• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل 9475 امروز 0
5

مخاطب تلویزیون چه محتوایی را در تلوبیون دنبال می‌کند؟/ روایتی از پر بیننده‌های تلویزیونی تلوبیون

  • کد خبر : 5240
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
مخاطب تلویزیون چه محتوایی را در تلوبیون دنبال می‌کند؟/ روایتی از پر بیننده‌های تلویزیونی تلوبیون
پرمخاطب‌ترین مجموعه‌های ایرانی و خارجی، بخش‌های خبری، برنامه‌های سیاسی، ورزشی و برنامه‌های کودک منتشر شده در آرشیو تلویزیونی تلوبیون، از نظر میزان آمار مشاهده مورد بررسی قرار گرفتند.

جمهور پرس/ تلوبیون به عنوان نخستین سرویس ایرانی پخش زنده و آرشیو برنامه‌های صـدا و سـیمای جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شود که با توجه به رشد روزافزون دسترسی کاربران به فضای وب و اینترنت، امروزه به یکی از بزرگترین پایگاه‌های دیجیتالی فارسی زبان با رتبه فعلی ۷ در داخل کشور و ۱۸۰ در جهان، در  سایت بررسی رتبه الکسا تبدیل شده است.

بنابر آخرین آمار منتشرشده از سوی مدیران صدا و سیما در خصوص تلویزیون تعاملی تلوبیون، این پلتفرم ۲۰  میلیون نصب در دستگاه‌های هوشمند و بیش از ۴۰ میلیون «IP» منحصربه فرد تا پایان سال ۱۴۰۰ را به خود اختصاص داده است.

در این گزارش، به پربازدید‌ترین‌ سریال‌های داخلی و خارجی، قسمت‌ها و برنامه‌های تلوبیون تا پایان سال ۱۴۰۰، بر مبنای آخرین آمار مشاهده محتوا توسط کاربران در سایت تلوبیون اشاره خواهد شد.

«گاندو ۲» و «ستایش ۳»؛ پربیننده‌ترین مجموعه‌های داخلی

مطابق با آخرین آمار مشاهده کاربران تلوبیون، فصل دوم سریال «گاندو» با ۳۹ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۱۴۳ بار مشاهده در صدر  آمار پر بیننده‌ترین مجموعه‌های تلوبیون قرار دارد. پس از مجموعه «گاندو ۲»، ستایش ۳ با ۳۱ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۵۵۴ بار مشاهده در رده دوم پر بیننده‌ترین مجموعه‌های تلوبیون قرار گرفته است.

پس از «ستایش ۳»، ششمین مجموعه پایتخت با ۳۰ میلیون و  ۸۳۶ هزار و ۵۶۳ مشاهده، در جایگاه سومین مجموعه ایرانی پر مخاطب در سایت تلوبیون قرار گرفته است. مجموعه‌های «پایتخت ۵» و «احضار»  به ترتیب با ۲۷ میلیون و ۹۴۸ هزار و ۱۶ میلیون و ۳۳۸ هزار بیننده در رده‌های چهارم و پنجم مجموعه‌های پربیننده‌ ایرانی  سایت تلوبیون قرار گرفته‌اند.

در رده‌های بعدی پر بیننده‌ترین سریال‌های سایت تلوبیون نیز نام مجموعه‌های «بچه مهندس۴»، «دلدادگان»، «پدر»، «خانه امن» و «بچه مهندس۳»  به چشم می‌خورد.

پربازدید‌ترین‌های خارجی در انحصار کره‌ای‌ها

شروع پخش سریال‌های کره‌ای در تلویزیون ملی، از سال‌های میانی دهه ۸۰  با پخش مجموعه «جواهری در قصر» از شبکه دو سیما آغاز شد و با پخش «افسانه جومونگ» در سال ۸۷ به اوج خود رسید. مجموعه کره‌ای جومونگ در لیست  پربیننده‌ترین‌های خارجی تلویزیون با مجموع مشاهده ۴۰ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۷۴۴ نفر در صدر لیست ایستاده است. «امپراتور بادها» با ۱۱ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۷۱۰ بازدید در رده دوم و «افسانه دونگ‌یی» با ۷ میلیون و ۷۵ هزار و ۶۰۶ بار مشاهده در رده سوم پر بیننده‌های خارجی تلوبیون قرار گرفته است.

«اخبار ۲۰:۳۰»؛ پر بیننده‌ترین بخش‌ خبری تلوبیون

در میان بخش‌های خبری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، «اخبار ۲۰:۳۰»‌ با آمار ۲۱ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۹۷۹ بار مشاهده، پربیننده‌ترین بخش خبری به شمار می‌رود. «اخبار نیمروزی ۱۴» با اختلافی اندک نسبت به ۲۰:۳۰ و با آمار ۲۱ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۹۳۳ بار مشاهده در رده دوم و «اخبار ۲۲:۰۰» از شبکه سوم سیما با ۱۵ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۳۰۸ بار مشاهده سومین بخش خبری پر بیننده در میان مخاطبان تلوبیون است.

«لذت فوتبال»؛ پیشتاز در میان ورزشی‌ها

در بخش ورزشی، از میان پنج برنامه ورزشی پربیننده، برخلاف انتظار، «لذت فوتبال» از شبکه ورزش بالاتر از «فوتبال برتر» شبکه سوم سیما ایستاده است. رده‌بندی پربیننده‌های بخش ورزشی، به‌طور کلی به فوتبالی‌ها اختصاص یافته است. «لذت فوتبال» با مجموع ۵ میلیون و  ۶۷۴ هزار و ۶۸۱ بیننده  در صدر پربیننده‌های ورزشی قرار گرفته و پس از این برنامه به ترتیب «فوتبال برتر» با ۵ میلیون و ۶۱۸ هزار  بیننده، «فوتبال ۱۲۰» با یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۳۴۵ بیننده، مسابقه «ستاره ساز» با یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۹۵۵ بیننده و «شب‌های فوتبالی» با یک میلیون و ۸۸ هزار و ۹۶۷ بار مشاهده، به عنوان پنج برنامه ورزشی پربیننده در میان مخاطبان تلویزیونی شناخته می‌شوند.

در بخش اخبارهای ورزشی نیز «اخبار ورزشی ۱۲:۴۵» با ۶۳ میلیون و ۳۵۵ هزار و «اخبار ورزشی ۱۸:۴۵» ۳۲ میلیون و ۵۷۵ هزار بیننده را به خود اختصاص داده‌اند.

«تهران ۲۰» و «جهان آرا»، پربیننده‌ترین‌های سیاسی

«تهران ۲۰»،‌ «جهان آرا»، «نگاه یک»، «عصر» و «ثریا» پربیننده‌ترین‌های سیاسی  تلویزیون در آمار مخاطبان تلوبیون هستند.
«تهران ۲۰» با یک میلیون ۸۷۶ هزار بار مشاهده، «جهان آرا» با ۸۲۱ هزار و ۱۶۹ بیننده، «نگاه یک» با ۶۱۱ هزار و ۶۵ ، «عصر» با ۳۱۹ هزار و ۵۳۵ و «ثریا» با ۲۶۵ هزار و ۴۸۸ بار مشاهده از پر بیننده‌‌ترین برنامه‌های سیاسی تلویزیون به شمار می‌روند.

«بچه رئیس» و «پایتخت»، پربازدید‌تریناپیزودها

انیمیشن «بچه رئیس» و قسمت شانزدهم «پایتخت۵» و قسمت پانزدهم همین مجموعه در صدر جدول پر بازدیدترین‌های تلوبیون جای گرفته‌اند. انیمیشن «بچه رئیس» پخش شده از شبکه پویا با ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۱۹ بازدید، قسمت شانزدهم مجموعه «پایتخت۵» با ۱ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۱۹۳ بازدید و قسمت پانزدهم «پایتخت۵» با ۱ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۴۸۸ بار مشاهده، به ترتیب در رده اول تا سوم پربیننده‌ترین قسمت‌های مشاهده شده در تلوبیون قرار گرفته‌اند.

«کلبه عمو پورنگ»؛ محبوب‌ترین برنامه کودک

در دسته‌بندی محتوای کودکان، مجموعه «کلبه عمو پورنگ» در شبکه دوم سیما با ۴۲ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۳۶ بار مشاهده، رکورد دار مشاهده یک مجموعه در میان مجموعه‌های موجود در تلوبیون است. پس از این مجموعه، «تروترو» با ۱۹ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۲۸۵  و انیمیشن «مهارت های زندگی» با  ۱۹ میلیون و ۴۸۸ هزار  و ۲۲۲ بار مشاهده  در رده‌های دوم و سوم پر بیننده‌ترین‌های بخش کودکان قرار گرفته‌اند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=5240

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.