• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل 9475 امروز 0
1

سوت آغاز اسکار نود و چهارم زده شد

  • کد خبر : 5350
  • ۰۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۵:۵۵
سوت آغاز اسکار نود و چهارم زده شد
نودوچهارمین دوره از مراسم اهدای جوایز اسکار در لس‌آنجلس آغاز شد.

جمهور پرس/ آکادمی علوم و هنرهای سینما (اسکار) بامداد امروز (دوشنبه، ۸ فروردین) طی یک مراسم حضوری در سالن تئاتر دالبی در لس‌آنجلس برندگان جوایز اسکار را در شاخه‌های مختلف معرفی می‌کند.

براساس پیش‌بینی‌ها حدود ۲ هزار و ۵۰۰ در این مراسم حضور دارند.

امسال برای اولین بار از سال ۲۰۱۱، اسکار بیش از یک مجری دارد. از ایمی شومر استندآپ کمدین آمریکایی که یکی از این چند مجری است، در ابتدای مراسم به کنایه گفت: امسال سه زن برای اجرای اسکار به کار گرفته شده‌اند چون این کار از استخدام یک مرد ارزان‌تر تمام می‌شود!

اسکار معروف‌ترین رویداد سینمایی جهان است که تاکنون ۹۲ دوره از آن در کشور آمریکا برگزار شده است. مراسم اهدای جایزه اسکار توسط آکادمی علوم و هنرهای سینما در لس‌آنجلس آمریکا برگزار می‌شود و هر ساله بهترین فیلم‌های سال قبل را در رشته‌های مختلف معرفی می‌کند.

امسال رای‌گیری‌ها برای تعیین فهرست نامزدها اول فوریه ۲۰۲۲ (۱۲ بهمن ۱۴۰۰) به پایان رسید و نامزدهای این دوره هشتم فوریه (۱۹ بهمن) معرفی شدند.

در این دوره از مراسم اسکار، فیلم قدرت سگ با نامزدی در ۱۲ شاخه بیشترین تعداد نامزدی‌ها را به خود اختصاص داد و جین کمپیون کارگردان این فیلم به اولین زنی تبدیل شد که بیش از یک بار در شاخه بهترین کارگردانی نامزد می‌شود. وی پیش‌تر برای فیلم پیانو (۱۹۹۳) به فهرست نامزدهای نهایی این رشته راه یافته بود.

استیون اسپیلبرگ نیز در اسکار امسال رکوردشکنی کرد؛ فیلم داستان وست ساید به تهیه‌کنندگی او در مجموع ۷ نامزدی به دست آورد و تعداد فیلم‌های اسپیلبرگ به عنوان تهیه‌کننده که نامزد اسکار شده‌اند را به ۱۱ فیلم رساند؛ آماری که در تاریخ اسکار رکوردی جدید به شمار می‌رود.

دنزل واشنگتن برای بازی در فیلم تراژدی مکبث برای دهمین بار نامزد جایزه اسکار شد و به عنوان بازیگر سیاه‌پوستی که بیشترین نامزدی در اسکار را در کارنامه دارد، رکورد خود را جابه‌جا کرد.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=5350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.