• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 9447 امروز 0
4

مصوبه تلفیق برای اختصاص یارانه خرید تضمینی گندم/ میزان یارانه نقدی تغییر نمی‌کند

  • کد خبر : 3038
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۷:۵۷
مصوبه تلفیق برای اختصاص یارانه خرید تضمینی گندم/ میزان یارانه نقدی تغییر نمی‌کند
سخنگوی کمیسیون تلفیق توضیحاتی درباره نحوه هزینه کرد تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال آینده که درباره نحوه پرداخت یارانه‌های نقدی است، بیان کرد.

جمهور پرس/ رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ با اشاره به آخرین مصوبات کمیسیون متبوعش گفت: بر اساس مصوبه مجلس، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق ملی مسکن برای سامانه ملی املاک و مسکن سامانه ثبت نام و پالایش متقاضیان در نظر گرفته شد. همچنین از محل تنخواه گردان ۵۵۰ میلیارد در اختیار جمعیت هلال احمر و ۱۸۷ میلیارد تومان نیز در اختیار وزارت بهداشت برای اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای گذاشته شد.

وی افزود: در راستای ماده ۳۲ و ۳۳ قانون ششم توسعه، مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان و هزار میلیارد تومان جهت پرداخت سهم دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی به صورت نقدی  و  اسناد خزانه با تضمین دولت که ۵۰ درصد از اسناد خزانه باید از بانک کشاورزی تامین شود.  همچنین ۲۵ درصد از محل درآمد حاصل از واردات خودرو برای تکمیل پروژه های خطوط ریلی با اولویت مناطق محروم در نظر گرفته شد.  همچنین مالیات هر واحد مسکن مهر ۳۰۰ هزار تومان مشخص شد که برای آماده سازی زیرساختها مورد نیاز برای این واحدها هزینه می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: در مصوبه‌ای دیگر هزار  میلیارد تومان از سر جمع اموال منقول و غیرمنقول وزارت راه برای احداث راه‌های عشایری تخصیص داده شد. همچنین وزارت راه مکلف شد زمین مورد نیاز برای احداث پاسگاه،کلانتری، پایگاه حوزه مقاومت و ورزشگاه‌های ۱۵ هزار نفری که در طرح‌های ملی ساخت مسکن و مسکن مهر هستند به شکل رایگان در اختیار سازندگان قرار گیرد.

زارع  درباره میزان یارانه‌های نقدی در سال آینده گفت: با توجه به اینکه دولت پیش بینی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را در بودجه در نظر گرفته بود و کمیسیون تلفیق نیز ۹ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی و ۳ میلیارد دلار به شکل ریالی یعنی ۷۵ هزار میلیارد برای خرید گندم در نظر گرفت، یارانه ای که در تبصره ۱۴ در نظر گرفته بود، برای خرید تضمینی گندم اختصاص داده شد، بنابراین منابعی برای افزایش ریالی یارانه‌ها در سال آینده وجود ندارد و در سال ۱۴۰۱ نیز همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان یارانه نقدی به خانوارهای مشمول اختصاص داده می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=3038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.