• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 9479 امروز 0
2

عزم جدی وزارت ارتباطات برای تولید تجهیزات مخابرات نوری و توسعه اینترنت

  • کد خبر : 6020
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰:۰۸
عزم جدی وزارت ارتباطات برای تولید تجهیزات مخابرات نوری و توسعه اینترنت
وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه توسعه فیبرنوری در سراسر کشور، از برنامه‌ریزی برای تولید انواع تجهیزات مخابرات نوری خبر داد و گفت: در حال حاضر در برخی از بخش‌های این صنعت، تجهیزات تولید داخل علاوه بر اینکه نیاز کشور را تامین می‌کنند به کشورهای دیگر هم صادر می‌شوند.

جمهور پرس/ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با فارس از برنامه ریزی برای تولید انواع تجهیزات مخابرات نوری در کشور خبر داد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به برنامه های دولت و وزارت ارتباطات برای توسعه سراسری فیبرنوری در کشور، وضعیت تولید و واردات تجهیزات در مخابرات نوری در کشور چگونه است؟ اظهار داشت: در حال حاضر تجهیزات پسیو فیبر نوری در کشور تولید شده است و در بخش تجهیزات فعال یا اکتیو هم بخش قابل توجهی از تجهیزات مورد نیاز در کشور تولید می‌شود.

زارع پور ادامه داد: اما با وجود تولید بخشی از تجهیزات اکتیو مخابرات نوری در کشور، هنوز نیاز به واردات در این حوزه وجود دارد و در حال حاضر بخشی از تجهیزات از طریق واردات تبدیل می شود. زیرا به دلیل اینکه تاکنون در این بخش در کشور بازار وجود نداشته است تولیدکنندگان به سمت تولید این تجهیزات نرفته اند.


در بازار تجهیزات پسیو صنعت مخابرات تولیدگنندکان باسابقه‌ای در کشور وجود دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در تلاش هستیم که برای رونق تولید در این بخش به شرکت های فعال این حوزه کمک کنیم که با انجام تحقیقات مرتبط بتوانند این تجهیزات را هم تولید داخل کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هم حتی برخی از تجهیزات تولید داخل در صنعت مخابرات نوری در حال صادرات به کشورهای دیگر است؛ یعنی شرکت های داخلی علاوه بر اینکه با محصولات بومی نیاز کشور در این زمینه را تامین می کنند و به کالای خارجی نیاز نداریم، به بازارهای خارجی هم محصول می فرستند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=6020

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.