• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل 9524 امروز 0
3
زارع در نشست خبری:

دولت مکلف به کاهش سقف فروش اوراق اسلامی در بودجه ۱۴۰۱ شد

  • کد خبر : 1850
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
دولت مکلف به کاهش سقف فروش اوراق اسلامی در بودجه ۱۴۰۱ شد
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی گفت: طبق مصوبه این کمیسیون، دولت مکلف شد در صورت افزایش منابع حاصل از فروش نفت، به همان میزان سقف فروش اوراق اسلامی را کاهش دهد.

جمهور پرس/ رحیم زارع در تشریح نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه، گفت: تبصره یک لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در حوزه نفت و روابط مالی آن با دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دولت مکلف شد، در صورت افزایش منابع حاصل از فروش نفت، به همان میزان سقف فروش اوراق اسلامی را کاهش دهد.

وی بیان کرد: همچنین کمیسیون تلفیق در مصوبه‌ای به دولت و دستگاه‌های اجرایی ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری اختیار داد تا منابع ارزی حاصل از صادرات نفت، گاز، میعانات گازی و نفتی را با نرخ ETS به فروش برساند. علاوه بر این، به دولت اختیار داده شد تا ارز را حداکثر ۲ درصد زیر نرخ سامانه ETS برای کنترل بازار به فروش برساند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: در مصوبه دیگری به وزارت نفت مجوز داده شد تا از محل افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان، برای طرح‌های توسعه‌ای و تثبیت پالایشگاه آبادان اقدام کند.

زارع افزود: همچنین دولت مکلف شد تا سقف ۴.۵ میلیارد یورو جهت پرداخت تعهدات خود به اشخاص حقیقی و حقوقی، پیشرفت و آبادانی کشور و محرومیت‌زدایی از محل تحویل میعانات گاز و نفت خام صادراتی به قیمت روز تسویه مالی لازم را انجام دهد.

وی اظهار داشت: دولت مکلف شد در صورت فروش مازاد نفت خام تا سقف ۵.۵ میلیارد یورو، منابع حاصله را صرف تولید مسکن، رفع تنش آبی، اشتغالزایی، حمایت از تولید و پروژه‌های پیشران جدید مانند خطوط ریلی، بنادر راهبردی، توسعه فعالیت میادین نفت و گاز مشترک و افزایش نیروگاه‌ها کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: همچنین از محل ۵.۵ میلیارد یورو نیز مبلغ یک میلیارد یورو برای افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های بخش خصوصی در نظر گرفته شد.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=1850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.