• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل 9296 امروز 0
3

رئیس‌جمهور اوکراین ۱۶ فوریه را “روز وحدت” اعلام کرد/ “ادعای حمله روسیه اغراق آمیز است”

  • کد خبر : 3598
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۶:۲۹
رئیس‌جمهور اوکراین ۱۶ فوریه را “روز وحدت” اعلام کرد/ “ادعای حمله روسیه اغراق آمیز است”
رئیس‌جمهوری اوکراین از مردمش خواست تا ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) درست روزی که برخی رسانه‌های غربی احتمال حمله روسیه را داده‌اند، پرچم اوکراین را به دست بگیرند و با خواندن سرود ملی این کشور، روز وحدت اوکراین را نشان دهند.

جمهور پرس/ مقام‌های اوکراینی تاکید کرده اند که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور گزارش‌های رسانه‌های غربی درباره حمله روز ۱۶ فوریه (چهارشنبه) روسیه به اوکراین را به دیده تردید نگاه می‌کند.

وی در پیامی ویدئویی خطاب به ملت اوکراین گفت: آنها به ما گفتند که ۱۶ فوریه روز حمله روسیه است. ما آن را به روز وحدت تبدیل می‌کنیم. آنها تلاش می‌کنند تا با اعلام روزی به عنوان آغاز حمله نظامی ما را بترسانند. در این روز ما پرچم‌های اوکراین را به دست می‌گیریم و با خواندن سرود ملی به تمام جهان وحدت خود را نشان می‌دهیم.

رئیس جمهوری اوکراین مدت‌هاست که گفته با وجود تهدید روسیه احتمال یک حمله نظامی از سوی این کشور علیه اوکراین از سوی متحدان غربی اغراق آمیز مطرح شده است.

زلنسکی همچنین به بیان این مساله پرداخت که اوکراین خواهان صلح است و برای حل تمامی مشکلات از طریف گفت‌وگو وارد عمل می‌شود و افزود: هم دونباس و هم کریمه به اوکراین برگردانده می‌شوند آن هم از طریق دیپلماسی. ما هرگز ادعایی نسبت به دیگران نداریم، اما از ادعای خود نیز نمی‌گذریم.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین ادامه داد: این کشور عملا از حمایت همه رهبران جهان متمدن برخوردار شده است. اکثر آنها پیشتر به اوکراین آمده و از ما حمایت کرده‌اند یا در آینده نزدیک این کار را انجام خواهند داد. همه می‌گویند که امنیت اروپا به اوکراین و ارتش ما بستگی دارد.

“میخائیلو پودولیاک”، مشاور رئیس کارمندان دفتر ریاست جمهوری اوکراین نیز گفته که زلنسکی با کنایه به گزارش‌های رسانه‌های غربی درباره احتمال حمله روسیه پاسخ داده است.

وی ادامه داد: کاملا قابل درک است که چرا امروز اوکراینی‌ها در مورد تاریخ‌های خاص به اصطلاح شروع تهاجم از سوی روسیه که توسط رسانه‌های غربی اعلام شده، تردید دارند.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین با صدور فرمانی از تمامی ساکنان روستاها و شهرهای این کشور خواسته پرچم‌های اوکراین را در روز چهارشنبه به اهتزاز درآورند و تمام مردم سرود ملی را در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی بخوانند و همچنین خواستار افزایش حقوق سربازان و مرزبانان شده است.

مقام های آمریکایی گفتند که حمله‌ای را به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک روز خاص پیش بینی نمی‌کنند، اما هشدارهای مکرر مبنی بر اینکه ممکن است در هر زمانی این حمله صورت گیرد، داده شده است.

همچنین جان کربی، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفته است: من به تاریخ خاصی اشاره نمی‌کنم چون فکر می‌کنم این کار هوشمندانه نیست. من فقط به شما می‌گویم که ممکن است پوتین بتواند بدون هیچ هشداری دست به اقدامی نظامی بزند.

وی پیشتر گفته بود که مسکو همچنان در حال افزایش توانایی‌های نظامی خود در مرز اوکراین است.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز با صدور یک توصیه سفر به شهروندان آمریکایی گفته که بلاروس را فورا ترک کنند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=3598

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.