• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل 9499 امروز 0
2
در دیدار با دبیرکل سازمان ملل

امیرعبداللهیان: هدف انصارالله از توقف کشتی‌ها، پایان نسل‌کشی اسرائیل است

  • کد خبر : 30779
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
امیرعبداللهیان: هدف انصارالله از توقف کشتی‌ها، پایان نسل‌کشی اسرائیل است
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت:«هدف انصارالله یمن از توقف کشتی‌ها به مقصد سرزمین های اشغالی، متوقف کردن جنایت و نسل‌کُشی رژیم صهونیستی علیه شهروندان غزه است.»
به گزارش جمهور پرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب به وقت محلی در گفتگو با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در نیویورک گفت: « انصارالله یمن مکررا اعلام کرده امنیت دریایی از اهمیت بسیاری برخوردار است و تنها کشتی‌های رژیم صهیونیستی را متوقف می کند.»
او با اشاره به تحولات اخیر در دریای سرخ، «بار دیگر بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حفظ امنیت کشتیرانی و دریانوردی » تاکید و تصریح کرد: ایالات متحده امریکا و انگلیس با حمله به یمن و انصارالله مرتکب خطای راهبردی شدند؛ خطایی که موجب گسترش دامنه تنش و درگیری‌ها در منطقه می‌شود.
امیرعبداللهیان با قدردانی از تلاش‌ها و مواضع دبیرکل سازمان ملل در خصوص لزوم پایان دادن به کشتار مردم بی‌گناه و بی‌دفاع غزه، بار دیگر بر لزوم توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان تاکید کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اظهار نگرانی و تأسف عمیق نسبت به وضعیت بغرنج و دردناک انسانی در غزه، از دبیر کل سازمان ملل متحد درخواست کرد با رایزنی موجب تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم فلسطین شود.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز بار دیگر با محکوم کردن جنگ در غزه، بر لزوم توقف جنگ و ارسال کمک های بشر دوستانه به غزه تاکید کرد.
او بر لزوم تشکیل یک دولت مستقل برای فلسطینیان و حق تعیین سرنوشت توسط آنان تاکید کرد و افزود: متاسفانه امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه بدون آتش‌بس وجود ندارد.
گوترش با اشاره به تحولات اخیر در دریای سرخ، از گسترش درگیری ها در منطقه ابراز نگرانی کرد و تلاش‌های سازمان ملل را معطوف به توقف جنگ و کاهش آلام مردم منطقه دانست.
دبیرکل سازمان ملل همچنین نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه را حائز اهمیت خواند.
 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب به وقت محلی به سفر فشرده دو روزه خود پس از شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات غرب آسیا (خاورمیانه) به ویژه فلسطین و دیدارهای دوجانبه پایان داد و شهر نیویورک را ترک کرد.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای دومین بار پس از جنگ اسرائیل و فلسطین به نیویورک سفر می کرد، از سوی فرانسه که ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده دارد، برای شرکت در نشست بررسی وضعیت خاورمیانه به ویژه فلسطین دعوت شده بود.
امیرعبداللهیان بعد ازظهر دوشنبه به وقت محلی در صدر هیاتی که “رضا نجفی” معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه نیز او را همراهی می کرد، وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد و سه شنبه شب به وقت محلی نیز مواضع جمهوری اسلامی ایران را در نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص راههای برون از این بحران، توقف نسل کشی و همچنین بطور مشخص، مسوولیت آمریکا در حمایت از نسل کشی رژیم اسرائیل یادآور شد.
امیرعبداللهیان پس از آخرین دیدارش در سه شنبه شب به وقت محلی با دبیر کل سازمان ملل، به سفر فشرده و کوتاه خود به نیویورک پایان داد.
لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=30779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.