• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل 9296 امروز 0
5
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از شبکه تلویزیونی المنار:

شبکه المنار رسانه‌ای قوی برای مقابله با تحریف واقعیت‌ها است

  • کد خبر : 4186
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
شبکه المنار رسانه‌ای قوی برای مقابله با تحریف واقعیت‌ها است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: شبکه تلویزیونی المنار در جنگ روایت‌ها موفق بوده و به عنوان یکی از قوی‌ترین سنگرهای رسانه‌ای برای جلوگیری از تحریف واقعیت‌ها شناخته شده است.

جمهور پرس/ محمدمهدی اسماعیلی – شنبه ۷ اسفندماه- در راس هیاتی فرهنگی و هنری وارد لبنان شد و در بدو ورود به بیروت مورد استقبال رسمی وزیر فرهنگ و دیگر مسئولان فرهنگی و هنری این کشور قرار گرفت.

وی در ادامه ضمن بازدید از استدیوهای شبکه تلویزیونی المنار با رئیس این شبکه به دیدار و گفت و گو پرداخت.

اسماعیلی با بیان اینکه شبکه المنار همواره در حوزه مقاومت پیشتاز بوده و خوش درخشیده است، تاکید کرد: با رصد اخبار این شبکه می‌توان صداقت و امانتداری را در روایت‌ها دید، کاری که هر رسانه‌ای باید به آن معتقد باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: این شبکه در جنگ روایت‌ها نیز موفق بوده و به عنوان یکی از قوی‌ترین سنگرهای رسانه‌ای برای جلوگیری از تحریف واقعیت‌ها شناخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با شبیخون رسانه‌ای علاوه بر تخصص نیاز به ایمان هم است، افزود: شبکه المنار به خاطر اتصالش به اهل بیت و شهدا توانسته است در این فضا بدرخشد.

اسماعیلی ضمن تبریک و خداقوت به مدیران و خبرنگاران این شبکه، گفت: امیدواریم بتوانیم جریان رسانه‌ای در منطقه را به کمک رسانه‌هایی مثل شبکه المنار تقویم کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید کرد: در ابتدای کار دولت سیزدهم آیت‌الله رئیسی ریاست محترم جمهوری ایران ما را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف کرد تا در بازار رسانه‌ای جهان و مخصوصا منطقه تلاش و حضور جدی و تاثیرگذاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: این اقدام در دستور کار ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران است و امیدواریم با همکاری شبکه المنار بتوانیم سنگر جدید و قوی رسانه‌ای ایجاد کنیم.

اسماعیلی در پایان ابراز امیدواری کرد که این سفر در لبنان منشا تحولات جدید در حوزه رسانه‌ای دو کشور باشد.

به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین عصر امروز با حضور در روضه الشهیدین بیروت که محل دفن شهیدان عماد و جهاد مغنیه، عمادالدین نصرالله فرزند سیدحسن نصرالله و بسیاری از شهدای مقاومت است ضمن قرائت فاتحه، نثار شاخ گل و ادای احترام به این شهیدان با شماری از مادران شهدا دیدار و گفت‌وگو صمیمی داشت.

اسماعیلی برای شرکت در برگزاری هفته فرهنگی ایران در لبنان به این کشور سفر کرده است. این رویداد فرهنگی و هنری دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ با اجرای ارکستر ملی ایران گشایش می‌یاید.

هفته فرهنگی شامل عرضه مجموعه‌ای از فعالیت‌های متنوع و گسترده فرهنگی، هنری و علمی است. که با حضور جمعی از هنرمندان و شخصیت های برگزیده فرهنگی و علمی و هنری کشور به صورت سازمان یافته و در مدت معین با هدف بسط گسترش و تعمیق مناسبات و مبادلات فرهنگی و هنری معرفی و اشاعه جلوه های غنی فرهنگی و هنری تاریخی، ایرانی و اسلامی در سایر کشور ها از سوی اداره کل همکاری های فرهنگی و هنری و امور ایرانیان  خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هماهنگ و برگزار می شود.

در این هفته های فرهنگی، نشست ها و گفت‌وگوی ادیان و گفتگوهای فرهنگی و هنری، گفت‌وگوهای علمی و دانشگاهی در کنار گفت‌وگو در حوزه ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان و گفتگوی های ادبی و شعری با همتایان و هم صنف های خودشان برگزار می شود.

برگزاری کارگاه های آموزشی فرهنگی و هنری و دوره های دانش افزایی  و توانمند سازی زنان  و مشاغل خانگی هنری از دیگر برنامه های این سفر است.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=4186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.