• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 9479 امروز 0
3

جریمه ۳۰ درصدی در صورت اجبار مشتری به پرداخت به صورت کارت به کارت

  • کد خبر : 4168
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
جریمه ۳۰ درصدی در صورت اجبار مشتری به پرداخت به صورت کارت به کارت
رییس تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفت: واحدهای صنفی در صورت اجبار مشتری به کارت به کارت، شامل ۳۰ درصد جریمه غیر قابل بخشش علاوه بر سایر جرایم می‌شوند؛

چمهور پرس/ برزگری رییس تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی با حضور در برنامه تلویزیونی به سوالات زیر پاسخ داد.

سوال: تکلیف کارتخوان‌هایی که موفق به اتصال درگاه‌های مالیاتی نشدند، چیست؟

برزگری: از دو بعد از ظهر امروز درگاه سازمان امور مالیات برای ورود مودیان و تشکیل پرونده و الصاق دستگاه‌های کارتخوان فعال خواهد شد. سپس به محض وصول درخواست‌ها با یک بررسی اولیه اطلاعات به بانک مرکزی برای فعال سازی مجدد ارسال می‌شود.

سوال: تاکنون چند دستگاه کارتخوان غیر فعال شدند؟

برزگری: ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان در اجرای ماده ۱۱ سامانه فروش مودیان تا پایان بهمن بود، اما تا یک اسفند شهروندان امکان مراجعه داشتند. سپس اطلاعات به بانک مرکزی برای غیر فعالسازی دستگاه‌های کارتخوان که به درگاه‌های مالیاتی متصل نشدند. ارسال شد و از روز گذشته حدود ۲۰۰ هزار  تا از  پایانه‌ های درگاه غیر فعال شده و  در بهمن نیز ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه کارتخوان غیر فعال شده بود.

سوال: تکلیف دستگاه‌هایی که مجددا در در موعد تمدید شده به پرونده‌های مالیاتی متصل نشوند، چیست؟

برزگری: اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و مقابله فرار مالیاتی از هفته گذشته آغاز و به تدریج پرونده‌ها توسط سازمان امور مالیاتی تشکیل می‌شود. طبق ماده ۱۷۷ اگر شناسایی توسط سازمان امور مالیاتی انجام شود تا تاریخ شناسایی علاوه بر جرایم، هیچگونه معافیت مالیاتی شامل مودیان نخواهد شد، اما اگر مودیان مراجعه و دستگاه‌های خود را به درگاه الصاق کنند از جرایم مالیاتی مبرا می‌شوند.

سوال: تکلیف واحد‌هایی که اقدام به تسلیم اظهارنامه مالیاتی نمی‌کنند. چیست؟

برزگری: مطابق ماده ۱۹۲ قانون‌مالیات مستقیم هر فعال اقتصادی که کتمان درآمد و فعالیت داشته باشد و پرونده مالیاتی تشکیل ندهد و کتمان آن آشکار شود. مانند واحدهای صنفی در صورت اجبار مشتری به کارت به کارت، شامل ۳۰ درصد جریمه غیر قابل بخشش علاوه بر سایر جرایم می‌شوند؛ بنابراین به ترتیب در صورت تخلف مودیان، کارتخوان‌ها غیر فعال می‌شوند، سپس تشکیل پرونده توسط سازمان امور مالیاتی، شناسایی درآمد، محاسبه مالیات بدون هیچگونه معافیت، محاسبه جرایم و معرفی به دستگاه را شامل می‌شوند.

سوال: گام‌های بعدی در اجرای قانون پایانه فروشگاهی چیست؟

برزگری: گام بعدی تفکیک حساب‌های تجاری و غیر تجاری است و  تا اواخر هفته با بانک مرکزی یک‌تفاهم‌نامه را نهایی و منعقد می‌کنیم. سپس قانون‌پایانه فروشگاهی سامانه مودیان از اوایل سال آینده با اطلاع رسانی، در خواست عضویت و صدور صورت حساب الکترونیکی به صورت کامل برای فعالان اقتصادی ثبت می‌شود.

مبالغی واریزی به کارتخوان ها، به شماره حساب فردی واریز می شود که کارتخوان به نام اوست.  اگر افراد بعد از مراجعه به درگاه امور مالیاتی به این نتیجه رسیدند که کارتخوان به نام آن‌ها نبوده، به بانک برای بررسی مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=4168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.