• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل 9477 امروز 2
3
به بهانه برگزاری ششمین نمایشگاه ایمنی و آتش‌نشانی در تهران؛

فرصتی برای معرفی توان تولیدکنندگان صنعت ایمنی و آتش‌نشانی در کشور

  • کد خبر : 3032
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۷:۲۹
فرصتی برای معرفی توان تولیدکنندگان صنعت ایمنی و آتش‌نشانی در کشور
با مجوز صادر شده از سوی سازمان توسعه تجارت، قرار است موسسه فرارسانه ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و فن‌آوری‌های نوین بهداشت، ایمنی، آتش‌نشانی، مدیریت بحران، امداد و نجات را در تاریخ ۱۸لغایت ۲۱ بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار کند.

جمهور پرس/ از آنجایی که تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی یکی از مهم ترین ابزارهای نجات و حفظ سلامت افراد در جامعه به حساب می‌آید. از یک تولیدی کوچک گرفته تا کارخانه‌های چند هزار متری همه و همه نیاز مبرمی به تجهیزات ایمن دارند و از طرفی عملیات‌های امداد و نجات تا مدیریت بحران در ارتباط با این حوزه است عنوان این ‌نمایشگاه از اهمیت بالایی در کشور برخوردار است.

حسین مصطفی‌زاده: در صنعت ایمنی و آتش‌نشانی حرف برای گرفتن داریم

حسین مصطفی زاده رییس اتحادیه ایمنی و آتش‌نشانی در خصوص اهمیت برگزاری این‌ نمایشگاه در کشور اظهار داشت: همانطور که می‌دانید صنف ایمنی و آتش‌نشانی یکی از مهم ترین اصناف کشور محسوب می‌شود. ارتباط مستقیم این حوزه با حفظ سلامت و جان افراد جامعه مسئولیت بنده و همکارانم را در صنف صدچندان کرده است. کوچکترین قصور و بی احتیاطی در تولید و عرضه تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی باعث خسارات جبران ناپذیری خواهد شد، به همین منظور در اتحادیه ایمنی تمام تلاش خود را برای معرفی محصولات باکیفیت و ایمن به کار گرفته‌ایم. این نمایشگاه نیز یکی از مهم ترین ابزارهای معرفی شرکت‌ها و تولیدکنندگان باکیفیت به مردم است و فرصتی برای تعامل بیشتر تولیدکنندگان با فعالان صنعت نیز می‌باشد. رییس اتحادیه با اشاره به لزوم کیفیت بالای تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی افزود: در سال‌های گذشته اکثر تجهیزات این حوزه وارداتی بوده، در چند سال اخیر از طرفی به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه و از طرف دیگر باید گفت خوشبختانه با همت صنعتگران ایرانی در تولید بسیاری از تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی به خودکفایی رسیده‌ایم و اکنون حرف برای گفتن در رقابت با محصولات خارجی داریم. بسیاری از همین شرکت‌ها در نمایشگاه امسال حضور خواهد داشت و به معرفی محصولات خود می‌پردازند.

مصطفی زاده به شیوع کرونا و تعامل اتحادیه ایمنی و آتش‌نشانی با سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه نیز اشاره کرد و گفت: از زمان شیوع کرونا یکی از اصنافی که کنار دولت و ملت بوده صنف ایمنی و آتش‌نشانی است، در این صنف بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات ایمنی وجود دارند که از همان زمان آغاز شیوع با درایت و مدیریت جهادی توانستند نیاز کشور به ماسک‎های تنفسی را به حداقل برسانند و با همت این عزیزان در ادامه به خودکفایی و صادارت در این زمینه نیز رسیده‌ایم. همکاری اتحادیه با سپاه، بسیج و مراکز دولتی در مهار کرونا اتفاق مبارکی بود که در این دوران رخ داد. رییس اتحادیه ایمنی، آتش‌نشانی و علائم ‌نیروهای مسلح به برنامه‌های اتحادیه در نمایشگاه نیز اشاره کرد و افزود: با هماهنگی اتاق اصناف سعی کردیم امسال مقامات دعوتی نمایشگاه از مدیرانی و مسئولانی باشند که مستقیما با این حوزه در ارتباط هستند و امیدواریم مشکلات و موانع پیش روی تولیدکنندگان این صنعت را تا جایی که در توان داریم برطرف کنیم.

 

علی آنجفی: نمایشگاه ایمنی و آتش‌نشانی فرصت ارزی آوری برای کشور است

علی آنجفی مدیرعامل موسسه فرارسانه و مجری انحصاری و برگزارکننده نمایشگاه ایمنی و آتش‌نشانی نیز به تعداد مشارکت‌کنندگان این دوره اشاره کرد و گفت: با توجه به تمام موانع پیش رو از سال گذشته تاکنون امسال با استقبال زیادی روبرو شده‌ایم و قرار است نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۶ هزار مترمربع در سالن ۱۰ و ۱۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شود. وی افزود: به دلیل شیوع کرونا و تصمیم ستاد ملی کرونا نمایشگاه در سال گذشته به تعویق افتاد و امسال نیز با تراکم بالای تقویم‌ نمایشگاهی در شش ماه دوم‌ سال مواجه بودیم اما به لطف خدا و حمایت عزیزان در وزارت صمت و شرکت سهامی نمایشگاه توانستیم تقویم برگزاری را برای تاریخ ۱۸ لغایت ۲۱ بهمن ماه بگیریم. رییس ستاد برگزاری افزود: از ابتدا آغاز کار ستاد سعی کردیم امسال علاوه بر حضور تولیدکنندگان برتر از شرکت‌های خارجی معتبر در زمینه تولید تجهیزات آتش‌نشانی نیز دعوت کنیم خوشبختانه توانستیم سه مجموعه را به صورت نمایندگی در نمایشگاه امسال داشته باشیم. همچنین با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زادیی‌ها” تمام تلاش خود را با سازمان‌ها و ارگان‌هایی که به طور مستقیم و غیرمستقم با حوزه تجهیزات حفاظت فردی و آتش‌نشانی ارتباط دارند به کار گرفته‌ایم تا تولیدکنندگان به طور مستقیم با مدیران ارتباط بگیرند و مشکلات خود را در زمینه تولید و صادرات مطرح کنند. مجری نمایشگاه درباره بخش آموزشی نمایشگاه نیز گفت: با حمایت مهندس داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران و دکتر عبدولی معاونت پیشگیری سازمان مقرر گردید در راستای شفاف سازی قوانین سازمان آتش‌نشانی و آموزش آتش‌نشانان و کارشناسان ایمنی صنایع مختلف کارگاه‌های آموزشی رایگان با حضور اساتید برجسته همزمان با نمایشگاه برگزار گردد.

علی آنجفی به بازدیدکنندگان نمایشگاه نیز اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمایشگاه‌های مختلف میزبان بازدیدکنندگان تخصصی هستند، ستاد برگزاری نیز تاکنون ده هزار دعوت نامه از طریق پست، ایمیل، پیامک و فضای مجازی به مدیران اچ اس ای، ایمنی و آتش‌نشانی صنایع مختلف ارسال کرده است. با توجه به اینکه ششمین دوره نمایشگاه ایمنی و آتش‌نشانی امسال همزمان با نمایشگاه ایران پلاست و نمایشگاه ابزار و یراق برگزار خواهد شد و پیش بینی داریم همزمانی این سه نمایشگاه تخصصی مرتبط باعث پویایی و رونق بیشتر این رویدادهای مهم در امسال خواهد شد.

رییس ستاد برگزاری در آخر ضمن تشکر ار تمام سازمان‌ها و افرادی که در برگزاری این رویداد مهم ملی همکاری داشته‌اند افزود: همانطور که رییس اتحادیه اشاره داشتند در چند سال اخیر شاهد شکوفایی در تولیدمحصولات با کیفیت ایمنی و آتش‌نشانی در داخل کشور هستیم که بسیاری از آنها در حال حاضر به کشورهای همسایه نیز صادرات دارند. باور کنید در بسیاری از محصولات اطفا و اعلان حریق کالای ایرانی با کیفیت‌تر از مشابه خارجی است و این موضوع مهمی برای ارز آوری کشور می‌باشد. با توجه به پتانسیل بالای این شرکت‌ها امیدوار هستیم سازمان توسعه تجارت و وزارت صمت تمهیداتی را برای صادرات محصولات ایمنی و آتش‎نشانی به کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین داشته باشند و در این نمایشگاه با همکاری تمام بخش‌ها تعاملات موثری در این زمینه شکل گیرد.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=3032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.