• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 9479 امروز 0
4

زمان سنجش کیفی شرکت های دانش بنیان فرا رسید

  • کد خبر : 5567
  • ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹
زمان سنجش کیفی شرکت های دانش بنیان فرا رسید
یادداشت/ محمدرضا محمدیوسفی صاحب امتیاز و مدیر مسئول

جمهور پرس/ اولین شماره سال نو را با توکل و امید منتشر می کنیم. سالی که در پیام نوروزی رهبرانقلاب سال تولید مبتنی بر دانش نام گذاری شد. ایشان تاکید کردند و فرمودند:
«تولید، یک چنین اکسیری است. امسال هم می خواهم تولید را مطرح کنم، منتهی تولیدی که اشتغال آفرین و متکی به دانش و پیشرفت های علمی باشد.
لذا باید به طور قاطع به سمت اقتصاد دانش بنیان، حرکت کنیم. یعنی دانش و فناوری در همه عرصه های تولیدی نقش آفرینی داشته باشد.
اقتصاد دانش بنیان موجب کاهش هزینه های تولید می شود. بهره وری را افزایش می دهد، کیفیت محصول را افزایش می دهد و…».
خوشبختانه در سال های اخیر با توجه به حمایت هایی که از شرکت های دانش بنیان صورت گرفت؛ شاهد رشد و توسعه چشمگیر کمی این شرکت‌ها بوده ایم؛ اما، حال زمان شکوفایی و بهره مندی از دانش علمی شرکت هایی است که چند سالی است که از تاسیس آن ها گذشته و دوره های آزمون و خطا را طی کرده اند. زمان سنجش کیفی شرکت های دانش بنیان فرا رسید. اکنون زمان بهره برداری و استفاده از اندوخته های علمی آنان است تا با توان اجرایی مهندسین شاهد رونق تولید باشیم.
در حوزه های صنعتی شدیدا نیازمند ظهور ایده ها و اندیشه ها و دانش روز مبتنی بر علوم نوین هستیم. صنعت خودرو سازی سال هاست که در جا می زند و تنها رشد صورت گرفته در آن افزایش قیمت بوده نه کبفیت.
شروع سال جدید همراه با پایان محدودیت های اجتماعی کرونا از جمله بازگشایی مدارس و دانشگاه ها پس از حدود دو سال می تواند نوید بخش روزهای بدون کرونا باشد اما این اتفاق بعد از تعطیلات سبب سردرگمی بسیاری از دانش آموزان و دانش جویانی شده که به سبک آموزش غیر حضوری عادت کرده اند و بازگشت شیوه آموزشی بصورت قبل نیازمند زمانی برای سازگاری است.
شروع سال نو همراه با خبر ناگوار درگذشت دوست و همکار عزیز و روزنامه نگار توانمند و برجسته کشور؛ زنده یاد حسین عبداللهی صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه آرمان ملی بود که این ضایعه را به خانواده محترم ایشان و اهالی رسانه تسلیت عرض نموده و برای آن عزیز سفر کرده رحمت و مغفرت الهی مسئلت دارم.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=5567

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.