• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل 9300 امروز 4
4

وزیر فرهنگ: راهبرد جمهوری اسلامی ایران گسترش تعامل با کشورها است

  • کد خبر : 6267
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
وزیر فرهنگ: راهبرد جمهوری اسلامی ایران گسترش تعامل با کشورها است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیپلماسی فرهنگی را یکی از مهمترین ابزار آشنایی بین ملت‌ها دانست و گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران گسترش تعاملات با همه کشورها در حوزه‌های مختلف است.

جمهور پرس/ محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه – ۲۸ فروردین – در دیدار کارلوس کوشتا نهوش سفیر پرتغال در تهران با بیان اینکه گسترش روابط فرهنگی بین‌المللی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دنبال می‌شود، افزود: در دوره جدید از فعالیت این سازمان سعی در گسترش روابط و تعاملات خارجی با سایر کشورها داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه راهبرد جمهوری اسلامی ایران گسترش تعاملات با همه کشورها در حوزه‌های مختلف است، گفت: دیپلماسی فرهنگی یکی از مهمترین ابزار آشنایی بین ملت‌ها است و ارتقای روابط فرهنگی ایران و پرتغال منجر به گسترش مناسبات اقتصادی و سیاسی نیز خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، به عنوان رویداد بزرگ فرهنگی کشورمان، افزود: در این نمایشگاه میلیون‌ها مخاطب از اهالی فرهنگ و هنر، دانشگاهیان، دانشجویان و دانش آموزان و در رده های مختلف سنی و تحصیلی حضور دارند.

اسماعیلی بر حضور و همکاری‌های مشترک ایران و پرتغال در جشنواره‌ها، نمایشگاه‌های مختلف در حوزه‌های کتاب، موسیقی، نمایش، سینما و… تاکید کرد و گفت: ترجمه آثار بزرگان دو کشور، برگزاری جشنواره‌ها و هفته های فرهنگی از دیگر زمینه‌های همکاری‌های مشترک بین ایران و پرتغال است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان بر اجرای کامل موافقتنامه مشترک همکاری‌های فرهنگی دو کشور تاکید کرد.

فرهنگ پل ارتباط میان دولت‌ها و ملت‌ها است

کارلوس کوشتا نهوش سفیر پرتغال در تهران در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: دولت‌های دو کشور دارای روابط دیرینه‌ای هستند و روابط نزدیک ایران و پرتغال سابقه‌ای به طول چندین قرن دارد.

وی با تاکید بر اهمیت نقش فرهنگ در گسترش روابط دولت‌ها و ملت‌ها، افزود: فرهنگ منجر به ایجاد پل ارتباطی مستحکم میان دولت‌ها و ملت‌ها می‌شود و ارتقای آن ارتقای روابط اقتصادی و سیاسی را نیز فراهم می کند.

سفیر پرتغال در تهران در بخش دیگری از سخنان خود بر گسترش همکاری‌های فرهنگی، هنری و ادبی میان دو کشور تاکید کرد.

وی گفت: همکاری مشترک در حوزه سینما از طریق بنیاد سینمایی فارابی، ترجمه آثار ادبی دو کشور و ترویج زبان، برگزاری هفته های فرهنگی و هنری در ایران و پرتغال از جمله موضوعات همکاری های مشترک فرهنگی میان دو کشور است.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=6267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.