• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل 9300 امروز 4
5
در دیداری دو جانبه مطرح شد؛

تأکید امیرعبداللهیان بر جایگاه آفریقا در سیاست خارجی دولت رئیسی

  • کد خبر : 3474
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
تأکید امیرعبداللهیان بر جایگاه آفریقا در سیاست خارجی دولت رئیسی
وزیر امور خارجه کشورمان بر جایگاه آفریقا در سیاست خارجی دولت رئیسی تأکید کرد.

جمهور پرس/ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان امروز میزبان «عبدالله دیوپ» وزیر امور خارجه جمهوری مالی و هیئت همراه بود. در این دیدار دو طرف در خصوص موضوعات مختلف مورد علاقه در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مذاکره و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این‌ ملاقات به اهمیت انجام سفرهای متقابل مقامات دو کشور در توسعه روابط دوجانبه اشاره و بر جایگاه آفریقا در سیاست خارجی دولت حجت‌الاسلام رئیسی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان، اراده جدی دولت جمهوری اسلامی ایران برای گسترش ‌جانبه مراودات و تعاملات با کشور مالی در تمامی زمینه‌های مورد علاقه مشترک را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های گوناگون صنعتی و علمی و از جمله بهداشت، دارو و تجهیزات پزشکی، بر آمادگی تهران برای انتقال فناوری و به شراکت گذاشتن این دستاوردها با کشور دوست مالی تأکید کرد.

«عبدالله دیوپ» وزیر امور خارجه جمهوری مالی نیز در این دیدار ضمن تشکر بابت دعوت و میهمان‌نوازی طرف ایرانی، از آمادگی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه، به ویژه در خصوص مسائل تجاری و اقتصادی خبر داد.

وزیر امور خارجه مالی با برشمردن زمینه‌های کاری از شرکت‌های ایرانی جهت حضور در کشورش دعوت کرد.

دو طرف همچنین بر ضرورت توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مورد علاقه مشترک از جمله آموزش، بهداشت، فناوری‌های نوین، دامپروری و انرژی به ویژه انرژی خورشیدی تأکید و در خصوص تدوین نقشه راه همکاری‌ها در اسرع وقت توافق کردند.

همچنین وزرای امورخارجه دو کشور با توجه به گستره همکاری‌های فیمابین، تصمیم گرفتند کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور تأسیس و اولین جلسه آن را در آینده نزدیک در باماکو، پایتخت مالی تشکیل دهند.

وزیر امور خارجه مالی از امیرعبداللهیان جهت دیدار از «لومه» دعوت کرد که مورد پذیرش طرف ایرانی قرار گرفت و مقرر شد این سفر در اولین فرصت ممکن انجام شود.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=3474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.