• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل 9469 امروز 10
3

تذکر یک نماینده درباره نظارت بر تخصیص ارز مسافرتی/ارائه راهکارهایی برای مقابله با سودجویی دلالان ارز

  • کد خبر : 3444
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
تذکر یک نماینده درباره نظارت بر تخصیص ارز مسافرتی/ارائه راهکارهایی برای مقابله با سودجویی دلالان ارز
نماینده شاهین‌شهر در مجلس گفت: بانک مرکزی به عنوان متولی سیاست‌های ارزی کشور به نحوه مطلوب راه‌های جلوگیری از تقلب و سوء استفاده دلالان و متقاضیان غیر واقعی ارز را پیش بینی و عملیاتی کند.
جمهور پرس/ حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، برخوار و میمه. در مجلس شورای اسلامی در تذکری به سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار نظارت دقیق بانک مرکزی بر نحوه تخصیص ارز مسافرتی، شد.
متن کامل تذکر نماینده شاهین شهر به وزیر اقتصاد به شرح زیر است:
خلاصه تذکر: لزوم نظارت دقیق بانک مرکزی بر نحوه تخصیص ارز مسافرتی و جلوگیری از ایجاد فساد، رانت و برهم زدن بازار ارز توسط سودجویان.
متن تذکر: جناب آقای وزیر بر اساس گزارشات رسیده و رصد میدانی در خصوص نحوه تخصیص ارز به مسافران در صرافی‌ها مشاهده گردیده عده ای سود جو و دلال با سوء استفاده و جعل بلیط و یا بلیط واقعی با هماهنگی برخی از آژانس های مسافرتی اقدام به خرید ارز دولتی می‌کنند و پس از خرید آنرا در بازار آزاد به فروش می‌رسانند و این گونه ایجاد اخلال در بازار ارز می‌نمایند. بنابراین ۳ راهکار جهت کوتاه کردن دست سودجویان به ترتیب ذیل پیشنهاد می‌گردد:
۱٫ اولین راه، اقدام فوری نسبت به تک نرخی شدن ارز توسط بانک مرکزی جهت جلوگیری از فساد، ایجاد رانت و برهم زدن بازار توسط سودجویان می‌باشد.
۲-تا زمان تک نرخی کردن ارز لازم است بانک مرکزی سامانه و امکانی برای صحت و سقم مدارک متقاضیان در اختیار صرافی‌ها قرار داده و بعنوان متولی امر بار مسئولیت این موضوع را بر عهده بگیرد.
۳-بهتر است بانک مرکزی مانند سالهای گذشته باجه ای در فرودگاه و پای پرواز ایجاد کرده و هنگام خروج مسافر از کشور پس از بررسی مدارک ، ارز لازم را به مسافر واقعی تخصیص دهد.
لذا ضروریست بانک مرکزی به عنوان متولی سیاست‌های ارزی کشور به نحوه مطلوب راه‌های جلوگیری از تقلب و سوء استفاده دلالان و متقاضیان غیر واقعی ارز را پیش بینی و عملیاتی کند و پیشنهادهای ارائه شده را نیز به صورت جدی پیگیری نماید.
لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=3444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.