• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 9447 امروز 0
8

تعداد قابل توجهی از ایرانیان مقیم اوکراین از محل درگیری‌ها خارج شدند

  • کد خبر : 4309
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
تعداد قابل توجهی از ایرانیان مقیم اوکراین از محل درگیری‌ها خارج شدند
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: با توجه به تلاش‌ها و هماهنگی‌ها تقریباً تعداد قابل توجه ایرانیان از محل درگیری‌ها خارج شدند.

جمهور پرس/ سعید خطیب زاده همچنین از احتمال برقراری پرواز بعدی در مسیر تهران، بخارست و بعد یا ورشو یا بوداپست خبر داد و گفت: برخی موارد خاص باقی مانده‌اند که تلاش داریم آن‌ها را هم به سمت مرز‌های همسایه اوکراین منتقل کنیم؛ با توجه به جغرافیای حرکت ایرانی‌ها در کشور‌های همسایه اوکراین در حال طراحی است.

صبح امروز اولین پرواز اختصاصی برای بازگرداندن دانشجویان ایرانی مقیم اوکراین انجام شد که حدود ۱۰۰ نفر از ورشوی لهستان به تهران رسیدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفته حدود ۳۰۰ نفر از دانشجویان در پایتخت لهستان اسکان داده شده‌اند. وزارت امور خارجه اعلام کرده حرکت ایرانیان گرفتار در جنگ اوکراین، به سمت مرز‌های مجارستان و رومانی بیشتر است.

مقامات رسمی وزارت امور خارجه می‌گویند ایرانی‌ها در مرز اوکراین و رومانی حدود ۲۴ ساعت باید توقف کنند.

یکی از دانشجویان مقیم اوکراین به باشگاه خبرنگاران جوان گفته در پایتخت رومانی با کمک‌‎های مردمی مواجه شده‌اند. به گفته او «سفارت ایران برای ایرانیان هتل رزرو کرده و امور بازگشت آن‌ها به ایران در حال انجام است.»

حدود یک هفته پیش روسیه به مرز‌های اوکراین عملیات ویژه نظامی را آغاز کرده؛ وزارت خارجه در روز‌های گذشته برای پایش رخداد‌های این جنگ، ستاد اوکراین را تشکیل داد.

مقامات ایرانی تاکنون بر حل این بحران با روش‌های غیرنظامی تأکید کرده‌اند. سخنگوی وزارت خارجه گفته «گفتگو میان روسیه و اوکراین مورد توصیه ما از روز اول بوده. راه حل صلح آمیز و گفتگو سیاسی راه حل این تنش است.»

صبح امروز رهبری انقلاب در سخنرانی خود تأکید کرده «ما در اوکراین طرفدار توقف و خاتمه جنگ هستیم.»

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=4309

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.