• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
کل 9609 امروز 4
4

استقبال از بهار

  • کد خبر : 4059
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۶:۲۵
استقبال از بهار
یادداشت/ فریبا قدرتی بنیانگذار مهندسی خوشبختی

جمهور پرس/ هر سال اواسط اسفند ماه پدرم باغچه خانه مان را از گلهای بنفشه که به رنگ های بنفش صورتی و سفید بود پرمی کرد، درست همان  روزهای زیبایی که باغبان با چرخ دستی در کوچه ما فریاد میزد گل میکاریم آی گل …

مادرم هم برای استقبال از بهار با همون سلیقه همیشگی گلدانهای حسن یوسف را قلمه میزد  و در راهرو در جلوی دیدگانمان قرار می‌داد، و برایش اهمیت داشت که گلدان ها همیشه سرحال و قبراق بماند؛ به خاطر همین تاکید داشت که نورشان غیرمستقیم باشد و در فضایی آنها را قرار دهد که دمای مناسب داشته باشد.

امروز در حال رانندگی بودم که یاد آن روزها از دلم گذشت، با خود فکر میکردم گل های بهاری حس و حال بهار و شادی را در محیط خانه زنده می کند و آن روزها چه قدر پدر و مادرم دقت داشتند که یک سبک زندگی جذاب و خوب را وارد زندگی ما کنند، چقدر به مسائل ظاهرا جزئی توجه داشتند همان مسائلی که در ایجاد لطافت روحی در خانواده بسیار موثر بود. بدرستیکه بهار عطر آشنایی دارد، دقیقا همان روزهایی که  شکوفه ها نوید بهار را می دهند عاشقانه هایی دارد که در کوچه‌های شهر برای همه عمر ما خاطره ساز می شود، و تو به راحتی می توانی درک کنی که در دنیای خاکی یکی از برترین مخلوقات خدای مهربان هستی.

اما دوست عزیزم بهار اصلی در زندگی ما از خود ما آغاز می‌شود، درست از اندیشه ما راهی به سوی خوشبختی باز می‌شود، انسانی که باور دارد ارزشمند است و با تکیه بر ارزش های خود می تواند بهترین باشد؛ به طور کلی هر چیزی که با عزت نفس و اعتماد به نفس و سلامت همراه است جزو قوانین زندگی به شمار می‌رود. اگر بتوانیم ایجاد تحول و تغییر هر روز هر فصل و هر سال را جزو عادات مثبت خود قرار دهیم خودمان را برای خودمان مهم خواهیم کرد. و در قدم های کوچک و ساده خود بسیاری از گره های روحی خود را باز خواهیم  کرد. شما رو توجه می‌دهم به مثالی که پیشتر برای شما بیان نمودم گلکاری باغچه در نزدیکی بهار، اندیشه خود را که بسان آن گلخانه زیبا است گل افشان کنیم، به خاطر داشته باشیم که اگر دلمان بهاری باشد در سردترین روز ها و سخت ترین لحظه ها نیز وجودمان گرم و شکوفه باران خواهد  شد، پس بیاییم دست در دست هم در آغاز بهار، جهانمان را سرشار از امید و آرامش و خوشبختی نماییم.

فریبا قدرتی بنیانگذار مهندسی خوشبختی

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=4059

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.