکلات قرار می‌گیرد در لایحه بودجه منابعی را برای حل مشکل استان‌ها در نظر می‌گیرد. این باعث می‌شود که مشکلات استان‌ها در حوزه عمرانی کمتر شوند و مجلس  هم این اقدام دولت را تایید و تقویت می کند.

وی اضافه کرد:اتفاق دیگری که دولت در لایحه بودجه تدارک دیده بود و مجلس هم از آن حمایت کرد این بود که کسری تراز عملیاتی بودجه را کاهش داد. ضمن اینکه کمترین افزایش سقف تراز عملیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بوده است. کسری بودجه یکی از مهمترین عواملی است که باعث تورم می‌شود و تورم بر اقشار ضعیف جامعه تاثیر می‌گذارد. هم دولت به این موضوع توجه کرد و مجلس هم سعی دارد در همین مسیر حرکت کند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۱ خوشبین هستم گفت: دولت با ارائه لایحه‌ بودجه چشم‌انداز خوبی را برای سال آینده کشور برای اقشار ضعیف ترسیم کرده است.

دهنوی با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران گفت: وقتی در مورد افزایش حقوق کارکنان دولت صحبت می‌کنیم در مجلس بهتر تصمیم‌گیری می‌شود زیرا کارکنان دولت از منابع دولت حقوق دریافت می‌کنند، اما برای پرداخت و افزایش حقوق کارگران باید دقت بیشتری کنیم زیرا با افزایش حقوق کارگران منابع را از کارفرماها می‌گیریم.

وی افزود: خیلی از این کارفرماها کارگاه‌های خرد و کوچک هستند و کارخانه‌های بزرگی نیستند که دارایی زیادی داشته باشند. برخی از این کارگاه‌ها پرداخت حقوق بخش زیادی از هزینه‌های آنهاست و افزایش زیاد حقوق‌ها ممکن است منجر تعدیل نیرو و موجب بیکاری کارگران شود و مشقاتی را برای خانواده کارگران به‌وجود آورد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت باید در زمینه افزایش حقوق کارگران دقت زیادی انجام دهد اما با توجه به تورم موجود در جامعه این افزایش مطلوب بوده است و زندگی آنها را تا حدودی تامین می‌شود. دولت با این افزایش حقوق باید فکری به حال مشاغل خُرد کند که بخش زیادی از هزینه ها، پرداخت حقوق کارگر است و راه‌حل این است که از طریق تسهیلات و پرداخت وام کم‌سود به آنها کمک کنیم که فشار به بخش تولید وارد نشود.

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: کارگران بخش محرک توسعه کشور هستند و طبیعتا حل مشکلات آنها به رونق تولید منجر می شود و برای تقویت این قشر باید به کارگاه های تولیدی تسهیلات ارائه کنیم تا آنها در تامین  مواد اولیه دچار مشکل نشوند چون اگر تولید ضربه بخورد همه جامعه ضربه خواهند خورد و به اقتصاد کشورآسیب وارد می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=5018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.