• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل 9616 امروز 1
2
با حضور دکتر رئیسی صورت گرفت؛

آغاز عملیات احداث قطعه سوم آزادراه تهران-شمال

  • کد خبر : 24490
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳
آغاز عملیات احداث قطعه سوم آزادراه تهران-شمال
رئیس جمهور با حضور در ابتدای مسیر احداث قطعه سوم دستور آغاز عملیات احداث قطعه سوم آزادراه تهران-شمال را به عنوان یکی از خاص‌ترین پروژه‌های راهسازی کشور صادر کرد.

به گزارش جمهور پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه، پس از افتتاح مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران-شمال به‌صورت زمینی از کل مسیر قطعه دوم بازدید کرده و با حضور در ابتدای قطعه سوم آزادراه تهران-شمال، دستور آغاز عملیات احداث این قطعه در فازهای مطالعاتی، طراحی و اجرا را صادر کرد.

این طرح یکی از ابرپروژه‌های راهداری کشور محسوب می‌شود و در مقایسه با سه قطعه دیگر به لحاظ پیچیدگی‌های خاص مهندسی بسیار متفاوت است.

قطعه سوم آزادراه تهران-شمال به طول تقریبی ۵۴ کیلومتر در انتهای تونل البرز و نقطه پایانی استان البرز، هم‌عرض با پل زنگوله آغاز و تا مرزن‌آباد در استان مازندران ادامه دارد. برآورد اولیه هزینه احداث این مسیر حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان است که ۷۰ درصد آن با ساخت ۴۴ تونل در مسیر رفت و برگشت در زیر زمین ایجاد شده و ۴۴ پل نیز در مسیر رفت و برگشت احداث خواهد شد.

مهمترین شاخصه این قطعه آغاز آن در ارتفاع ۲ هزار و ۲۰۰ متری از سطح دریا و پایان آن در ارتفاع حدود صفر از سطح دریا است که این پروژه را با ۲ هزار و ۲۰۰ متر اختلاف ارتفاع در طول مسیر، به یکی از خاص‌ترین طرح‌های راهسازی کشور تبدیل می‌کند که در نوع خود مشابه ندارد.

طول مجموع آزادراه تهران-شمال ۱۲۱ کیلومتر است که تاکنون ۳ قطعه از چهار قطعه آن به بهره‌برداری رسیده است.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=24490

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.