• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل 9621 امروز 6
7
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور:

اصفهان خاستگاه مطلوبی برای توسعه زیست‌بوم فناوری صنعت نفت است

  • کد خبر : 27781
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
اصفهان خاستگاه مطلوبی برای توسعه زیست‌بوم فناوری صنعت نفت است
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور گفت: اصفهان خاستگاه مطلوبی برای توسعه زیست‌بوم فناوری زنجیره‌های ارزش صنعت نفت و انرژی و سیلیکون است.

به گزارش جمهور پرس، دهقانی فیروزآبادی بر توسعه زیست‌بوم فناوری زنجیره‌های ارزش صنعت نفت، انرژی و سیلیکون با محوریت اصفهان تاکید کرد.
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در بازدید از شرکت مشعل پویا و پردیس فناوری نفت و انرژی نصف جهان گفت: سیاست‌های دولت سیزدهم بر پایه دانش‌بنیانی‌ شدن اقتصاد در نیازهای گلوگاهی و تکمیل زنجیره‌های ارزش اولویت‌دار و راهبردی کشور است و اصفهان خاستگاه مطلوبی برای توسعه زیست‌بوم فناوری زنجیره‌های ارزش صنعت نفت و انرژی و سیلیکون است.
آقای دکتر روح اله دهقانی فیروز آبادی گفت: برای اولین بار است شرکتی به موضوع پارک های علمی و فناوری در این سطح و کیفیت ورود می کند و به محتوای طرح بیشتر از سایر موارد اهمیت می دهد.
وی به توافق نامه همکاری توسعه زیست بوم فناوری زنجیره های ارزش صنعت نفت میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و هلدینگ پتروپالایش اصفهان اشاره کرد و افزود: ایجاد جذابیت در طرح های واگذاری زمین در پردیس فناوری نفت و انرژی نصف جهان باید در اولویت قرار گیرد.
معاون رییس جمهور با ابراز خرسندی از فراهم شدن زیرساخت‌های حمایتی از استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در مجاورت پالایشگاه اصفهان و بهره‌مندی این شرکت‌ها از بازار بزرگ صنعت نفت، افزود: اگر طرفین توافق در پردیس فناوری نفت و انرژی نصف جهان بتوانند حتی بیست درصد از مفاد آن را عملیاتی کنند، دستاوردهای علمی و صنعتی بزرگی در اصفهان و کشور رخ خواهد داد.
آقای دهقانی با تاکید بر اجرایی‌سازی قانون جهش تولید دانش‌بنیان، ادامه داد: معاونت علمی ارتقای توان رقابت فنی و صنعتی در سطح ملی و بین‌المللی و افزایش ارزش افزوده در زنجیره‌های صنعت پالایشگاهی و پتروشیمی، انرژی‌های تجدیدپذیر و صنعت سیلیکون را در برنامه‌های خود دارد.
دیروز در حاشیه بهره‌برداری رسمی از واحد تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان که با حضور دکتر رئیسی برگزار شد، توافق‌نامه همکاری «توسعه زیست بوم فناوری زنجیره‌های ارزش صنعت نفت، انرژی و سیلیکون» میان معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، و هلدینگ پتروپالایش اصفهان هم به امضا رسید که شرکت مشعل پویا مجری طرح خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=27781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.