• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 9447 امروز 0
4

مخبر: تلاش می کنیم تعداد فوتی‌های کرونا به صفر برسد

  • کد خبر : 6906
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸
مخبر: تلاش می کنیم تعداد فوتی‌های کرونا به صفر برسد
معاون اول رئیس جمهور در واکنش به تک رقمی شدن تعداد فوتی های کرونا اظهار داشت: نباید حتی یک نفر هم بر اثر کرونا فوت کند و تلاش می کنیم تا تعداد فوتی ها به صفر برسد.

جمهور پرس/ محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور طی سخنانی در برنامه تلویزیونی «صف اول» شبکه خبر در تشریح برنامه های دولت سیزدهم در خصوص «مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» در واکنش به کاهش تعداد فوتی ها کرونا به تک رقمی اظهار داشت: نباید حتی یک نفر هم بر اثر کرونا فوت کند و تلاش می کنیم تا تعداد فوتی ها به صفر برسد.

وی درباره افزایش برخی اقلام خوراکی افزود: چند موضوع باعث شده امنیت غذایی در دنیا به چالش کشیده شود، یکی خشکسالی است، یکی هم جنگ اوکراین که درصد بالایی از دانه های روغنی و غلات در این کشور تولید می شد. از سویی دپو و جمع‌آوری مواد غذایی در دنیا هم باعث کمبود مواد غذایی در دنیا شده است.

مخبر تاکید کرد: اگر دولت ها به شعارهایی که رهبر انقلاب برای سال ها مشخص می کردند، عمل می کردند و شاید اگر ۵۰ درصد این شعارها عمل می شد ما الان این گرفتاری ها را نداشتیم. دولت سیزدهم به جد به شعارهای رهبر انقلاب عمل خواهد کرد.

وی ادامه داد: یک زمانی رئیس جمهور آمریکا عطسه می کرد روی اقتصاد ما تاثیر داشت ولی الان طوری عمل شده که رفتار آنها تاثیری در اقتصاد ما ندارد.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: ما توانستیم بحث خنثی سازی تحریم ها را به نقطه مطلوبی برسانیم. با کاری که در بحث خنثی سازی تحریم ها شد اقتصاد ما ثبات پیدا کرد.

مخبر افزود: در ابتدای دولت بسیاری فکر می کردند دلار بالای ۴۰ هزار تومان می رود اما اینگونه نشد.

وی گفت: یک منشا گرانی مصوبات قانونی و الزمات قانونی بوده است. حذف ارز ترجیحی مصوبه قانون بوده که البته باید سال گذشته انجام می شد که بنابر دلایلی موفق به این کار نشدیم. ما از اول فرودین به دلیل اینکه منابعی برای ارز ترجیحی وجود نداشت باید آن را حذف می کردیم، اما تشخیص بر این شد به دلیل ایام نوروز و بعد هم ماه رمضان این کار در آن زمان انجام نشود.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: حتی ما اگر بحث حذف ارز ترجیحی را نداشتیم با توجه به کمبود منابع غذایی در دنیا شاهد گرانی برخی اقلام خوراکی بودیم. اگر یارانه آرد صنعت حذف نمی شد با توجه به تفاوت شدید قیمت داخل و خارج مرزها می باید شاهد قاچاق گسترده این اقلام و خروج ثروت مردم از کشور می بودیم.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=6906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.