• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل 9300 امروز 4
4

عضو کمیسیون صنایع مجلس: بازار سیاه خودروهای دسته‌دوم به ساماندهی فوری نیاز دارد

  • کد خبر : 1968
  • ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۴:۴۴
عضو کمیسیون صنایع مجلس: بازار سیاه خودروهای دسته‌دوم به ساماندهی فوری نیاز دارد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: متأسفانه با ورود دلال‌ها و نقش‌آفرینی غلط سایت‌های فروش خودرو شاهد ایجاد بازار سیاه خودروهای دسته‌دوم و قدیمی هستیم که در این حوزه باید یک ساماندهی فوری انجام شود.

جمهور پرس/ لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با تسنیم در قزوین درباره وضعیت قیمت خودروهای خارجی و دسته‌دوم قدیمی در سایت‌های فروش خودرو اظهار داشت: نگاه به قیمت خودروها در این سایت‌ها نشان‌دهنده یک آشفتگی کامل در بازار خودروی خارجی است؛ به طوری که خودروهای خارجی مستهلک و حتی اسقاطی را با چند برابر قیمت واقعی عرضه می‌کنند.

وی اضافه کرد: برای حل مشکل آشفتگی قیمت به ویژه در حوزه خودروهای مستعمل و دسته ۲ باید به موضوع واردات خودروی خارجی بها داده شود. چرا که شرایط فعلی فقط به نفع دلال‌هایی است که خودروهای قدیمی را بازسازی کرده و چند برابر سود می‌کنند.

سیاهکلی ادامه داد: وقتی به سایت‌های فروش خودرو نگاه می‌کنیم، می‌بینیم یک خودروی تولید ۴۰ سال قبل را با اسم تمیز و در حد صفر بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان عرضه می‌کنند؛ در شرایطی که همین خودرو در یک سایت معتبر فروش خودروی دسته‌‌دوم خارجی هزار یورو قیمت خورده که قیمت آن به پول ما حدود ۳۰ میلیون تومان می‌شود.

وی تصریح کرد: بازار فعلی خودروهای دسته‌دوم در کشور ما مصداق واقعی بازار سیاه است؛ چرا که فقط به خاطر کمبود خودوری خارجی جدید و نرخ نجومی خودروهای خارجی تولید چند سال اخیر خودروهای خارجی دسته ۲ را چندین برابر قیمت به مردم غالب می‌کنند و حتی جایی دیدم که یک خودروی مدل سال ۱۹۹۰ را ۹۵۰ میلیون تومان قیمت گذاشتند که با هیچ عقل سلیمی جور درنمی‌آید.

واردات خودرو راهکار اساسی حل مشکل بازار دسته‌دوم‌هاست

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس اجرای طرح ساماندهی بازار خودرو را راه‌حل اساسی حل مشکل بازار خودروهای دسته‌دوم دانست و ادامه داد: اگر یک خودروی خارجی باکیفیت و با قیمت روز را وارد بازار خودرو کنیم، خود به خود بخش زیادی از این دلالی‌ها جمع می‌شود و دیگر کسی نمی‌تواند یک خودروی خارجی تولید ۴۰ سال پیش را با قیمت یک خودروی صفر به مردم قالب کند.

سیاهکلی افزود: البته افزایشش تولید خودروهای داخلی و عرضه بیشتر خودرو به بازار هم می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در تنظیم بازار خودرو داشته باشد و اصولاً نگاه ما این است که بازار خودروهای دسته‌دوم باید بر مبنای میزان عمر مفید خودرو ساماندهی شود تا هر خودرویی با هر سن‌وسالی نتواند به قیمت‌های نجومی فروخته شود.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=1968

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.