• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل 9562 امروز 0
2
به منظور افتتاح بزرگ‌ترین پروژه‌ پالایشی منطقه غرب آسیا؛

آبادان میزبان رئیس جمهور

  • کد خبر : 20678
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
آبادان میزبان رئیس جمهور
رئیس جمهور به منظور افتتاح رسمی بخش نخست فاز ۲ طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های پالایشی در منطقه غرب آسیا، دقایقی قبل وارد آبادان شد.

به گزارش جمهور پرس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه ۲۹ اسفند مصادف با روز «ملی شدن صنعت نفت» به منظور افتتاح رسمی و بهره‌برداری از بخش نخست فاز ۲ طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های پالایشی منطقه غرب آسیا با استقبال استاندار خوزستان، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز و جمعی از مقامات محلی وارد آبادان شد.

با افتتاح این طرح ظرفیت تولید پالایشگاه آبادان با افزایش ۲۱۰ هزار بشکه‌ای به روزانه ۶۳۰ هزار بشکه خواهد رسید.

اجرای این طرح در شرایط سخت تحریمی و با تکیه بر توان داخلی در آذرماه به اتمام رسیده و این بخش از آذرماه در مدار تولید قرار گرفته و پس از طی مراحل آزمایشی امروز رسما افتتاح شد.

لازم به ذکر است پس از تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری تاکنون سه بار به استان خوزستان سفر کرده است که امروز برای چهارمین بار به‌عنوان آخرین مقصد سفر استانی در سال ۱۴۰۱ وارد این استان شد.

طرح توسعه پالایشگاه آبادان (فاز ۲) با سرمایه گذاری ۱.۲ میلیارد دلاری با جزئیات احداث یک ردیف جدید پالایشی به ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز، ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی براساس استاندارد یورو پنج و کاهش آلاینده های زیست محیطی، کاهش درصد تولید مازوت از ۴۵ به ۲۶ درصد، افزایش تولید ۵۳ درصد گاز مایع و ۲۳ درصد نفت گاز و ۶ درصد بنزین و ایجاد اشتغال مستقیم برای هفت هزار نفر از بومیان محلی به بهره برداری خواهد رسید.

هدف از اجرای این طرح، تکمیل زنجیره ارزش، کاهش آسیب‌پذیری کشور در برابر تحریم‌ها از طریق تبدیل نفت خام و میعانات گازی به فرآورده‌های نفتی و ارتقای کیفیت فرآورده‌های نفتی است.

بر اساس اجرای این طرح، محصولات سبک تولیدی پالایشگاه مانند بنزین، ‌نفت سفید،‌ گازوئیل و گاز مایع افزایش می‌یابد و با برچیدن تجهیزات قدیمی با عمر بیش از ۷۰ سال، ‌تجهیزات جدید جایگزین شده و نیز وضعیت زیست محیطی پالایشگاه با حذف تأسیسات با بازده پایین و مصرف سوخت بالا، بهبود می‌یابد.

پالایشگاه آبادان نخستین پالایشگاه نفت خاورمیانه با قدمتی ۱۱۰ ساله و از قطب‌های مهم پالایشی کشور است که اکنون با استفاده از توان مهندسان داخلی و به بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا در آستانه بهره‌برداری از فاز دوم قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=20678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.