• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل 9296 امروز 0
2

تکذیب مستثنی شدن نمایندگان مجلس از انتشار حقوق

  • کد خبر : 3267
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
تکذیب مستثنی شدن نمایندگان مجلس از انتشار حقوق
روز گذشته خبری در برخی رسانه ها از مصوبه کمیسیون تلفیق منتشر شد که گویا نمایندگان مجلس خود را از ثبت حقوق در سامانه پاکنا مستثنی کرده اند.

جمهور پرس/ پاکنا سامانه ای با هدف جمع آوری اطلاعات کارکنان نظام اداری کشور ایجاد شده که کارکنان کلیه دستگاه های اجرایی اعم از اطلاعات کارکنان رسمی، پیمانی، قرارداد کارمعین (مشخص)، قرارداد کارگری، کارکنان حوزه سلامت باید اطلاعات حقوق و دستمزد خود را در آن ثبت کنند.

همچنین گفته شده استدلال نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق این بوده که چون نمایندگان علاوه بر حقوق و مزایا، هزینه اداره دفاتر (هزینه‌های اجاره دفاتر و حقوق پرسنل) دریافت می‌کنند، ممکن است جمع کل پرداختی به آن‌ها این تصور را پیش بیاورد که این ارقام همگی، حقوق و مزایای آنهاست. به همین جهت در رسانه‌ها و محافل عمومی این ارقام مستمسکی برای اتهام زنی برای آن‌ها باشد.

جعفر قادری عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس به باشگاه خبرنگاران گفت: کمیسیون تلفیق نمایندگان مجلس را از ثبت حقوق و مزایا در سامانه پاکنا مستثنی نکرده است و همچنین مصوبه‌ای نداشته ایم.

در این خبر همچنین گفته شده بود نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق، علاوه بر خودشان، اعضای شورای نگهبان و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز از این قانون مستثنی کرده‌اند که به گفته قادری، اینکه نمایندگان مجلس خودشان، اعضای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلت نظام را از انتشار حقوق مستثنی کرده اند صحت ندارد.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ نیز درباره این موضوع به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق، علاوه بر خودشان، اعضای شورای نگهبان و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را از ثبت حقوق در سامانه پاکنا مستثنی نکرده‌اند.

مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در همین رابطه در توییتی نوشت: در برخی خبرها آمده بود که نمایندگان مجلس خود را از انتشار حقوق مستثنی کرده‌اند. در گزارش کمیسیون تلفیق مجلس چنین چیزی وجود ندارد. رییس کمیسیون تلفیق نیز در جلسه نهایی کمیسیون اعلام کرد که در گزارش تلفیق چنین چیزی وجود ندارد.

لازم به ذکر است براساس ماده ٢٩ قانون ششم توسعه دولت از سال ١٣٩۶ مکلف شده تمامی پرداختی‌ها به مقامات، روسا و مدیران تمامی دستگاه‌های اجرایی به‌جز وزارت اطلاعات، نیرو‌های مسلح و سازمان انرژی اتمی ایران را در سامانه‌ پاکنا ثبت کند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=3267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.