• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل 9475 امروز 0
6
«کمربندها را برای حذف از رو بسته‌اند»

درخواست مستقیم از رئیس جمهوری برای حل مشکل استقلال و پرسپولیس

  • کد خبر : 661
  • ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای ضمن درخواست از رئیس جمهوری برای حل مشکل استقلال و پرسپولیس در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا، گفت: انگار کمربند را برای حذف دو باشگاه از رو بسته‌اند.

جمهور پرس/ دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس به دلیل عدم انجام تعهداتی که به کنفدراسیون فوتبال آسیا داده بودند، در آستانه حذف از مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ آسیا قرار دارند. آخرین مهلت AFC به استقلال و پرسپولیس برای حل دو مشکل عمده یعنی مالکیت مشترک و بدهی مالیاتی روز دوشنبه آینده به پایان می‌رسد و امید زیادی به حل این مشکلات با توجه به زمان اندک نیست.

این موضوع باعث شده است تا داریوش مصطفوی رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای که در واقع یکی از بازوهای کنفدراسیون فوتبال آسیا و پل ارتباطی AFC با باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال است، شخصاً از آیت الله رئیسی رئیس جمهوری ایران درخواست ورود مستقیم به این مشکلات را داشته باشد.

مصطفوی همچنین از علی شمخانی رئیس شورای عالی امنیت ملی درخواست کرد جلساتی برای رفع موانع سرخابی‌ها و تلاش برای جلوگیری از حذف آنها انجام بدهد و این دو باشگاه را به «آدم‌های خودشان» که «مورد اعتماد» هستند واگذار کند.

مشروح تازه‌ترین گفتگوی مصطفوی که عصر پنجشنبه با رادیو ورزش انجام داد و تاکید داشت حذف استقلال و پرسپولیس هیچ ارتباطی به مدیران دو باشگاه و فدراسیون فوتبال ندارد، به شرح زیر است:

۵۰ جلسه وقت گذاشتیم

این اتفاقات مقدمات و موخراتی داشته است. این‌طور نیست که یک شبه این کار را کنیم. ۵۰ جلسه برای این کار وقت گذاشتیم. فدراسیون فوتبال کمال همکاری را با کمیته بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای داشت که کمیته‌های مستقل هستند و رای آنها در ایران قابل تغییر نیست.

سال‌ها راستش را نگفتیم

سال‌ها ما راستش را نگفتیم و امروز با اینکه دو مدیرعامل استقلال و پرسپولیس نهایت همکاری را داشتند و دنبال معایب و انجام کارها بودند و انجام هم دادند، این مسائل پیش آمد. بعد از سال‌ها مدیران عاملی در استقلال و پرسپولیس گذاشتیم که آدم‌های موثر و از خود گذشته‌ای هستند و به تیم‌هایشان عِرق دارند.

عزیزی خادم گفت مخارج باشگاه‌ها را می‌دهم

بارها و بارها و بارها رئیس فدراسیون فوتبال در جلسات کنار من نشسته بود و می‌گفت هر کاری از دستم بر بیاید برای پرسپولیس و استقلال و نمایندگان ایران در آسیا انجام می‌دهم و حتی مخارجشان را می‌دهم. یکسری کارها راحت انجام می‌شود. درباره کالدرون و خواکین اعلام کردند رضایت نگرفته‌اند در حالی که این اتفاق افتاده است و پرسپولیس پولشان را دیرتر داده است. آنها با نظر فوتبالی اعلام می‌کنند.

درخواست مستقیم از رئیس جمهوری برای حل مشکل استقلال و پرسپولیس
داریوش مصطفوی

۴۲ سال فقط قول واگذاری دادیم؛ همین یک مورد کافی است

مثل زمانی که کنفدراسیون آسیا اعلام کرده است و زمانی که اینها این کارها را انجام داده‌اند راستی آزمایی کرده‌اند. کنفدراسیون آسیا به این نتیجه رسیده که قانع نمی‌شود و نامه ۱۲ صفحه‌ای فرستاده است و معایب را گفته است. مالکیت این دو باشگاه دولتی است. بعد از ۴۲ سال نتوانستیم این کار را انجام بدهیم. تمام وزیران ورزش قول -واگذاری استقلال و پرسپولیس- دادند. شاید جلوی کار آنها را هم مقامات بالاتر گرفتند ولی آنها قول دادند که این کار انجام می‌شود و نتوانستند انجام بدهند. برای همین یک مورد کافی است که مجوز صادر نشود؛ یا برای مالیات‌هایی که از استقلال و پرسپولیس می‌گیرند. در این شرایط حتی یک ریال دو باشگاه هم ندارند مالیات بدهند. این باشگاه‌ها می‌خواهند با اسپانسر قرارداد امضا کنند اما اداره مالیات جلویشان را گرفته است.

دنیا نه؛ خودمان دشمن فوتبال خودمان هستیم

دنیا یا کنفدراسیون آسیا مقابل فوتبال ما نیستند. ما داخل خودمان جلوی خودمان هستیم و هموطنان ما نمی‌گذارند فدراسیون و باشگاه‌ها کارشان را خوب انجام بدهند. با این سنگ اندازی که در فوتبال می‌شود و با این مجمعی که دولتی است و وزیر یک مملکت دو باشگاه را اداره می‌کند و برای دو باشگاه مدیرعامل می‌گذارد و… شما خودتان استاد هستید. اینها خیلی سخت می‌شود. کنفدراسیون آسیا راستی آزمایی کرده و گفته است اگر تا دوشنبه اینها را نفرستید، پرونده را به کمیته انضباطی می‌فرستم.

کمربند را برای حذف استقلال و پرسپولیس از رو بسته‌اند

مشکل گل گهر حل می‌شود. برای استقلال و پرسپولیس مالکیت خصوصی و مالیات‌ها دو مشکل اصلی است. بیشترین کمک را فدراسیون فوتبال کرده است. شاید ما هم یک جاهایی به عنوان هموطن به استقلال و پرسپولیس کمک کردیم ولی مالکیت خصوصی و مالیات‌ها اجازه نمی‌دهد. اول اداره مالیات می‌گوید پول مرا بدهید. رقیب ما داخل ما است. چرا اینها دنبال مالیات ۳۰۰ میلیاردی می آیند؟ اگر این دو باشگاه دولتی هستند یک جور رفتار کنند و اگر خصوصی هستند باید جور دیگری رفتار کنند. مثل اینکه کمربند را از رو بسته‌اند که دو تیم در آسیا شرکت نکنند.

این همه از بودجه را خوردند و بردند…

با اعلام حل موقت مشکل مالیاتی این مشکل برطرف نمی‌شود. اگر موقتی باشد می‌شود مشکل همین امروز. ۴ ماه دیگر این مشکل رو می‌شود. مالیات که از پولش نمی‌گذرد. به والله اگر به مردم بگویند مالیات اینها را بدهند، می آیند می‌دهند. چرا سخت می‌گیرند؟ این همه از بودجه مملکت از بین رفت و خوردند و بردند؛ حالا که به این دو، سه باشگاه می‌رسد باید مته روی خشخاش بگذاریم. تا تکلیف مالکیت روشن نشود کار بسیار سختی برای قانع کردن داریم.

بگذارید این دهان بسته باشد و با همین گرفتاری‌ها بمیرم!

فردا جلسه‌ای داریم با حضور آدم‌های مهم در سطح مملکت. خواهش کردم از مسئولان سابق هم دعوت کنند. چطور می‌توانید مسئله دولتی بودن فوتبال را حل کنید و بگویید تسویه حساب مالیاتی بدهند؟ بله جزئیات دیگری هم هست مثلاً در نوع زیرساخت و بلیت فروشی و… اگر وارد مسئله بانوان بشوم چیز دیگری از آب در می‌آید. بگذارید این دهان بسته باشد و با همین گرفتاری‌ها بمیریم تا نبینیم در مملکت ما آدم‌هایی هستند با دست خودشان اجازه نمی‌دهند بهترین تیم‌ها در آسیا شرکت کنند. بله آنها نمی‌گویند ما نمی‌خواهیم شرکت نکنند اما عملشان چیز دیگری نشان می‌دهد.

لزوم ورود شورای عالی امنیت ملی

امروز این موضوع از ۱۰ وزیر قبل رسیده دست سجادی (وزیر فعلی ورزش). سجادی چه کار کند؟ چرا آن ۱۰ وزیر یا معاون سابق رئیس جمهور این کار را نکردند. چرا شورای امنیت ملی برای کوچک‌ترین چیزی جلسه برگزار می‌کند ولی مسئولان فدراسیون و آدم‌های متخصص را نمی‌خواهند توضیح بدهند؟ شورای عالی ورزش سال هاست که درش بسته است. تا دری به تخته می‌خورد «خِر» رئیس جمهور و رئیس فدراسیون یا بهاروند را می‌گیرند. چاره درد جای دیگری است. باید آدم‌های دیگری پیدا شوند که از رئیس جمهور خواهش کنند. من بلد نیستم خیلی تمنا کنم. تکلیف این دو باشگاه را مشخص کنند. پارسال به کنفدراسیون آسیا التماس کردیم و قبول کردند. امسال چه کار می‌کنیم؟ می‌رویم کمیته انضباطی فیفا هم شرکت می‌کنیم. مردم بدانند فدراسیون فوتبال و کمیته بدوی و استیناف کمال همکاری را کرده‌اند. وقتی رئیس فدراسیون فوتبال در ۳۰ جلسه شرکت می‌کند و می‌گوید حاضرم مخارج را بدهم دیگر چه کار می‌شود کرد با این قدرتی که در اساسنامه برای رئیس فدراسیون وجود دارد؟

درخواست مستقیم از رئیس جمهوری برای حل مشکل استقلال و پرسپولیس
آخرین تقابل استقلال و پرسپولیس

استقلال و پرسپولیس را دست آدم‌های خودشان بدهند

آقای شمخانی (رئیس شورای عالی امنیت ملی) خودش ورزشکار و فوتبالی است و این مسئله را حل کند. استقلال و پرسپولیس را دست آدم‌های شخصی و آدم‌های خودشان بدهند و کسانی که مورد اطمینانشان هستند تا این گره را باز کنند وگرنه مسئله را گردن فدراسیون فوتبال و رئیس و کمیته بدوی و استیناف و مدیران دو باشگاه نیندازند. اینها که گفتم گناهی ندارند.

به این مشکل رسیدگی کنند وگرنه…

حل این مشکلات در سطح رئیس فدراسیون فوتبال و مدیران دو باشگاه نیست. در دنیا به رئیس فدراسیون می‌گویند «پرزیدنت» یعنی همان چیزی که به آقای رئیس ی می‌گویند. من در جلسات مختلفی بوده‌ام. ما خودمان اینجا هر چیزی از دهانمان در می‌آید به رئیس فدراسیون می‌گوییم. من از نص فوتبال دفاع می‌کنم. اگر رئیس جمهور قرار است با پنج نماینده که بسیار شریف هم هستند جلسه بگذارد، اینکه گرفتاری ایران است و فوتبال هم مجلس ایران محسوب می‌شود. باید به این مشکل برسند و اگر نرسند همین‌جا اعلام می‌کنم هیچ تقصیری متوجه رئیس فدراسیون و مدیران دو باشگاه نیست.

آقای رئیسی همین امروز دخالت کنید

بله مالیات می‌تواند جلوی عقد قرارداد و اسپانسر را بگیرد، می‌توانند ممنوع‌الخروج یا حتی زندانی کنند. باید یک مرد شجاع پیدا شود برای یک بار جلو بیاید تا به آب بزند و خیس شود و سیاسی کاری هم نکند. مثل این آقایانِ سیاسی که یک حرف را ۶۰ پهلو می‌زنند. فوتبال یک جهت دارد آن‌هم شادی و خوشحالی مردم است. این را دارند از فوتبال و فدراسیون می‌گیرند. آقای رئیس جمهور! دخالت کنید. اگر امروز دخالت کنید بهتر از این است که فردا دخالت کنید. تیم‌های بزرگتان مثل استقلال و پرسپولیس که ۴۰ میلیون هوادار دارند روی بی مبالاتی مدیران شما به استثنای مدیران فوتبال دارند از بین می‌روند. دخالت کنید آقای رئیس جمهور!

چشم ۴۰ میلیون هوادار به دستور آقای رئیسی است

می‌دانم این حرف‌های من بادِ هوا است. من در این مملکت زندگی کرده‌ام. امیدوارم این دفعه بدانند ۴۰ میلیون نفر چشمشان به حرکت و دستور آقای رئیسی است و تکلیف را روشن کنند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=661

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.