• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 9447 امروز 0
6

لاوروف: سخنان زلنسکی مبنی بر آمادگی برای مذاکره در مورد موقعیت اوکراین را باور نمی‌کنیم

  • کد خبر : 4068
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
لاوروف: سخنان زلنسکی مبنی بر آمادگی برای مذاکره در مورد موقعیت اوکراین را باور نمی‌کنیم
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: سخنان ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین مبنی بر آمادگی کی یف برای مذاکره در مورد موقعیت بیطرف اوکراین را باور نمی‌کنیم.

جمهور پرس/ لاوروف روز جمعه گفت: زلنسکی زمانی که مدعی می شود برای مذاکره در مورد موقعیت بیطرف اوکراین آماده است، دروغ می گوید.

لاوروف افزود: زلنسکی خود مذاکرات در مورد تامین امنیت را رد کرد و ادعای وی در مورد آمادگی برای گفت و گو با روسیه، دروغ محض است.

زلنسکی امروز اعلام کرده بود که برای مذاکره با روسیه در مورد موقعیت بیطرف اوکراین آمادگی دارد.

لاوروف همچنین گفت، روسیه امیدوار است محدودیت ها برای روابط تجاری میان کی یف و منطقه محاصره شده دونباس، از میان برداشته شود.

وی تصریح کرد: روسیه فقط زمانی با اوکراین مذاکره خواهد کرد که دولت این کشور تسلیم شود.

روسیه شرایط غیرنظامی شدن اوکراین را تامین می کند

لاوروف در ادامه سخنان خود گفت که روسیه شرایط را برای غیرنظامی شدن اوکراین تامین خواهد کرد.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو شرایط را برای زدوده شدن پدیده نئونازیسم (پیروی از نژادپرستی و ایدئولوژی آلمان نازی) در اوکراین فراهم می کند، افزود: ما و ملت اوکراین از نازیسم، صدمات زیادی متحمل شده ایم و این آسیب ها بقدری زیاد و سنگین بوده است که نمی توانیم چشم پوشی کنیم و بی تفاوت از کنار آن بگذریم.

 

انتقاد از اقدامات ناتو در اوکراین

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: سازمان ناتو بطور گسترده وارد مساله اوکراین شد و تمام تلاش خود را برای مطیع کردن مناطق شرق این کشور بکار گرفت.

لاوروف اضافه کرد: روسیه تصمیم به اجرای عملیات نظامی در اوکراین گرفت تا اینکه مردم این کشور از زیر یوغ تغییر اجباری هویت ملی و قومی خود آزاد شوند.

وی افزود: مطابق با تعهدات اتحادی ما، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تصمیم به اجرای عملیات ویژه برای غیرنظامی کردن اوکراین گرفت تا مردم اوکراین بتوانند بطور آزادانه سرنوشت خود را تعیین کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

وی بامداد روز پنجشنبه طی یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از عملیات نظامی ارتش روسیه در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

پوتین هشدار داد: مسئولیت هرگونه خون‌ریزی احتمالی بر عهده دولت اوکراین خواهد بود و مطمئن است نیروهای نظامی روسیه به وظایف خود عمل خواهند کرد.

رئیس جمهوری روسیه بلافاصله پس از اعلام عملیات نظامی در منطقه دونباس، در اظهارات تلویزیونی خواستار «توقف نظامی‌سازی» اوکراین شد.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=4068

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.