• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 9447 امروز 0
2
رئیس‌جمهور در مراسم سالروز ارتش:

کوچک‌ترین حرکت رژیم صهیونیستی از دید نیرو‌های مسلح ما پنهان نیست

  • کد خبر : 6275
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
کوچک‌ترین حرکت رژیم صهیونیستی از دید نیرو‌های مسلح ما پنهان نیست
رئیس‌جمهور در مراسم رژه ۲۹ فروردین ماه روز ارتش گفت: مردم و نیرو‌های مسلح، مهم‌ترین مولفه قدرت در نظام جمهوری اسلامی هستند.

جمهور پرس/ آیت الله رئیسی گفت: پیام ما به رژیم صهیونیستی این است که اگر به دنبال عادی سازی در روابط با کشور‌های منطقه هستید، کوچک‌ترین حرکت شما از دید نیرو‌های امنیتی و مسلح ما پنهان نخواهد بود. آمریکا اعلام کرده است که ما در تمام تحریم ها و فشار حداکثری علیه ایران شکست مفتضحانه نصیبمان شد. این سرنوشت همه کسانی است که علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند.

به گفته رئیس جمهور پس از این حرکت (عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی) مقصد نیرو‌های مسلح ما مرکز رژیم صهیونیستی خواهد بود. شکست مفتضحانه سرنوشت کسانی است که می‌خواهند با نظام مقدس جمهوری اسلامی در بیافتند.

اشاره رئیس‌جمهور به رویکرد سازشکارانه برخی کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس و شمال آفریقا مثل بحرین، امارات و مراکش است.

دو کشور امارات و بحرین قرارداد سازش با رژیم صهیونیستی موسوم به توافق ابراهیم را ۲۵ شهریور ۹۹ به صورت رسمی در حضور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری پیشین آمریکا امضا کردند.

براین اساس این دو کشور کوچک حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کردند و سپس دو کشور مغرب و سودان نیز به آن ملحق شدند.

اخیرا هم این کشور‌ها به همراه مصر و آمریکا نشستی مشترک با رژیم صهیونیستی در صحرای «نقب» سرزمین‌های اشغالی با محوریت موضوع ایران داشتند.

دیروز هم تمرین رژه بالگردی هوانیروز ارتش به مناسبت ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در رمپ پروازی مرکزآموزش تکاور نزاجا پرندک برگزار شد.

رئیسی در پایان گفت بنده به عنوان خدمتگزار مردم از تمام فرماندهان و نیروهای مسلح تشکر می کنم؛ زیرا امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دل مردم جای دارد و این ارتش تحت فرماندهی معظم کل قوا برای انجام ماموریت های محوله آمادگی دارد و این آمادگی برای کشور ما توفیق بسیار بزرگی است که باید برای این توفیق خداوند متعال را همواره شاکر باشیم.

سال ۱۳۵۸ بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش نامگذاری کردند و در همان روز نیرو‌های مسلح در برابر ایشان رژه رفتند.

در واقع نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش از ابتکارات امام خمینی (ره) بود. آن هم در شرایطی که ارتش جمهوری اسلامی با کارشکنی‌های مختلف داخلی و خارجی روبه رو بود.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=6275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.