• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل 9300 امروز 4
3

رئیس کمیسیون “اصل نود” مجلس: پرونده‌ دانشجویان اخراجی رشته پزشکی بررسیِ موردی می‌شود

  • کد خبر : 5866
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶
رئیس کمیسیون “اصل نود” مجلس: پرونده‌ دانشجویان اخراجی رشته پزشکی بررسیِ موردی می‌شود
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به بلاتکلیف بودن تعداد کمی از دانشجویان اخراجی گفت: پرونده‌ دانشجویان اخراجی رشته پزشکی توسط تیم حقوقی کمیسیون "موردی" بررسی می‌شود.

جمهور پرس/ مشکلات تقلب در کنکور رشته پزشکی و دعوت مجدد برخی از دانشجویان برای آزمون مجدد طی چند ماه اخیر حواشی زیادی را ایجاد کرده است. البته مشکل اکثر این دانشجویان با ورود کمیسیون اصل ۹۰ و تغییراتی که در سازمان سنجش رخ داد حل شده ولی همچنان مشکل حدود ۱۰۰ دانشجو در اقصی نقاط کشور به قوت خود باقی مانده است.

البته این دانشجویان معتقد هستند که سازمان سنجش هیچ گونه ابزار تقلبی را از آنان نگرفته و حتی هیچ گونه صورتجلسه‌ای مبنی بر انجام تقلب صورت نگرفته است؛ از سوی دیگر این دانشجویان بر این باور هستند اگر سازمان سنجش معتقد است که برخی دانشجویان تقلب کرده‌اند پس چرا اجازه ثبت نام و ادامه تحصیل به افراد متقلب داده است.

با تمام این‌ها، این دانشجویان برای پیگیری حل مشکلاتشان شکایت خود را از سازمان سنجش به کمیسیون اصل نود مجلس در سال گذشته ارائه کردند و کمیسیون هم تحقیقات خود را برای حل این مشکل آغاز کرد.

در همین راستا حجت‌الاسلام حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: متأسفانه این مشکل از سازمان سنجش دولت قبل به وجود آمده و همین موضوع سبب شده که بسیاری از دانشجویان رشته پزشکی در کشور با مشکل مواجه شوند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: طبق ماده ۱۱ قانون ، سازمان سنجش اجازه ندارد به دلیل تقلب و یا احتمال تقلب در کنکور “دانشجویان” را با رای هیـأت بدوی به آزمون مجدد دعوت کند؛ البته سازمان سنجش فقط در صورتی می‌تواند افراد را به خاطر تقلب به آزمون مجدد دعوت کند که آن‌ها داوطلب باشند و هنوز تحصیل خود را آغاز نکرده باشند.

وی با بیان اینکه برخی از دانشجویان پزشکی که حتی برخی از آن‌ها پنج ترم از حضور آن‌ها در دانشگاه می‌گذرد و به خاطر احتمال تقلب در کنکور پزشکی، به آزمون مجدد دعوت شدند، گفت: با وزیر علوم و سازمان سنجش چندین بار در سال گذشته جلساتی برگزار شد و مسئولان مربوطه خصوصاً رئیس سازمان سنجش وعده حل مشکل این دانشجویان را داد.

حجت‌الاسلام شجاعی تأکید کرد: این مشکل برای دانشجویان اخراجی و حتی خانواده‌هایشان استرس، اضطراب و نگرانی به وجود آورده و باید هرچه سریعتر این مشکل حل شود. اگر سازمان سنجش ابزاری را برای تقلب دانشجویان دارد باید هرچه سریعتر ارائه دهد و در غیر اینصورت مشکل دانشجویان مابقی را حل کند.

وی در ادامه از تشکیل تیم حقوقی کمیسیون اصل نود برای پیگیری مشکل دانشجویان خبر داد و گفت: این تیم حقوقی موظف است پرونده دانشجویان را موردی بررسی و نتیجه را به کمیسیون ارائه دهد. امیدواریم این مشکل هرچه سریعتر حل و فصل شود.

البته چندی پیش عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش در خصوص این موضوع به خبرنگار تسنیم گفت: تمام مواردی که شبهه وارد شده بود بررسی و حل شد و تعدادی معدود که محکوم شده به دلیل دلایل محکم و یا افرادی هستند که سال‌های قبل محکوم شده و دیوان هم محکوم کرده است و بنابراین این تعداد در حوزه تصمیم‌گیری نیست و عمدتاً دچار تخلف قطعی هستند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=5866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.