• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل 9487 امروز 0
4
در دیدار وزیر خارجه ارمنستان مطرح کرد؛

آیت‌الله رئیسی: دخالت بیگانگان مسائل را پیچیده‌تر می‌کند

  • کد خبر : 25241
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
آیت‌الله رئیسی: دخالت بیگانگان مسائل را پیچیده‌تر می‌کند
رئیس جمهور با بیان اینکه دخالت بیگانگان مسائل را پیچیده‌تر می‌کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تغییر ژئوپلتیک و جابجایی مرزهای کشورهای منطقه را نمی‌پذیرد و از حق حاکمیت و تمامیت ارضی تمام کشورهای منطقه حمایت می‌کند.

جمهور پرس/ آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر دوشنبه در دیدار آقای «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان، با تأکید بر ضرورت حل مسائل منطقه‌ای توسط کشورهای منطقه تصریح کرد: دخالت بیگانگان فقط مسائل را پیچیده‌تر می‌کند و جمهوری اسلامی ایران با حمایت از مذاکرات صلح بین ارمنستان و آذربایجان، امیدوار است این مذاکرات باعث استقرار و تقویت صلح، امنیت و آرامش هر چه بیشتر در منطقه شود.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تغییر ژئوپلتیک و جابجایی مرزهای کشورهای منطقه را نمی پذیرد، افزود: ایران از حق حاکمیت و تمامیت ارضی تمام کشورهای منطقه حمایت می‌کند.

آیت الله رئیسی بر اهمیت ارتقای هر چه بیشتر سطح روابط دو کشور نیز تأکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران مانعی پیش‌روی گسترش روابط با ارمنستان نمی‌بیند.

در این دیدار «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان نیز ضمن قدردانی از مواضع ایران در قبال تحولات منطقه قفقاز، تصریح کرد: ارمنستان هیچگاه سکوی اقدامات ضدایرانی نخواهد شد و همواره بر گسترش امنیت و آرامش منطقه‌ای تأکید دارد.

وزیر امور خارجه ارمنستان روابط با جمهوری اسلامی ایران را برای کشورش بسیار پراهمیت دانست و بر افزایش مراودات دیپلماتیک میان دو کشور و تقویت و تعمیق روابط فیمابین تاکید کرد.

 

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=25241

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.