• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل 9296 امروز 0
2

وزیر فرهنگ از وضعیت خدمت رسانی به زوار اربعین و موکب های فرهنگی و هنری بازدید کرد

  • کد خبر : 11225
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
وزیر فرهنگ از وضعیت خدمت رسانی به زوار اربعین و موکب های فرهنگی و هنری بازدید کرد
وزیر فرهنگ به منظور بازدید از موکب های فرهنگی و هنری این وزارتخانه در مرز ایران و عراق و شرایط خدمت رسانی در ایام اربعین با استقبال صادق خلیلیان، استاندارد خوزستان وارد شهر آبادان شد.

جمهور پرس/ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ که در ادامه سفرهای استانی خود این هفته به استان خوزستان سفر  کرده است، در سفر دو روزه خود علاوه بر بررسی وضعیت خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز چذابه، از موکب های فرهنگ و هنر  وزارت‌ فرهنگ مستقر در مرز ایران و عراق بازدید به عمل خواهد آورد.

قابل ذکر است این سفر در راستای تشکیل ستاد ویژه تشکیل موکب های فرهنگ و هنر در ایران و عراق و با هدف خدمت رسانی فرهنگی به زوار داخلی و خارجی این رویداد بزرگ صورت گرفته است. بر همین اساس در ایام اربعین امسال بیش از ۴۵۰ موکب فرهنگی و هنری در نقاط مختلف ایران و عراق از سوی این وزارتخانه و سازمان ها و مجموعه های وابسته برپا شده است که اقدام به ترویج فرهنگ حسینی به زوار اربعین خواهند کرد.

یکی از بزرگترین این موکب ها در مرز چذابه استقرار یافته است که محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ  امشب، در  بخشی از برنامه های سفر خود به استان خوزستان از برنامه های فرهنگی و هنری این موکب نیز بازدید خواهد کرد.

همه بخش های وزارت فرهنگ برای برپایی باشکوه مراسم اربعین بسیج شده اند

محمد مهدی اسماعیلی در بدو ورود به استان خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی هنری در کشور باید حول مساجد و به عنوان کارهای عمیق، ماندگار و در تراز انقلاب اسلامی صورت گیرد و همین رویکرد در خوزستان نیز دنبال خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی در یکسال گذشته برنامه‌های مناسبی در نظر گرفته شده بود ادامه داد: با پیگیری و موافقت رییس جمهور و هماهنگی استاندار خوزستان اجرای برخی  پروژه‌های فرهنگی را در دستور کار دادیم.

وی همچنین گفت: همه بخش‌های وزارت فرهنگ در داخل و خارج از کشور برای برگزاری هرچه باشکوه تر راهپیمایی اربعین حسینی بسیج شده‌اند.

بازدید وزیر فرهنگ از وضعیت خدمت رسانی به زوار اربعین در مرز عراق

بازدید وزیر فرهنگ از پروژه نیمه کاره فرهنگسرای آبادان

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در بدو ورود به شهرستان آبادان ضمن بازدید از پروژه نیمه کاره فرهنگسرای آبادان، بر اهتمام وزارت فرهنگ مبنی بر تکمیل و تجهیز این پروژه پس از ۱۷ سال بلاتکلیفی تاکید کرد.

 

بازدید وزیر فرهنگ از وضعیت خدمت رسانی به زوار اربعین در مرز عراق

دیدار وزیر فرهنگ با خانواده شهید احمد یلایی

وزیر فرهنگ که در ادامه سفرهای استانی خود به استان خوزستان سفر کرده است، در ابتدای برنامه های سفر دو روزه خود با خانواده شهید احمد یلالی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و مدیران فعال کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان آبادان دیدار کرد.

شهید احمد یلالی در منطقه آزاد اروند به عنوان خادم الشهدا معروف بود که در حوزه خاطره گویی رزمندان و شهدا و همچنین کانون فرهنگی هنری مسجد باقرالعلوم آبادان فعالیت چشم گیری را از خود بر جای گذاشت.

همچنین دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان، دیدار با امام جمعه شهرستان رامهرمز، بازدید از فرهنگسرای شهرستان هفتکل، افتتاح پروژه خانه مسجدسلیمان و حضور در مرقد دانیال نبی(ع) در شهرستان شوش از برنامه های روز دوم سفر استانی وزیر فرهنگ و هیات همراه در روز جمعه هفدهم شهریور ماه به شمار می‌رود.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=11225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.