• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل 9477 امروز 2
3

کارگردان «هناس»: فیلم سینمایی ساخته‌ام نه مستند/ تشویق همسر شهید هسته‌ای

  • کد خبر : 3060
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۳۵
کارگردان «هناس»: فیلم سینمایی ساخته‌ام نه مستند/ تشویق همسر شهید هسته‌ای
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هناس» از حاضران در سالن خواست که شهره پیرانی همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد را ایستاده تشویق کنند.

جمهور پرس/ نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «هِناس» با حضور عوامل در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد تهران، دقایقی پیش برگزار شد.

محمدرضا شفاه، تهیه‌کننده «هناس» در این مراسم گفت: خانم شهره پیرانی امروز در جمع ما هستند و تقاضا دارم ایستاده ایشان را تشویق کنند.

وی افزود: اگر اعتماد ایشان به تیم ما نبود و اگر ایشان سینما را خوب نمی‌شناختند، امروز تصویری از قهرمان‌هایمان نداشتیم. قطعا فیلم اشکالاتی دارد.

شفاه درباره تهدیدات و تشویشهای ذهنی خانم شهره پیرانی به عنوان همسر شهید هسته‌ای ترور گفت: یکی از همسران شهدای ترور اخیرا می‌گفت روزی که همسرم ترور شد، ما تازه از زیر فشار و اضطراب هرروزه رها شدیم.

حسین دارابی کارگردان فیلم گفت: انتخاب بازیگر یکی از سختی‌های فیلم است و ما برای ایفای نقش خانم پیرانی (با بازی مریلا زارعی) محدودیتی نداشتیم و خانم پیرانی خیلی دست ما را باز گذاشتند.

وی ادامه داد: ما از زاویه دید شهره پیرانی به فیلم نگاه کردیم و چون در تشویش و گنگی به سر می‌برد، خواستیم این حس را تقویت کنیم، تا اینکه فیلم جاسوسی بسازیم. ضمن اینکه «هناس» یک فیلم عاشقانه و بیوگرافی است و با این‌حال فکر میکنم فیلم کُندی نیست.

وی ادامه داد: قبول دارم که فیلم می‌تواند چند پایان داشته باشد. البته داستان کشت‌هایی در ابتدا داشته و این کاشتها در ادامه اضافه نیستند. فیلم ما فضای تلخی دارد اما خواستیم پایان آن مخاطب را با حال خوب روانه خانه کند.

کارگردان «هناس» گفت: ما نمی‌خواستیم فیلم مستند بسازیم و فیلمی سینمایی و حسی ساختیم. فقط می‌دانستیم دانشمند نخبه هسته‌ای بوده و زندگی عاشقانه‌ای داشته و آینده روشنی برای خودش ترسیم کرده است.

احسان ثقفی نویسنده فیلم هم گفت: باید مجموع نقدهای جشنواره را بررسی کنیم و ببینیم نظرات غالب چیست.

دارابی درباره انتخاب وحید رهبانی (که در نشست غایب بود) به عنوان شخصیت منفی گفت: انتخاب ترسناکی بود، چون همیشه در نقش‌ها قهرمان بوده است. با خودش مشورت کردیم و سعی شد ضدقهرمانی دوست نداشتنی بسازیم.

وی درباره ضعف موضوعات امنیتی داخل فیلم گفت: ما سعی کردیم روایتی صادقانه داشته باشیم و فیلم را از سمت خانم پیرانی نشان دادیم و از جزئیات موضوعات امنیتی اطلاعی نداشتیم و نمی‌خواستیم ورود کنیم.

* ادای احترام مریلا زارعی به شهره پیرانی

مریلا زارعی بازیگر نقش شهره پیرانی (همسر داریوش رضایی نژاد) هم گفت: خانم پیرانی بسیار به ما عشق و مهر دادند و تمام لحظاتی که این نقش را بازی می‌کردم، فکرم این بود که این امانت را به پایان ببرم. من جسارت کردم و به ایشان گفتم گوهری به نام عشق، پایداری و ایمان را از شما گرفتم و سعی میکنم با توکل به خدا و کمک عوامل، این نقش را ایفا کنم و شرمنده شما نوشم.

وی ادامه داد: خانم پیرانی به دعوت ما سر صحنه می‌آمدند اما لطف می‌کردند نزدیک من نمی‌آمدند و امروز اشک‌های خانم پیرانی را دیدم و من هم اشک ریختم که صاحب فیلم از آن رضایت داشته است. ان‌شاء‌الله سایه‌تان بر سر ما و همه زنان ایرانی مستدام باشد.

سولماز غنی، بازیگر فیلم هم خطاب به پیرانی گفت: خوشحالم با این فیلم در بخشی از زندگیتان سهیم بودم. من امروز اولین بار فیلم را دیدم و الان خیلی احساساتی شده‌ام.

بهروز شعیبی بازیگر نقش داریوش رضایی‌نژاد گفت: بازی کردن با کارگردانی دو انتخاب متفاوت است. من «هناس» را به دلیل روابط انسانی حاکم بر فیلم دوست داشتم. و. افتخار بزرگم بازی با خانم زارعی پس از سال‌ها بود. خوشحالم که فیلم «بدون قرار قبلی» را هم در جشنواره دارم و امروز حالم خیلی خوب است.

سیاوش طهمورث گفت: بیش از ۳۰ سال است که کار هنری میکنم اما طی ۴ دهه اخیر هرگز به افتتاحیه و اختتانهی دعوت نشدم. در حالی که پسرخاله ها و دخترخاله ها در سالن نشسته‌اند و تعداد هنرمندان کم بوده است.

وی درباره «هناس» هم گفت‌ که در استفاده از راش‌ها اسراف شده اما در کل فیلم عاشقانه خوبی شده است.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=3060

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.