• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
کل 9611 امروز 1
3
بشیری:

اخذ اجباری هرگونه کمک مالی از اولیا دانش آموزان خلاف قانون است

  • کد خبر : 25134
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹
اخذ اجباری هرگونه کمک مالی از اولیا دانش آموزان خلاف قانون است
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه اخذ اجباری هرگونه کمک مالی از اولیا دانش آموز خلاف قانون است، گفت: آموزش و پرورش باید با مدیر متخلف برخورد لازم را داشته باشد.
جمهور پرس/ فرهاد بشیری با اشاره به گزارشای رسیده مبنی دریافت کمک مالی از اولیا در مدراس دولتی، عنوان کرد: بر اساس اصل ۳۰ قانون اساسی امور آموزشی و پرورشی تا پایان دوره متوسطه برای دانش آموز رایگان است.
این نماینده مجلس تصریح کرد: اخذ هرگونه کمک مالی از اولیا آن هم به صورت اجباری و سختگیرانه کاملاً خلاف قانون بوده و اگر اولیا قصد کمک به مدارس را دارند را باید به صورت داوطلبانه باشد.
وی ادامه داد: این در حالیست که هزینه بیمه و کتاب به عهده دانش آموز است و در این شرایط اقتصادی نباید توقع دیگری از دانش آموزان و اولیا دانش آموز داشت.
بشیری اظهار کرد: قطعا ادارات کل آموزش و پرورش باید به این مسئله نظارت داشته باشند و اگر گزارشی در این رابطه وجود دارد باید با آن برخورد قانونی لازم صورت گیرد.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: نظارت بر اجرای قانون از وظایف آموزش و پرورش است و در ارزیابی عملکرد باید با متخلفان برخورد و در صورت لزوم مدیر متخلف را برکنار کنند. این پرونده‌ها به هیأت تخلفات اداری ارجاع و به آن رسیدگی می‌شود.
لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=25134

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.