• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل 9296 امروز 0
2

تخلفات متعدد وزارتخانه‌ها در صدور مجوزهای کسب و کار/ خاندوزی: نهادهای نظارتی ورود کنند

  • کد خبر : 9141
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
تخلفات متعدد وزارتخانه‌ها در صدور مجوزهای کسب و کار/ خاندوزی: نهادهای نظارتی ورود کنند
وزیر اقتصاد با بیان اینکه طی چهار ماه اخیر تخلفات زیادی در خصوص صدور مجوزها ثبت شده است، گفت: پیشنهاد ما ما این است که هیئت مقررات‌زدایی در شش ماهه دوم سال بر روی نظارت بر اجرای مصوبات متمرکز شود.

جمهور پرس/ سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه در‌ هئیت مقررات‌زدایی به دنبال این هستیم که فعالان اقتصادی در حداکثر زمان و بدون مواجه شدن با فساد و امضاهای طلایی مجوزهای خود را دریافت کنند. ما مصوبات هیئت مقررات‌زدایی را نیاز داریم تا مطمئن شویم درخواست یا شرط دیگری برای دریافت مجوز درخواست نخواهد شد.

وی افزود: در طول این چهار ماه اخیر و پس از مهلت قانونی که فروردین ماه بود، همچنان در بخش‌های متعددی از وزارتخانه‌ها تخلف ادامه دارد. البته بخش‌هایی نیز از طریق درگاه ملی مجوزها کار خود را انجام می‌دهند اما تعداد تخلفات بسیار زیاد است. پیشنهاد ما این است که در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ این است که بر روی نظارت متمرکز شویم.

وزیر اقتصاد در ادامه گفت: مراجعه حضوری و کاغذ بازی نیز همچنان در برخی موارد انجام می‌شود. رفت آمد افراد فسادهایی ایجاد می‌کند. با این وجود درخواست های متعددی برای حضور مراجعه کنندگان مطرح می‌شود. در بحث زمان تعیین شده برای صدور مجوز نیز تاخیرهای زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه از نهادهای نظارتی و حقوقی کشور درخواست کمک می‌کنیم تا نظارت ها در عمل رخ دهد، گفت: هدف این است که در نهایت فعالان اقتصادی تسهیل دریافت مجوز را احساس کنند و این موضوع با تمرکز جدی دستگاه‌های مسئول امکان پذیر است.

گفتنی است، در ادامه نماینده دادستانی که در جلسه هیئت مقررات‌زدایی حضور داشت تاکید کرد که در صورت اعلام موارد تخلف دادستانی دستگاه مورد نظر را بازخواست خواهد کرد و پیگیری لازم را انجام خواهد داد.

رونمایی از سامانه پایانه‌های فروشگاهی در هفته آینده

وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در خصوص علت تاخیر در رونمایی از سامانه مودیان گفت: برای آنکه هماهنگی‌های لازم با مقامات مجلس و دولت انجام شود و امکان حضور مقامات فراهم شود، افتتاح سامانه پایانه های فروشگاهی با تاخیر چند روزه مواجه شده است. در حال حاضر تمامی مقدمات فنی افتتاح سامانه آماده شده است و تنها بحث افتتاح آن باقی مانده است. امیدوار هستیم حداکثر در هفته آینده این اتفاق رخ دهد.

ورود هیئت مقررات‌زدایی به فاز نظارتی

امیر سیاح رییس مرکز بهبود فضای کسب و کار در حاشیه نشست هیئت مقررات‌زدایی گفت: در حال حاضر هیئت مشغول این است که مجوزهای جامانده را به تصویب برساند. برخی دستگاه‌ها در این خصوص تاخیر داشته‌اند. هیئت در حال حاضر وارد فاز نظارت شده است و مشغول بررسی شکایات متقاضیان است.

وی افزود: البته دستگاه‌ها در عمل از مردم به روش های قبلی مدرک دریافت می‌کنند اما ما به دنبال این هستیم تا با نظارتی که انجام می‌شود دستگاه‌ها را مجاب کنیم تا رویه گذشته را کنار بگذارند. امروز برخی مجوزهای مربوط به جهادکشاورزی، وزارت ارشاد و دو مجوز مربوط به وزارت خارجه مطرح شد. برخی دستگاه‌ها اصرار دارند که مرجع صدور مجوز نیستند اما در حقیقت پیش مجوز صادر می‌کنند که شرایط صدور آنها نیز باید روشن شود.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=9141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.