• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل 9300 امروز 4
4

جشنواره فیلم فجر| بیانیه قوه قضائیه برای بخش تجلی اراده ملی

  • کد خبر : 3564
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
جشنواره فیلم فجر| بیانیه قوه قضائیه برای بخش تجلی اراده ملی
قوه قضائیه برای بخش تجلی اراده ملی چهلمین جشنواره فیلم‌ فجر بیانیه‌ای منتشر کرد.

جمهور پرس/ امور فرهنگی قوه قضائیه برای بخش تجلی اراده ملی چهلمین جشنواره فیلم‌فجر بیانیه‌ای منتشر کرد.

بیانیه امور فرهنگی قوه قضائیه به شرح ذیل است:

جایگاه متعالی هنر و هنرمند که عینیت تجلی صفت جمال آفریدگار جهان است، همواره بی‌بدیل و متعالی بوده و خواهد بود. هنر سینما در عصر کنونی بی‌شک یکی از موهبت‌های اللهی به آهاد بشر امروزی است. در این اثناء، خیل عظیم هنرمندان عرصه سینما این هنر را برای آفرینش آثاری متاثر از ایده‌های متعالی بشری به خدمت گرفته و خواهند گرفت.

زبان بلیغ سینما در عصر امروزی، جایگاه پیامبر گونه‌ای برای هنرمندان سینما را سبب شده است. برماست که هادیان بشری عصر جدید را دریابیم و از رنجش آنان بر حذر باشیم. بزه اجتماعی و مقوله پیشگیری آن همواره از دیرباز دغدغه جوامع بشری را به خود اختصاص داده، همه می‌دانیم که محرومیت از آزادی و بند نهادن بر پای بزهکاران به دلیل در دسترس نبودن مسیری جایگزین برای اجرای عدالت و مجازات بزهکاران حذف ناشدنی است.

لکن آنچه همواره مغفول مانده، روایت مصائب زندانی و خانواده آنان و یادآوری اختیاری بودن انتخاب این مسیر غیرخوشایند توسط آهاد بشری است. این مهم بی‌شک برای انسان اهل نسیان ذکر است و ذکر موجبات کاهش بزه را فراهم می‌آورد. فیلم ملاقات خصوصی به طرز هنرمندانه‌ای عاشقانه‌ای را در بستر زندان و مصائب زندانیان آفرید تا دگر بار با زبان سینما لزوم پیشگیری از زمینه‌های شکل دهنده بزه را برای چشمان‌تر مخاطب به تصویر بکشد و قدرت نه گفتن به جرم و بزه را یادآور شود.

از این رو جایزه بخش اراده ملی چهلمین جشنواره فیلم فجر از منظر امور فرهنگی قوه قضائیه ضمن تشکر از فیلم مرد بازنده برای نمایش مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی توسط ضابطین قضائی، تعلق می‌گیرد به کارگردان فیلم ملاقات خصوصی که تیم قابل تحسین تولید این اثر را نمایندگی می‌کند. تا بیش باد چنین هنرمندانی و چنین آثاری.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=3564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.