• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 9447 امروز 0
3

وزیر تعاون: ستاد توسعه صادرات و خدمات استارتاپی به کشورهای منطقه تشکیل می‌شود

  • کد خبر : 4493
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
وزیر تعاون: ستاد توسعه صادرات و خدمات استارتاپی به کشورهای منطقه تشکیل می‌شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک ستاد ویژه برای توسعه صادرات و خدمات استارتاپی به کشورهای منطقه با حضور نمایندگان این شرکت‌ها در این وزارتخانه تشکیل می‌شود.

جمهور پرس/ «حجت الله عبدالملکی» روز یکشنبه در نشست با مدیران شرکت‌های دانش بنیان دیجیتال اظهار داشت: در این ستاد برای تسهیل گری جهت ورود کسب و کارهای نوین و نوپا و شرکت‌های استارتاپی هماهنگی‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: این ستاد در توسعه اشتغال و جلوگیری از مهاجرت نخبگان موثر خواهد بود. در این وزارتخانه با برنامه ریزی از دیپلماسی اقتصادی برای نقل و انتقال وجوه و مذاکرات با مقامات در کشورهای دیگر به صورت انحصاری و بازارسازی دریغ نخواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سیاست اقتصادی کشورمان اقتصاد مقاومتی است گفت: محور و مبنای قانونی دارد و دارای پنج ویژگی از جمله مردمی بودن، دانش بنیان بودن، عدالت محوری، درون زا و برون گراست که از این حوزه وارد کسب و کارهای نوین و نوپا می‌شویم.

وی اضافه کرد: اهمیت این کسب و کارها برای مردم ایران روشن شده است. شاید چندین سال قبل اینقدر واضح نبود. اکنون این نوع مشاغل در پیشرفت اقتصادی و رفاه و بهبود زندگی مردم موثر است.

عبدالملکی با اشاره به تکالیف دولتی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد درون‌زا و برون گرا یکی از مصادیق جدی در کسب و کارهای نوین است که این مشاغل از فکرهای خلاق و نکته سنج شکل می‌گیرد. ما درکشورمان جوانان با ایده‌ها جذاب با اندوخته بالایی داریم.

وی افزود: مهمترین تهدید مهاجرت نخبگان است که صریح اعلام می‌کنیم با آن مخالف هستیم چراکه نخبگان سرمایه‌های کشورمان در فکرهای خلاق، توانمند و ایده پردازی هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این وزارتخانه به دنبال اعزام نیروی کار به خارج از کشور است گفت: بیشتر مایل هستیم سرمایه گذاری بر روی افراد بیکار مطلق داشته باشیم که بعد از اعزام به کشور بازگردند.

وی افزود: در کسب وکارهای نوین فرصت‌های بی‌نظری وجود دارد که زیست بوم کسب و کارهای نوپا در کشورهای منطقه توسعه نیافته است که می‌توانیم از زیست بوم کشورمان برای ارائه خدمات و صادرات محصولات استفاده کنیم.

عبدالملکی ادامه داد: بسیاری از این کشورها روابط سیاسی عالی با کشورمان دارند. از این رو می‌توانیم زمینه توسعه کسب و کار را در کشورهای منطقه فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه مقر اصلی و پایگاه شرکت‌های دانش بنیان در کشورمان خواهد بود گفت: نخبگان می‌توانند خدمات و محصولات را در کشورهای منطقه ارائه کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز داشت: وزارت کار یکی از محورهای اساسی در ارتباط با کار و اشتغال به طور پایدار را دنبال می‌کند. اکنون در حال بررسی ورود به کسب و کارهای نوین و استارتاپ‌ها هستیم. در این زمینه نیازمند شکل گیری ۲ اقدام از جمله تشکیل کارگروه در حوزه روابط کار و تامین اجتماعی و ستاد ویژه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در ارتباط با فضای کسب و کار قوانینی وجود دارد که اگر نیاز به تغییر در لوایح و اصلاح قوانین باشد از سوی دولت پیگیر خواهیم شد و ضوابط جانبی و آیین نامه را برای تسهیل در فضای کسب و کارها صادر می‌کنیم.

عبدالملکی با بیان اینکه حضور در عرصه بین المللی یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم است گفت: این دولت مردمی چندین نقطه تمرکز اساسی دارد که طرح موضوع برونگرایی و حضور در اقتصاد جهانی است که در این زمینه کارهای اساسی اتفاق می‌افتد.

وی گفت: ۱۵ کشور همسایه داریم که هزار میلیارد دلار واردات در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهند که نیاز است تا از این بازار استفاده کنیم و این سیاست راهبردی را با کمک اداره کل امور بین الملل فعال و پیگیری کنیم.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=4493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.