• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 9450 امروز 3
2

مجلس طرحی دارد که استخدام‌ها را دارای چارچوب می‌کند

  • کد خبر : 5301
  • ۰۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۶:۲۶
مجلس طرحی دارد که استخدام‌ها را دارای چارچوب می‌کند
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مجلس طرح ساماندهی استخدام‌ها در دولت و بخش عمومی را در دستور کار دارد که بعد از مصوب شدن در صحن علنی مجلس، استخدام های کشور قانونمند و بر اساس یک چارچوب انجام خواهد شد.

جمهور پرس/ سید کریم حسینی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، با اشاره به مشکلات استخدام ها در نهادهای دولتی و عمومی، اظهار داشت: ابتدا در یک موقعیتی قرار گرفته ایم که حداقل استخدام ها را در کشور شاهد هستیم که این موضوع باید توسط دولت و سازمان امور استخدامی رسیدگی شود.

وی ادامه داد: باید در نظام استخدامی کشور یک رویه ای تعبیه شود تا از آن طریق بتوان افراد مستعد و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها را گزینش و استخدام کنیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس طرح ساماندهی استخدام‌ها در دولت و بخش عمومی را در دستور کار دارد که بعد از مصوب شدن در کمیسیون به صحن علنی مجلس خواهد آمد و بعد از تصویب این طرح در صحن مجلس استخدام های کشور قانونمند و بر اساس یک چارچوب خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: بعد از تصویب این طرح دیگر در شرکت های دولتی و عمومی شاهد استخدام های فامیلی و خانوادگی نخواهیم بود و تنها مرجع استخدام افراد قانون ساماندهی استخدام ها خواهد بود.

وی بیان داشت: در طرح مجلس بر حذف پیمانکاران نیروی انسانی تاکید شده است زیرا در این مورد مفسده‌هایی در استخدام ها ایجاد شده بود که باید مانع از آن شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم بعد از تصویب این قانون در مجلس، سال آینده شاهد سر و سامان یافتن استخدام های کشوری باشیم.

وی افزود: به زودی بعد از تعطیلات نوروزی این طرح در دستور صحنه مجلس قرار خواهد گرفت تا بعد از تصویب نمایندگان در همان ابتدای در سال ۱۴۰۱ اجرا شود.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=5301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.