• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل 9477 امروز 2
1
با ارسال پیام های تبریک؛

رهبران جهان پیروزی انقلاب را به مردم و دولت ایران تبریک گفتند

  • کد خبر : 3344
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
رهبران جهان پیروزی انقلاب را به مردم و دولت ایران تبریک گفتند
مقامات کشورهای جهان در پیام های جداگانه ای فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به مردم و مقامات کشورمان تبریک گفتند.
جمهور پرس/ شماری از رهبران، مقامات و وزرای خارجه کشورهای مختلف با ارسال پیام‌هایی، چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به مردم و مقامات ایرانی تبریک گفتند.
«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با ارسال پیامی خطاب به حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.
«هیثم بن طارق» سلطان عمان نیز پیامی را به مناسبت تبریک چهل وسومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برای رئیس جمهور کشورمان ارسال کرده بود.
«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش «أنصارلله» یمن با صدور پیامی، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت. در پیام سخنگوی جنشب أنصارالله یمن آمده است: ما به رهبری و ملت ایران فرارسیدن چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک می‌گوئیم.
«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان در پیامی خطاب به رئیس‌جمهور ایران، چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.
همچنین «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان با ارسال پیام تبریک به رئیس جمهور ایران در این زمینه، از وی برای سفر به این کشور دعوت رسمی به عمل آورد.
وزارت خارجه ترکیه نیز با انتشار پیامی در صفحه توئیتر این وزرات خانه، همزمان با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب، برای مردم و مقامات ایران آرزوی رفاه و سلامتی کرد.
«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس نیز با ارسال پیام تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ابراهیم رئیسی، بر گسترش روابط دوجانبه تأکید کرد.
همچنین زوران میلانوویچ رئیس جمهوری کرواسی با ارسال پیامی کتبی به رئیس جمهور کشورمان، سالگرد پیروزی انقلاب و روز ملی جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و بر گسترش روابط دوجانبه تاکید کرد.
«خلیفه بن زائد آل نهیان» رئیس امارات، «محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی و نایب رئیس امارات و «محمد بن زائد آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی نیز هر کدام در پیام‌های جداگانه به رئیس‌جمهور ایران سالگرد پیروزی انقلاب را تبریک گفتند.
در همین حال، «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی ضمن تبریک چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ملت مسلمان ایران و مقام معظم رهبری، برای جمهوری اسلامی ایران پیشرفت و شکوفایی و ثبات روزافزون را آرزو کرد.
حکیم در ادامه این پیام آورده است: این انقلاب نقطه عطف مهمی در تاریخ معاصر اسلامی بود که بسیاری از معادلات را از آن زمان تا امروز تغییر داد و مهمترین امتیازش آن بود که بنیانگذار آن امام خمینی (ره) در مقام رهبری آن قرار گرفت.
رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که مسالمت آمیز بودن و مردمی بودن و ملی بودن این انقلاب و وابستگی مطلق آن در همه جزئیات به ملت مسلمان ایران و اینکه متولی دفاع از مسائل امت اسلامی و در رأس آنها مسئله فلسطین شد از دیگر امتیازات این انقلاب است.
همچنین روز گذشته وزیران خارجه ده‌ها کشور از جمله سوئیس، روسیه، چین، ژاپن، لهستان، ترکیه، پاکستان، رومانی، استونی، تاجیکستان، کرواسی، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، بلاروس، قرقیزستان، کره شمالی و سوریه در پیام‌های جداگانه به وزیر خارجه کشورمان، فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفتند.
لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=3344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.