• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 9479 امروز 0
6

رییس جمهور: شهدای ما متعلق به آزادگان جهان هستند

  • کد خبر : 4921
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
رییس جمهور: شهدای ما متعلق به آزادگان جهان هستند
رییس جمهور با ضروری خواندن جهاد تبیین و معرفی آرمان ها و ارزش های شهدا گفت : شهدای ما متعلق به امت اسلامی و آزادگان جهان هستند.

جمهور پرس/ آیت الله سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در جمع کاروان‌های راهیان نور در مرز شلمچه با بیان اینکه شهدای ما همه سرمایه خود را در راه اسلام و ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی فدا کردند اظهار داشت:شهدا با مقام متعالی و نورانی خود ناظر بر اعمال ما هستند و پیام آنها در فضای ایران و امت اسلامی طنین افکن است.

وی دین مداری،خدمت به مردم و حفظ ارزشهای الهی و اسلامی و صیانت از نظام اسلامی را پیام شهدا عنوان کرد و افزود: استقلال و دفاع از نظام اسلامی و مقاومت از دیگر پیام‌های آنان است و ما این مسیر نورانی را با افتخار ادامه می دهیم و سستی به خود راه نمی‌دهیم.

آیت الله  رییسی گفت: شهدا، رهبری بسیج و همه نیروهای مسلح مظهر اقتدار ایران اسلامی هستند و خوزستان  در این راستا نقش برجسته‌ای در اقتدار نظام اسلامی داشته و دارد.

وی افزود:شهدای ما با دفاع جانانه از کشور و ارزش‌های انقلاب اسلامی دین خود را ادا کردند و اکنون نوبت ماست که راه و منش شهدا را ادامه دهیم.

رییس جمهور با اشاره به قداست و نورانیت منطقه شلمچه اظهار داشت:این منطقه محل ریختن خون شهدا و نزول ملائکه  الهی است و به همین دلیل بسیار ارزش پیدا کرده است و امیدواریم کاروان‌های راهیان نور با استعانت از شهدا ادامه دهنده راه این عزیزان باشند.

آیت الله رییسی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا و ایثارگران حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند افزود:همه ما مدیون شهدا و خانواده‌های آنها هستیم چراکه چنین فرزندانی را تربیت کردند و در راه خدا فدا کردند.

 

ایجاد اشتغال، تولید و رونق اقتصادی وظیفه دولت سیزدهم است

رییس جمهور گفت:ایجاد اشتغال، تولید و رونق اقتصادی  و مبارزه با فساد و بی عتدالتی از تکالیف دولت است و مقام معظم رهبری بر آن تاکید ویژه دارند.

وی افزود:در همه سفرهای استانی به دنبال گره‌گشایی از مشکلات مردم، رونق تولید و به گردش درآوردن چرخ اقتصادکشور هستیم و در این مسیر همه امکانات و توان دولت بسیج  شده است.

 

مشکلات آبادان و خرمشهر به صورت ویژه بررسی می‌شود

رییس جمهور با بیان اینکه مردم آبادان و خرمشهر نقش برجسته‌ای در هشت سال دفاع مقدس  و صیانت از ارزش‌ها و انقلاب اسلامی داشتند گفت:مشکلات مردم این خطه از میهن اسلامی به صورت ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مسائل و مشکلات معیشتی و اقتصادی آنها برطرف شود.

وی به ذخایر و ظرفیت‌های منحصر به فرد استان خوزستان در بخش‌های صنعت نفت و گاز اشاره کرد و گفت:برای رفع مشکلات و گره گشایی از معضلات استان باید از این ظرفیت‌ها  استفاده کرده و جهش اقتصادی در استان و کشور به وجود آورد.

 

بهره گیری از فضائل ماه شعبان معظم

وی در بخش پایانی سخنان خود به فضائل و عظمت ماه شعبان به خصوص نیمه آن اشاره کرد و افزود:در برخی از روایات از شب نیمه شعبان به عنوان لیالی معظم قدر یاد می شود.

آیت الله رییسی گفت:میلاد با سعادت امام عصر(عج) در نیمه شعبان بر عظمت این ماه الهی افزوده است.

رییس جمهور صبح امروز پس از ورود به خوزستان در جمع کارگران فولاد جهان آرا خرمشهر حضور یافت و با کارکنان این شرکت گفت‌وگو کرد.

صادق خلیلیان استاندار خوزستان و حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز و جمعی از مسوولان محلی رییس جمهور را همراهی می‌کنند.

این سفر سومین سفر رییس جمهور به استان خوزستان است.

در ۲ سال گذشته اعضای کاروانهای راهیان نور به دلیل فراگیری کرونا  موفق به حضور در یادمانهای دفاع مقدس نشده بودند و امسال پس از کاهش میزان ابتلای افراد، سفر کاروان‌های هیان نور از سر گرفته شد.

یادمان شهدای شلمچه در۱۵ کیلومتر خرمشهر قرار دارد.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=4921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.