• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل 9479 امروز 4
2
در جلسه هیئت دولت؛

رئیسی: غلبه بر مشکلات جز با یکپارچگی قوای سه‌گانه ممکن نیست

  • کد خبر : 5928
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳
رئیسی: غلبه بر مشکلات جز با یکپارچگی قوای سه‌گانه ممکن نیست
رئیس‌جمهور گفت: تنها راه غلبه بر برخی مشکلات ساختاری و مزمن موجود در کشور به خصوص در حوزه اقتصاد، همدلی و همراهی همه ارکان تصمیم‌ساز در کشور است.

جمهور پرس/ آیت الله سید ابراهیم رئیسی، عصر روز یکشنبه در جلسه هیئت دولت، هماهنگی همه ارکان کشور را برای حل مشکلات ضروری دانست و ضمن ابراز خرسندی از همدلی موجود میان قوای سه‌گانه گفت:‌ تنها راه غلبه بر برخی مشکلات ساختاری و مزمن موجود در کشور به خصوص در حوزه اقتصاد، همدلی و همراهی همه ارکان تصمیم‌ساز در کشور است.

وی با اشاره به اینکه امروز همدلی قوا فرصت مناسبی برای رفع مشکلات و خدمت به مردم پدید آورده است، تأکید کرد: همکاری دولت، مجلس و قوه قضاییه برای جامعه اعتمادساز و راهگشا است.

رئیس‌جمهور بخشی از سخنان خود را به موضوع سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اختصاص داد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این سیاست‌ها خاطرنشان کرد: اگرچه دولت بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب شش ماه برای ارائه برنامه جامع تحقق این سیاست‌ها مهلت دارد، اما وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، سازمان‌های مردم‌نهاد، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های این ابلاغ را حداکثر ظرف مدت دو ماه آماده کند.

رئیسی ابلاغ این سیاست‌ها را از سوی رهبر انقلاب یک اقدام با برکت و دارای اثرات عظیم اجتماعی برای کشور برشمرد و تصریح کرد: این ابلاغ یک کار جامع برای اجرای عدالت و توجه ویژه به اقشار کم‌درآمد با حفظ کرامت انسانی است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به موضوع ناسالم شدن وضعیت هوا بر اثر ورود ریزگردها به کشور اشاره کرد و گفت: ریزگردها زندگی مردم را مختل کرده و لازم است تمامی دستگاه‌های مسئول در دولت با جدیت در این زمینه وظایف و مسئولیت‌های خود را ایفا کنند.

رئیسی در همین راستا سازمان محیط زیست را مکلف کرد به همراه دیگر دستگاه‌های ذیربط از طریق دیپلماسی و مجامع بین‌المللی و تعامل با کشورهای همسایه رفع این مشکل را مجدانه پیگیری کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به انتشار اسامی اَبَربدهکاران بانکی بر ضرورت اصلاح نظام بانکی، پولی و مالیاتی در کشور تأکید و اظهار کرد: بخش خصوصی و کارآفرینان خوش حساب شریک دولت هستند و نباید تاوان افراد بدحساب را بدهند.

رئیسی همدلی قوا برای رفع مشکلات مردم را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: همکاری دولت و مجلس برای جامعه اعتمادساز و راهگشا است.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=5928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.