• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل 9509 امروز 10
5

اجابت پلیس به درخواست‌های میلیونی مردم برای مقابله با کشف حجاب

  • کد خبر : 22290
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
اجابت پلیس به درخواست‌های میلیونی مردم برای مقابله با کشف حجاب
در پی ثبت بیش از یک میلیون امضا در سامانه «فارس من» و درخواست مخاطبان برای برخورد با مظاهر بدحجابی و کشف حجاب، پلیس خواسته مردم را اجابت کرد و طرح برخورد با کشف حجاب را به مرحله اجرا گذاشت.

به گزارش جمهور پرس : دغدغه مردم شده است؛ از فضای حقیقی گرفته تا فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی؛ « کشف حجاب»  را می گویم. اگرچه تعدادشان قلیل است و اندک اما نگرانی مردم، خانواده ها و متدینین را در بر داشته است و در ماه‌های اخیر اعتراض و شکایت مردم را به انحا مختلف شاهد بودیم.

تعدادی از شهروندان نیز در سامانه فارس من کمپین تشکیل داده و امضا جمع کردند برای مبارزه و برخورد با کشف حجاب و بدحجابی و حرمت‌شکنی؛ موضوعی که مسبوق به سابقه بوده و از ابتدای تأسیس صفحه « فارس من» در خبرگزاری فارس در زمره یکی از مهمترین دغدغه‌های شهروندان قرار داشته و دارد.

طرح‌های برخورد با بدحجابی و کشف حجاب در ادوار مختلف به روش و شیوه‌های متنوعی صورت گرفته است از ارسال پیامک بدحجابی گرفته تا احضار به پلیس امنیت اخلاقی و اخذ تعهد که در آخرین روش، فعالیت گشت‌های امنیت اخلاقی و اجرای طرح‌های ناظر ۲ و ۱ را شاهد بودیم؛ طر‌ح‌هایی که در دوران فرماندهی سردار رحیمی به عنوان رئیس پلیس تهران اجرا شد و نتیجه اش در برخورد با ناهنجاری‌ها و کشف حجاب،  تشکر و قدردانی شهروندان از پلیس را در پی داشت؛ تا آنجا که پویشی برای تشکر از رییس پلیس در خبرگزاری فارس ثبت و به امضای مخاطبان رسید.

فعالیت گشت‌های امنیت اخلاقی با ارسال پیامک‌های طرح ناظر و حضور میدانی مأموران پلیس و انتقال بدحجابان با ون‌ به مقرهای پلیس امنیت با بروز حادثه برای مهسا امینی و جریانات سازمان دهی شده و اغتشاشات بعد از آن عملا متوقف شد و دشمن توانست با عملیات ترکیبی و جنگ رسانه‌ای و سوءاستفاده از اوضاع کشور و بکارگیری عناصر خودفروخته و تبلیغات مسموم به بحث کشف حجاب دامن بزند؛ موضوعی که در ادامه همراهی و حمایت عده ای ناآگاه و تعدادی سلبریتی را به دنبال داشت و کم‌کم  به نگرانی و دغدغه مردم تبدیل شد.

تا آنجا که در ادامه حضور افراد بی‌حجاب در معابر و اماکن و انجام رفتارهای خارج از شأن و استفاده از پوشش‌های نامناسب، کاسه صبر مردم و متدینین لبریز شده و به صورت خودجوش در کمپین‌های مختلفی با عناوین «درخواست مبارزه با مظاهر بی دینی در جامعه»،« با حرمت شکنی و بدحجابی در جامعه برخورد شود»؛ «درخواست از سردار رادان برای برخورد قاطع با جرایم اخلاقی»؛«بدون مماشات با بدحجابی برخورد شود»؛ « به وضعیت بدحجابی در دانشگاه‌ها رسیدگی شود» و ده‌ها کمپین مرتبط دیگر شرکت کرده و پیگیری موضوع برخورد با کشف حجاب و بدحجابی را از مسوولان خواستار شدند.

حتی تعدادی از مخاطبان فارس من از رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه خواستند که در برابر عده‌ای قلیل که در مورد مسأله رعایت حجاب، دست به کشف حجاب می‌زنند قاطعانه و بدون هیچگونه مماشاتی، ایستادگی کرده و برخورد بازدارنده و عبرت‌آمیز با این مسأله داشته باشند؛ که اگر برخورد بازدارنده نباشد اثری در جامعه نخواهد داشت.

عده‌ای هم با امضای دلنوشته‌ای خطاب به سردار رادان از پلیس خواسته اند که با گستاخی و دهن‌کجی‌هایی که نسبت به حجاب می شود برخورد کند.

کمپین‌هایی که به ثبت بیش از «یک میلیون» امضا در سامانه فارس من انجامید و نتیجه اش  ورود و برخورد جدی پلیس با کشف حجاب شد ؛ آن هم در راستای کاهش دغدغه‌های مردم و خانواده‌ها و تأمین امنیت شهروندان.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=22290

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.