• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 9450 امروز 3
2

خطیب جمعه تهران: آزادسازی سواحل نشان داد می‌شود قانون‌های بر زمین‌مانده را اجرا کرد

  • کد خبر : 4397
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
خطیب جمعه تهران: آزادسازی سواحل نشان داد می‌شود قانون‌های بر زمین‌مانده را اجرا کرد
حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: آزادسازی سواحل نشان داد که می‌شود قانون‌های روی زمین مانده را اجرا کرد که فقط وحدت، صمیمیت و توکل به خداوند می‌خواهد.

جمهور پرس/ حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: در روز جمعه که ظرفیت معنوی فوق‌العاده‌ای دارد روز آغاز ماه شعبان هم هست و این یعنی نورٌ علی نور.

وی افزود: برای از عظمت ماه شعبان همین کافیست که نسبت این ماه با پیامبر عزیز ما برای فهمیدن اسرار و لطائف و فضائل و برکات که در این ماه تعبیر شده کفایت می کند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: جایگاهی که ماه شعبان در آماده‌سازی مومنان برای ورود به ماه مبارک رمضان دارند به شدت مهم است.

حاج علی اکبری گفت: این ماه را شعبان نامیدند زیرا در این ماه شعله های گوناگون از ارزاق مادی و معنوی برای مومنان در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: اعمال مومنین زمانی که در محیط رحمت و رضوان الهی در این ماه قرار می‌گیرد، به عنایت و شفاعت صاحب این ماه حسنات شان پرورش پیدا کرده و مورد قبول الهی قرار می گیرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: خداوند این ماه را شعبان نامیده چرا که ابواب گوناگون در این ماه گشوده می شود و خیرات بهشت به حراج گذاشته می شود.

حاج علی اکبری ادامه داد: البته شیطان هم در روز اول شعبان به سپاه خود دستور می‌دهد که نگذارند مومنان از این همه لطف و عنایت الهی بهره مناسبی ببرند و شجره زقوم را برای گمراه کردن مومنان و جهنمی کردن بندگان خدا، آراسته می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تصریح کرد: در فهرست خیرات گوناگونی که به عنوان شجره طوبی در دسترس مومنین قرار گرفته اگر نماز مستحبی و روزه مستحبی هست و اگر تلاوت قرآن کریم وجود دارد با این عناوین شروع می‌شود اما یک بخش عمده مربوط به کارگشائی نسبت به سایر مومنان و خدمت رسانی به بندگان خدا اصلاح بین کسانی که با یکدیگر مشکل دارند و . . . است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ماه شعبان ماه مهر و محبت و مواسات است که باید قدر آن را بدانیم و از ساعات شب ها و روزهای آن با برنامه‌ریزی استفاده کنیم.

حاج علی اکبری ادامه داد: در این ماه، خدای متعال شخصیت پیامبر، امام حسین (ع) و حضرت عباس علیه السلام را به بشریت تحویل داد و حضرت علی اکبر و … تقدیم شده و درخشش انوار نبوی در زندگی مومنان از برکات ماه شعبان است و شب نیمه این ماه میلاد امید همه انبیا اولیا سال ها و مستضعفان عالم یعنی وجود بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: این ماه ماه بیداری به محبت الهی است؛ اگر جان انسان به عشق و محبت الهی بیدارشود در برابر گناهان مصونیت پیدا می‌کند؛ این تقوای عاشقانه را در ماه شعبان از خدای متعال تمنا می‌کنیم این راه نزدیک است که ما را به قرب الهی نزدیک می‌کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دشمن امید اجتماعی و اعتماد اجتماعی ما را نشانه گرفته است که خوشبختانه می‌بینیم اقداماتی در سطح قوا در حال انجام است که به نظر می رسد به لطف خدا طلیعه یک انقلاب اداری در کشور باشد.

حاج علی اکبری ادامه داد: شک نداریم که هر نوع اصلاح فرهنگی، اخلاقی، اقتصادی، عدالتی و اجتماعی بخواهد در جامعه رخ دهد باید از نهادهای حاکمیتی و دولت شروع شود و اول باید آنجا اصلاح شود.

وی در همین راستا افزود: هرچند در بخش‌های گوناگون باید از مردم توقع داشته باشیم اما نهادها در این زمینه باید پیشگام باشند، لذ این رویکرد بسیار مبارک است و قدر آن را می‌دانیم و خداوند را شاکریم.

امام جمعه موقت تهران گفت: اگرچه در برخی بخش‌ها با تاخیر این کار انجام می‌شود اما قصه آزاد سازی سواحل از همین قبیل بود. چقدر کار خوب، بجا و قاطعی بود که با همکاری همه قوا و رئیس جمهور عزیزمان انجام شد. این نشان داد که می‌شود قانون‌های روی زمین مانده را اجرا کرد که فقط وحدت، صمیمیت و توکل به خداوند می‌خواهد.

امام جمعه موقت تهران همچنین ۸ فرمان رئیس جمهور در مسئله خودرو را از جمله اقدامات خوب دولت خواند و گفت:‌ در این زمینه خیلی خوب به میدان رفتند و این درخواست ملت و رهبر عزیزمان است که وضعیت خودروسازی در کشور انشاالله با همان قاطعیت و با همکاری همه اصلاح شده و از این میدان هم سربلند بیرون خواهیم آمد.

وی ادامه داد: البته توقع داریم رئیس جمهور عزیز همانطور که فرمان خودرو سازی را به دست گرفتند، با چند فرمان دیگر اصلاح وضعیت معیشتی مردم عزیزمان را هم به دست بگیرند و هماهنگی‌هایی که در این زمینه هنوز به اندازه کافی انجام نشده و اقدامات جهادی که در این زمینه انجام نشده را سامان دهند.

حاج علی اکبری گفت: به ویژه در پایان سال که می‌بینیم هنوز در گوشه و کنار هستند، کسانی که با رفاه، زندگی و معیشت مردم بازی می‌کنند، لذا باید آنها هم شناسایی شوند و با قاطعیت دستگاه قضایی دستشان قطع شود و شرایط عمومی برای مردم بهسازی شود.

خطیب جمعه این هفته تهران در ادامه خطبه‌های خود عنوان کرد: بیانات حکیمانه رهبر عزیزمان را در اوج فصاحت و بلاغت شنیده ایم که حاوی نکات بسیار مهمی برای امروز و فردای ما و امروز جهان و فردای جهانیان بود.

وی اضافه کرد: به مناسبت مبعث پیامبر اعظم (ص)‌ مسئله‌ای که باید در برابر جاهلیت انجام داد اولاً تاسی به درس بعثت،  برافراشتن پرچم حکمت اخلاق علم و عقلانیت و مهربانی در برابر جاهلیت مدرن است و انقلاب اسلامی دقیقاً همین جا ایستاده است؛ در امتداد حرکت بعثت انقلاب اسلامی درست در همین نقطه قرار گرفته و با جاهلیتی که از عقلانیت در آن خبری نیست و انواع و اقسام رذائل آن هم به شکل تازه‌ای نمایان شده، انقلاب اسلامی و ملت عزیز ما مسئولیت بزرگی را برعهده گرفتند و آن برافراشتن رسالت پرچم رسالت الهی و برای خود در دوران اختاپوس جاهلیت مدرن و نشان دادن راه به ملت‌های عالم و زمینه‌سازی برای ظهور ولی عصر عجل الله و طلوع خورشید ولایت و عظمایی مهدوی است.

حاج علی اکبری اضافه کرد: این جاهلیت مدرن البته یک حقیقت بیشتر ندارد که پایه آن مادی‌گرایی و حفظ و شهوت است؛ اما مدرن بودن آن به خاطر علم فناوری و فن است که با علم و فن بیشتر خود را گسترش و نفوذ داده و با هنر و رسانه خود را بزک می کند و پوشش می‌دهد لذا ما با یک جاهلیت بزک شده شیک‌پوش مواجه هستیم.

وی ادامه داد: رژیم مافیایی آمریکا قله و نماد و نمود این جاهلیت مدرن است؛ یک رژیم به تعبیر رهبر عزیزمان بحران‌ساز و بحران‌زیست که با بحران و با نسل کشی آغاز شد و با جنایات علیه رنگین پوست‌ها ادامه پیدا کرد و با شعله ور کردن آتش جنگ‌های جهانی برای زیست خود از این گوشه و کنار تهیه رزق می‌کند که مایه حیات کثیف و رنگینش هم این بحران است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آمریکا در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، رسانه‌ای و عرصه‌های امنیتی و تسلیحاتی و هر بخشی که وارد شد مافیا درست کرده تا این ساختار خبیث خود را حفظ کند آن هم یک ساختار فاسد با شبکه‌ای وسیع و فساد انگیز.

وی همچنین یادآور شد: سیاهه جنایات این رژیم مافیایی (آمریکا) پلید جاهل، جلدهای قطوری است که چه بر سر بشریت آورده‌اند؛ از برهنه گرایی، همجنس گرایی و مواد مخدر و صنعت هرج و مرج جنسی و سرمایه گذاری عظیم برای آتش افروزی در گوشه گوشه جهان گرفته تا راه اندازی بیش از ۱۵۰ جنگ منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در هیروشیما و ناکازاکی و کشتن هزاران نفر را و معیوب کردن تعداد زیادی از انسان‌ها.

وی افزود: از مراکز اصلی پرورش جانیان و تروریست‌ها از زندان‌های مخوف گوانتانامو و ابوغریب گرفته تا داعشی‌ها و بزرگترین تروریست زمان یعنی رژیم صهیونیستی همگی از جنایات آمریکاست.

علی اکبری اضافه کرد: همه می‌دانند مقصر اصلی تمام جنگ‌های منطقه و از بین رفتن زیرساخت‌های منطقه، آمریکاست. همه این را می‌دانند و خودشان هم اعتراف کردند که در حوزه سرمایه‌گذاری مادی و معنوی رژیم منحوس آمریکاست که استاد کل تولید بحران‌های نیابتی است. این رژیم مافیایی پلید برای خود جز تبعیض و بدبختی و بیچارگی و نفرت چیزی به ارث نگذاشته و امروز منفورترین رژیم نزد عالم آمریکاست.

علی اکبری ادامه داد: در قضیه اخیر هم که در منطقه شرق اروپا در ماجرای اوکراین اتفاق افتاد می‌بینیم که پشت صحنه همین ماجراجویی‌ها آمریکاست. در حقیقت مسئول اصلی این جریانات اینها هستند که با فتنه انگیزی‌های سیاسی و نظامی اوکراین را هم قربانی زیاده خواهی‌ها و حرف‌های خود کردند که پشتوانه اصلی آن آمریکا و هم پیاله‌های غربی خود هستند.

وی خاطرنشان کرد: البته که موضع جمهوری اسلامی در این رابطه روشن و حکیمانه است. ما قطعا با جنگ و کشته شدن غیرنظامیان مخالفیم؛ همچنین با نابودی زیرساخت‌های کشورها به هیچ وجه توافق نداریم و آن را درست نمی‌دانیم در این منازعه بین روسیه و اوکراین هم جمهوری اسلامی اعلام آمادگی کرد برای اینکه به حل و فصل مسائل کمک کند اما ریشه بحران را خوب می شناسیم و تجربه کردیم.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: حوادث امروز اوکراین در نمایشگاه تناقض‌های حکمرانی غرب و تناقض‌های دوگانه آمریکایی است که این تنش‌ها نمایشگاه انباشت دوگانه‌های رفتاری حکمرانی غربی و آمریکایی است و نماد ناکامی نظام جهانی در کنترل بحران هاست.

وی افزود: امروز راه، راه روشنی است و ملت عزیز ما با مقاومت از نصرت الهی بهره می‌گیرند و قوی‌تر به راه خود ادامه خواهد داد.

حاج علی اکبری همچنین تاکید کرد: افول این رژیم مافیایی خبیث (آمریکا) هم آغاز شده است و نشانه‌های آن را در حال حاضر دریافت می‌کنیم و امیدواریم بر اساس رهنمودهای روشن رهبر عزیزمان و با تقویت ایمان در خودمان و تقویت گروه‌های مومن در سراسر عالم و تقویت نظام اسلامی و رسیدن به ایران قوی بتوانیم به فضل خداوند همه به سلامت خود و سلامت جهانی کمک کنیم.

وی همچنین با اشاره به اقدامات مثبت دولت عنوان کرد: خداوند را شاکریم که این روحیه جهادی در حال شکل گرفتن است و خبرهای خوبی به گوش می‌رسد؛ در همین راستا اقداماتی از رئیس قوه قضاییه به گوش می‌رسد اعم از اقدامات بدون تشریفاتی که در مسئله مبارزه با قاچاق کالا و کاهش فاصله با مردم و حذف تشریفات در حال انجام است اقداماتی مثبتی که در حال انجام است و به ضرب‌الاجل آن نزدیک می شویم.

علی اکبری ادامه داد: آن سامانه ثبت مجوز از دیگر اقدامات مثبت است که اگر به خوبی انجام شود و درست از آب در بیاید بسیاری از مشکلات مردم حل می‌شود به ویژه مسائل تولیدی و اقتصادی که موانع تولید را برمی‌دارد. این تشریفات فسادزا و امید سوز که امضاهای طلایی از آن در می آید و رانت‌خواری و غیره دارد انشاالله با همین قاطعیت جمع شود و در این صورت است که مردم نفس خواهند کشید.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: منابع طبیعی و محیط زیست و دنبال کردن سیاست‌های کلی نظام و فرامین رهبری حکیم عالیقدر در این زمینه باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود و مجموعه‌های جهادی ما باید به میدان بیایند. اینجا برای شکل‌گیری قرارگاه جهادی است و نهادهای مسئول و این همه نهادهای جهادی قوی و مردم پایه را فراخوان کنند تا برای حفاظت از محیط زیست و توسعه منابع طبیعی و درختکاری در کشور در نظر داشته باشند که یک تشکیلات تشریفاتی نیست بلکه حیاتی است و امروز و فردای ما و حیات طیبه ملت ما در گروی صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی و ارج نهادن به این نعمت بزرگ است.

وی در ادامه این مطلب افزود: امیدواریم در این زمینه (منابع طبیعی) اتفاقات تازه‌ای بیفتد و هزاران گروه جهادی پر برکت به میدان بیایند و مساجد، مومنین، ائمه جماعات و جمعه و  همچنین گروه‌های گوناگون دست به دست هم دهند و این واجب الهی بر زمین مانده را انجام دهند تا اتفاق ملی در این بخش صورت گیرد چرا که تا روحیه جهادی نیفتد کار ما در صیانت از محیط زیست به سرانجام نمی‌رسد چرا که این بخش فرهنگ سازی می‌خواهد.

حاج علی اکبری همچنین بیان کرد: اقدامات الگو بخش و امیدوار کننده‌ای در کشور در سطح قوای سه‌گانه کشور و نهادهای گوناگون در حال انجام است که حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کشور جزو واجبات است و واجب تر از آن ـ عقلا و شرعاً ـ صیانت از سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به حاکمیت رضایتشان دلبستگی شان و تقویت انگیزه آنها برای مشارکت و حضور در صحنه هاست.

وی با اشاره به میلاد امام حسین (ع) گفت: این ماه را به سپاه مقتدر و مهربان تبریک می‌گوییم و انشاالله در گام دوم خواهند درخشید و از افاضات سردار فدوی هم صمیمانه تشکر می کنیم.

امام جمعه موقت تهران همچنین خاطرنشان کرد: یاد دو شهیدی که در حادثه تبریز با فداکاری جان بسیاری از هم میهنان ما را حفظ کردند و گرامی می داریم خدای متعال این دو عزیز ما را که به شهادت رسید را با اولیای خود محشور کند.

وی در ادامه خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به چهاردهم اسفندماه روز احسان و نیکوکاری و سالروز تاسیس کمیته امداد گفت: چقدر خوب است که امسال با ماه احسان و مواسات مقارن شده است و این نهاد مبارک (کمیته امداد) اقدامات خوبی را انجام داده است که از افاضات ریاست محترم این نهاد بهره مند شدیم که طی این سال‌ها منشاء خدمات و برکات فراوانی بوده و امیدواریم همچنان موفق باشند.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: در آستانه سال جدید نیازمند یک عملیات گسترده مواساتی مردم پایه به طور جدی هستیم که انشاءالله تدارک ببینند و همه دست به دست هم دهند این ماه را سرشار از فرح، سرور و خوشحالی برای نیازمندان و گرفتاران باشد لذا همه باید به پای این نهضت مواساتی بیاییم.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=4397

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.